|

ساپینتو از هفت بازیکن رضایت ندارد؛ چند ستاره در آستانه خروج!

یکی از اتفاقاتی که برای استقلال در لیگ رقم خورد، حضور پرتعداد بازیکنان در پست‌ های مختلف بود.

لینک کوتاه کپی شد

آبی‌ها از سال‌های گذشته بازیکنان متعددی را تحت قرارداد خود داشتند و علاوه‌بر این اقدام به تمدید قرارداد با بسیاری از ستاره‌های خود کردند. همچنین نفرات جدید زیادی نیز به عضویت استقلال در آمدند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ مجموعه این اتفاقات باعث شد تا در روزهای ابتدایی تمرینات استقلال زیر نظر ساپینتو، این مربی پرتغالی با انبوهی از بازیکنان مواجه شود. با این حال ساپینتو اعلام آمادگی کرد که با وجود شلوغی تمرینات در روزهای ابتدایی همه نفرات را ببیند و میزان آمادگی‌شان را بسنجد و بعد درباره آنها نظر بدهد.

در این شرایط آخر هفته گذشته بود که از سوی ساپینتو اسامی 7 بازیکن که نیازی به آنها ندارد و البته اکثر این نفرات هم خواهان جدایی بودند، منتشر شد. امین قاسمی‌نژاد، فردین رابط، سینا خادم‌پور، آرش داجلیری، رضا آذری، متین کریم‌زاده و زکریا مرادی 7 بازیکنی هستند که با وجود داشتن قرارداد با استقلال جدایی آنها قطعی است.

در چنین فضایی مقصد آینده این نفرات سوالی است که هنوز اهالی فوتبال پاسخی برای آن پیدا نکرده‌اند. این 7 بازیکنی به‌واسطه بازی برای استقلال(هرچند اندک) اما نفرات شناخته‌شده‌ای محسوب می‌شوند و حال باید دید در کدام تیم فوتبال خود را ادامه خواهند داد.

**شاه‌ماهی فصل پیش، شاید در نفت یا آلومینیوم

امین قاسمی‌نژاد سرشناس‌ترین بازیکنی است که یکسال دیگر با استقلال قرارداد دارد اما هم خودش و هم ساپینتو تمایلی به ادامه همکاری در این تیم با یکدیگر ندارند. قاسمی‌نژاد که با هیاهوی فراوان در ابتدای فصل گذشته راهی استقلال شد، در این تیم فرصت زیادی برای بازی کردن نیافت و در نیم فصل با قرارداد قرضی راهی گل‌گهر شد.

از آنجایی که قاسمی‌نژاد به واسطه قراردادش با استقلال مجبور به بازگشت به این تیم بود، مسئولان گل‌گهر نیز تلاش زیادی برای ادامه فعالیت او نکردند. حالا اما ماجرا درباره قاسمی‌نژاد کمی متفاوت شده است.

گفته می‌شود احتمال دارد این بازیکن دوباره به جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی برگردد اما اضافه شدن نفرات دیگر به خط حمله گل‌گهر این احتمال را به پایین‌ترین حد خود رسانده است.

از طرف دیگر بحث‌هایی درباره پیوستن او به نفت مسجدسلیمان وجود دارد. نفتی‌ها که با رضا مهاجری چند بازیکن خوب را به خدمت گرفتند و به دنبال شگفتی‌سازی در مسابقات هستند، برای جذب قاسمی‌نژاد اقدام کردند اما لیست نفرات بزرگسال این تیم تقریبا پر شده و آنها برای جذب مهاجم استقلال باید یک نفر را از لیست خارج کنند. به همین خاطر وضعیت قاسمی‌نژاد و نفت کاملا مشخص نشده است.

همچنین گفته می‌شود سیدمهدی رحمتی سرمربی آلومینیوم اراک هم دیگر مشتری جذب قاسمی‌نژاد است. رحمتی به دنبال استخدام یک فوروارد خوب برای تیمش است و به همین خاطر با قاسمی‌نژاد مذاکراتی انجام داده‌اند. مساله مهم اما بودجه محدود اراکی‌ها است که شاید از پس مبلغ قرارداد این بازیکن شمالی بر نیایند. حال باید دید این بازیکن 35 ساله در نهایت لیگ بیست و دوم را با پیراهن کدام تیم آغاز می‌کند.

**چپ‌پای شوتزن شاگرد تارتار می‌شود یا مطهری؟

متین کریم‌زاده که دو فصل پیراهن استقلال را برتن کرد، دیگر بازیکنی است که جدایی‌اش قطعی شده؛ این بازیکن بوشهری در پارس جنوبی به فوتبال ایران معرفی شد و بعد به عضویت استقلال در آمد. او اما پارسال در نیم فصل اول نتوانست فرصت زیادی برای بازی کردن بیابد و به‌صورت قرضی راهی نساجی مازندران شد.

حالا گفته می‌شود کریم زاده با پیشنهادهایی از ذوب آهن و نساجی مواجه است؛ مهدی تارتار سرمربی‌ای که برای اولین‌بار در پارس جنوبی کریم‌زاده را در لیگ برتر بازی داد، بدش نمی‌آید این مدافع چپ را به‌خدمت بگیرد. از سوی دیگر نساجی که سال گذشته نیز کریم‌زاده را نیم فصل در اختیار داشت، او را مد نظر گرفته و شاید طی روزهای آینده شاهد عقد قرارداد جدید میان آنها باشیم.

**جوان تکنیکی سرباز می‌شود؟

رضا آذری بازیکنی است که از تیم‌های پایه استقلال بالا آمد و در تیم بزرگسالان نیز طی سال‌های گذشته حضور داشته است. او اگرچه دو فصل پیش به مدت کوتاهی با قرارداد قرضی راهی ماشین سازی شد اما دوباره به استقلال برگشت و سال پیش نیز در ترکیب این تیم حضور داشت.

در سال‌های گذشته چند مصدومیت عجیب باعث شد تا آذری مدتی از فوتبال دور باشد اما او حالا مشکلی برای بازی کردن ندارد. این بازیکن تکنیکی و 24 ساله که جزو نفرات محبوب هواداران استقلال هم هست، حالا با پیشنهادی از سوی تراکتور تبریز مواجه شده و احتمال دارد به جمع شاگردان بردیف بپیوندد.

گزینه دیگر آذری این است که برای گذراندن خدمت سربازی خود راهی ملوان به‌عنوان تیم نظامی لیگ برتر شود که این موضوع محتمل‌تر به نظر می‌رسد. باید دید چه اتفاقی درباره او رخ می‌دهد.

**پدیده تیم فرهاد و احتمال ادامه همکاری با هوادار

آرش داجلیری یکی از بازیکنان جوانی بود که فرهاد مجیدی در اواخر لیگ بیستم به آنها میدان داد. از این مدافع راست جوان به‌عنوان یکی از پدیده‌های جدید فوتبال نام برده می‌شد اما به‌واسطه حضور ستاره‌ها در استقلال فرصت زیادی برای بازی کردن نیافت.

داجلیری به واسطه کم بازی کردن در استقلال نیم فصل گذشته به صورت قرضی به هوادار تهران رفت و زیر نظر رضا عنایتی کار کرد. او با وجود حضور یک هفته‌ای در تمرینات استقلال حالا احتمال دارد بار دیگر به هوادار برود و با قطعی کردن قراردادش این‌بار زیر نظر ساکت الهامی در تیم تهرانی فعالیت کند.

**فردین رابط و خادم‌پور؛ دوباره مسجدسلیمان؟

فردین رابط قراردادی 5 ساله با استقلال داشت که هنوز 2 سال دیگر از آن باقی مانده است. او در لیگ‌های بیستم و بیست و یکم در نیم فصل به‌صورت قرضی راهی نفت مسجدسلیمان شد و عملکرد نسبتا خوبی نیز داشت. حالا برخلاف دو فصل پیش با بازگشت رابط به استقلال او دیگر در تیم نخواهد ماند.

سینا خادم‌پور نیز مدافع وسطی است که اول فصل پیش قرضی به نفت مسجدسلیمان رفت و با پایان قراردادش به استقلال برگشته است. او دوست دارد به‌عنوان یار فیکس در تیمی بازی کند و به همین‌خاطر خودش هم خواهان جدایی بود.

احتمال‌هایی درباره بازگشت رابط و خادم‌پور به مسجدسلیمان و بازی کردن دوباره آنها در نفت وجود دارد اما هنوز چیزی در این خصوص قطعی نیست وباید رضا مهاجری در این‌باره نظر قطعی را بدهد. جالب اینکه رابط و خادم‌پور در صورت بازگشت به نفت چون فصل پیش در این تیم حضور داشتند، سهمیه زیر 25 سال هستند و لیست بزرگسالان را پر نمی‌کنند. همین موضوع ممکن است کادرفنی نفت را برای جذب آنها ترغیب کند.

**مرادی به لیگ یک می‌رود؟

زکریا مرادی نیز بازیکنی است که در تیم امیدهای استقلال بهترین گلزن فصل شد و با هیاهوی زیاد به تیم بزرگسالان آمد. او بعد از فرصت کمی که برای بازی در استقلال پیدا کرد، به ملوان در لیگ یک رفت و خدمت سربازی‌اش را پشت سر گذاشت و حالا هنوز تصمیمی درباره آینده‌اش نگرفته است.

این مهاجم 23 ساله مد نظر چند باشگاه لیگ یکی است اما خودش دوست دارد در لیگ برتر توپ بزند و به همین خاطر عجله‌ای برای انتخاب تیم جدید خود ندارد و باید دید چه سرنوشتی در انتظار او است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها