|

مقایسه رامین رضاییان و دانیال اسماعیلی‌فر؛ کدام تیم سود کرد؟

آمار نشان می‌دهد که رضاییان در خلق موقعیت برتر است و اسماعیلی‌فر در سایر عملکردهای فنی.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس و سپاهان در نقل‌وانتقالاتی غیرمستقیم، دفاع‌ راست‌های فصل قبل‌شان را با یکدیگر عوض کردند. پرسپولیس، دانیال اسماعیلی‌فر را از سپاهان خرید. سپاهان هم بعد از یک ماه چرخیدن در بازار، بالاخره برای جذب رامین رضاییان اقدام کرد. دو بازیکنی که شبیه‌ترین توانایی فنی را به یکدیگر دارند. در این جابجایی اما، کدام تیم بیشتر سود کرد؟ نمایش فصل قبل کدام بازیکن بهتر بود؟

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ دانیال اسماعیلی‌فر در یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی‌اش، در لیگ بیست‌ویکم، 5 گل زد و 6 پاس‌گل داد. طبق آمار «متریکا»، اسماعیلی‌فر بین تمامی بازیکنان لیگ، بالاترین لمس توپ را داشت و فعال‌ترین بازیکن فصل بود. او جزو معدود بازیکنان بدون جایگزین لیگ هم بود و در همه 30 مسابقه فصل حضور داشت. در آن سمت اما رامین رضاییان از نیم‌فصل به ترکیب پرسپولیس اضافه شد و فقط در 13 دیدار برای پرسپولیس بازی کرد. رضاییان در همین مدت کوتاه اما نمایش قابل قبولی داشت و 4 پاس‌گل داد. آمار پاس‌کلیدی دو بازیکن نشان می‌دهد که رضاییان در خلق موقعیت، موثرتر از اسماعیلی‌فر هم بود اما مهاجم‌های پرسپولیس به اندازه ستاره‌های تهاجمی سپاهان قدرشناس و فرصت‌طلب نبودند. رضاییان به طور میانگین در هر بازی نزدیک به 2 برابر اسماعیلی‌فر با پاس‌کلیدی موقعیت می‌ساخت.

دانیال اسماعیلی‌فر در یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی‌اش، در لیگ بیست‌ویکم، 5 گل زد و 6 پاس‌گل داد. طبق آمار «متریکا»، اسماعیلی‌فر بین تمامی بازیکنان لیگ، بالاترین لمس توپ را داشت و فعال‌ترین بازیکن فصل بود. او جزو معدود بازیکنان بدون جایگزین لیگ هم بود و در همه 30 مسابقه فصل حضور داشت. در آن سمت اما رامین رضاییان از نیم‌فصل به ترکیب پرسپولیس اضافه شد و فقط در 13 دیدار برای پرسپولیس بازی کرد. رضاییان در همین مدت کوتاه اما نمایش قابل قبولی داشت و 4 پاس‌گل داد. آمار پاس‌کلیدی دو بازیکن نشان می‌دهد که رضاییان در خلق موقعیت، موثرتر از اسماعیلی‌فر هم بود اما مهاجم‌های پرسپولیس به اندازه ستاره‌های تهاجمی سپاهان قدرشناس و فرصت‌طلب نبودند. رضاییان به طور میانگین در هر بازی نزدیک به 2 برابر اسماعیلی‌فر با پاس‌کلیدی موقعیت می‌ساخت.

در سایر آمارهای فردی اما کفه ترازو به سمت ستاره فصل قبل سپاهان سنگینی می‌کند. اسماعیلی‌فر در دوئل‌های یک‌مقابل‌یک بهترین بازیکن تیمش بود. او به عنوان تکنیکی‌ترین بازیکن سپاهان، به طور میانگین در هر بازی یک دریبل موفق داشت در حالی که رضاییان در مجموع 13 دیداری که حضور داشت، 4 مرتبه با دریبل از سد دفاع مقابلش عبور کرد. در عملکردهای دفاعی هم اسماعیلی‌فر متعهدتر از رضاییان بود. او بیشترین توپ‌گیری را بین بازیکنان سپاهان داشت و به طور میانگین در هر بازی 2.5 تکل‌موفق ثبت کرد. رضاییان هم جزو 3 بازیکن موثر تیمش در توپ‌گیری از حریف بود. او به طور میانگین در هر بازی، یک تکل‌موفق کمتر از همتایش در سپاهان داشت. البته بخشی از این آمار به تفاوت مدل بازی دو تیم مربوط می‌شود که بازیکنان سپاهان در کل، بیشتر از پرسپولیسی‌ها در شرایط یک‌مقابل‌یک قرار می‌گرفتند.

تعداد عملکرد دفاعی دانیال اسماعیلی‌فر در هر بازی هم حدودا 2 برابر رضاییان بود. رامین رضاییان به طور میانگین 3.5 عملکرد دفاعی نظیر قطع پاس و دفع توپ در هر بازی داشت و این عملکرد برای اسماعیلی‌فر عدد 7.1 بود. دو بازیکن در تعداد تهدید دروازه با شوت و گرفتن خطا از حریف هم نمایشی نزدیک به هم داشتند. رضاییان از همشهری‌اش در تیم رقیب، 3 سال سن بییشتری هم دارد و 32 ساله است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها