|

وقتی مسی تصمیم می گیرد رکورد رونالدو را نزند!

لیونل مسی بارها در دوران فوتبالش ضربات پنالتی را به هم تیمی هایش داده است.

لینک کوتاه کپی شد

هفته گذشته پاری‌سن ژرمن در دیداری دوستانه به مصاف تیم گمنام کوئیلی رفت و در همان دقایق ابتدایی لیونل مسی در محوطه جریمه متوقف شد تا این تیم صاحب یک ضربه پنالتی شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ به نظر می‌رسید قرار است خود لیونل مسی پشت توپ قرار بگیرد، اما در نهایت او توپ را به سرخیو راموس واگذار کرد و مدافع سابق رئال مادرید نیز موفق به گلزنی شد. ما این اولین‌بار نبود که این فوق ستاره آرژانتینی دست به این فداکاری زده است. او در طول دوران ورزشی خود تا به حال 30 بار این را انجام داده و از این حیث احتمالا در تاریخ فوتبال بی رقیب است.

لیونل مسی از سال 2008 و در این مدت 11 پنالتی به نیمار، 9 تا به لوییس سوارز، سه پنالتی به ساموئل اتوئو، دو تا به آنتوان گریزمان و فیلیپ کوتینیو، یکی به زلاتان، کیلیان امباپه و سرخیو راموس واگذار کرده است. کریستیانو رونالدو و مسی تنها بازیکنان تاریخ هستند که بیش از 50 هت‌تریک در دوران حرفه‌ای خود دارند. پس از آنها رابرت لواندوفسکی و لوئیس سوارز به‌ترتیب با 29 و 21 هت‌تریک قرار دارند. 

جالب اینجاست در 9 مورد اگر لیونل مسی خودش پنالتی می‌زد، موفق به ثبت هت‌تریک می‌شد و در حقیقت از 55 به عدد 64 رسیده و بالاتر از کریستیانو رونالدو در صدر جدول در تاریخ فوتبال قرار می‌گرفت.

همبازیان لیونل مسی و حتی رقبای او در طول این 15 سال معمولا رابطه بسیار خوبی با این بازیکن بزرگ و پرافتخار داشته و بی تردید این رفتار، یکی از دلایل اصلی شکل گیری رابطه‌ای صمیمانه بین او و بازیکنان هم پستی بوده است. لیونل مسی در زمینه ارسال پاس گل نیز فاصله بسیار زیادی با جدی‌ترین رقیب خود یعنی کریستیانو رونالدو دارد و از این نظر نیز در دنیای فوتبال بی رقیب است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها