|

سه بازیکن جدید در راه استقلال؟

استقلال پس از فعالیت گسترده در بازار نقل و انتقالات هنوز ممکن است سه حرکت مهم دیگر در بازار تابستانی انجام بدهد.

لینک کوتاه کپی شد

 کاوه رضایی ستاره سابق تیم های شارلوا و اف سی بروژ آخرین بازیکنی است که قرارداد خود را با استقلال به امضا رسانده است. بعد از یک ماه شایعه و گمانه زنی، نهایتا چهارشنبه شب گذشته بود که کاوه در هتل اسپیناس توافق نامه ای را با مدیرعامل باشگاه استقلال به امضا رساند که بنا بر آن، او در فصل جدید زیر نظر ریکاردو ساپینتو به فعالیت ادامه خواهد داد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از عرشه آنلاین؛ نکته جالب اینکه ساپینتو خود سابقه حضور و درخشش در تیم اندرلخت بلژیک را دارد و این همان سالی است که کاوه رضایی بهترین فصل خود را در لیگ بلژیک گذرانده و ستاره شارلوا بوده است.

اضافه شدن کاوه رضایی به اردوی استقلال، تعداد بازیکنان تیم در این کمپ تمرینی به عدد ۲۶ رسید اما ظاهرا مدیران استقلال هنوز به صورت کامل از فعالیت های نقل و انتقالاتی راضی نیستند و قصد دارند دو یا سه حرکت دیگر در این تابستان داغ انجام بدهند:

مسلم است که آرش رضاوند دوست دارد فصل آینده در باشگاه فولاد به کار خود ادامه بدهد. رضاوند که نیم فصل گذشته از استقلال جدا شد و به جمع فولادی ها پیوست، زیر نظر جواد نکونام احیا شد و دوباره همان شرایط خوب گذشته را زیر نظر این ملی پوش سابق فوتبال ایران به دست آورد.

جواد نکونام برای فصل جدید همچنان خواستار ادامه همکاری با رضاوند بود اما شاید به جهت خلف وعده‌اش با استقلال، این جابجایی از سوی آجورلو در حالت تعلق قرار گرفت تا مدیرعامل فولاد با بسته های پیشنهادی مختلف به دفتر آجورلو برود.

مهمترین حربه فولاد برای جذب این بازیکن از استقلال، معاوضه با حسین کوشکی ستاره فصل پیش پیکان است که به عنوان یکی از گرانترین جابجایی های فصل گذشته به فولاد پیوست اما در این باشگاه چندان موفق نبود. با توجه به نمایش کوشکی در نیم فصل دوم گذشته، استقلال فعلا در خرید او احتیاط می کند اگر چه استعلام ها در مورد این خرید اغلب مثبت بوده و با توجه به سن و سال کوشکی بعید نیست این انتقال هر چه سریعتر صورت بپذیرد. البته باشگاه استقلال در ازای این معاوضه مبلغی را هم از باشگاه فولاد طلب خواهد کرد.

۲- خرید وینگر طلایی از زادگاه ساپینتو

وینگر سابق سپاهان یکی از مهمترین اهداف نقل و انتقالاتی این فصل استقلال است. محبی که در باشگاه سانتاکلارا مشغول است، از ابتدای فصل نقل و انتقالات به شدت مورد توجه باشگاه های استقلال و سپاهان بوده است اما همچنان علاقه و نظرش به ادامه کار در کشور پرتغال و زندگی در اروپاست. جایی که با آن خو گرفته و فکر می کند آینده بهتری در آنجا خواهد داشت.

این همان چیزی است که جابجایی محبی از سانتاکلارا به استقلال را با دست انداز مواجه کرده است و این بازیکن بوشهری هنوز نتوانسته است خودش را برای آمدن به جمع آبی ها قانع کند. با این حال ایجنت ریکاردو ساپینتو که یکی از مهمترین ایجنت های پرتغال است، در این زمینه فعالیت ویژه ای را مدنظر دارد تا این بازیکن را به تیم موکلش اضافه کند. وینگری که جزء بهترین های فوتبال ایران محسوب می شود و شاید با حضورش در هر باشگاهی می تواند کاملا تعیین کننده باشد.

- بازیساز سرشناس خارجی

یکی از اهداف نقل و انتقالاتی که بر دوش استقلال قرار گرفته است، موضوع استخدام یک ستاره خارجی است. البته آبی ها در حال حاضر به شدت در خط هافبک متراکم هستند و با توجه به تراکم مهاجمان، احتمالا از آنها به عنوان وینگر نیز بازی گرفته بشود و همین مسئله رقابت در خط هافبک را بالاتر خواهد برد. با این حال، نیم نگاه ساپینتو به استخدام یک بازیکن خوب خارجی است که در پست ۱۰ و به صورت کلاسیک بازی کند.

شاید استقلال در ادامه جستجویش در بازار نقل و انتقالات، بازیکنی با این خصوصیات را بخرد. بازیکنی که قبلا تصور می شد ژان کارلوس برزیلی است. اما مبلغ رضایت نامه او و همچنین صحبت های مکررش بعد از جدایی از باشگاه برزیلی، باعث شد که این نقل و انتقال از سوی مدیران باشگاه استقلال وتو بشود.

نتیجه گیری: اگر استقلال هر سه این فرآیندهای نقل و انتقالاتی را به سرانجام برساند، تیمی به مراتب پرستاره تر و جذاب تر از سال گذشته خواهد داشت و این به معنای موفقیت صد در صدی آنها در طول این دوران خواهد بود اگر چه حالا مشکل جدید استقلال، تعداد زیاد بازیکنان آماده و ستارگانی است که می خواهند در جمع یازده نفر قهرمان فصل گذشته لیگ برتر قرار بگیرند. به نظر می رسد باشگاه استقلال حتی اگر یکی از این سه هدف نقل و انتقالاتی را به سرانجام برساند هم نمره خوبی در تابستان امسال خواهد گرفت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها