|

ابهاماتی عجیب در تائید صلاحیت سرپرست فدراسیون فوتبال

اگر ماجدی عنوان ریاست فدراسیون فوتبال را به دست آورد، آنگاه در اوج ناباوری همزمان دو مسئولیت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال را برعهده دارد.

لینک کوتاه کپی شد

در حالی که عنوان می‌شود کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال صلاحیت ۳ نفر از نامزدهای متقاضی شرکت در انتخابات را تائید کرده است ابهاماتی در خصوص نحوه تصمیم‌گیری این کمیته درباره چگونگی تائید صلاحیت میرشاد ماجدی، سرپرست کنونی فدراسیون برای حضور در جمع نامزدهای تائید صلاحیت شده وجود دارد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از میزان، مهمترین ابهامی که در خصوص ماجدی وجود دارد اینست که وی در حال حاضر به عنوان کارشناس خبره با شرکت در انتخابات اسفند ۱۳۹۹ توسط مجمع فدراسیون فوتبال انتخاب شد تا به مدت ۴ سال در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال حضور داشته باشد؛ اما حالا چگونه و بر اساس کدام مبنای قانونی وی بدون اینکه از این سمت خود استعفا دهد می‌خواهد همزمان برای پست دیگری در هسته مدیریت فوتبال نامزد شود؟

با وجود اینکه سخنگوی فدراسیون فوتبال این اتفاق را نقض قانون نمی‌داند، اما سوال اینجاست به استناد کدام قانون احسان اصولی رفتار میرشاد ماجدی را قانونی می‌داند؟ آیا در اساسنامه فدراسیون فوتبال قید شده است که عضو هیئت رئیسه فدراسیون با وجود اینکه در سمت خود حضور دارد می‌تواند همزمان برای پست دیگری نیز نام نویسی کند تا در انتخابات همان فدراسیون حضور پیدا کند؟

فرض بر اینکه ماجدی در انتخابات هشتم شهریورماه ۱۴۰۱ به عنوان منتخب مجمع انتخاب شود و عنوان ریاست فدراسیون فوتبال را به دست آورد، آنگاه وی در اوج ناباوری همزمان دو مسئولیت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال را برعهده دارد که این موضوع با روح قانون و مفاد اساسنامه تناقض دارد و عملاً رفتاری غیرقانونی رخ داده، اما با این حال نه تنها هیچ یک از اعضای مجمع نسبت به این موضوع اعتراضی نکردند بلکه کمیته بدوی انتخابات نیز به سادگی از کنار این مساله عبور کرد تا مشخص شود آنها برای تائید صلاحیت‌ها زیاد به قوانین مندرج در اساسنامه فدراسیون فوتبال توجه نمی‌کنند بلکه کاملاً سلیقه‌ای رفتار می‌کنند.

با این وجود باید دید آیا چنانچه این موضوع به اطلاع فیفا یا کنفدراسیون فوتبال آسیا برسد آیا آنها این موضوع را خواهند پذیرفت یا پس از بررسی اساسنامه فدراسیون فوتبال این رفتار را غیرقانونی توصیف می‌کنند و حضور ماجدی را مخالف نص و روح صریح قانون تفسیر خواهند کرد.

اما به جز این مساله، ابهام دیگری نیز در خصوص حضور میرشاد ماجدی در انتخابات شهریورماه وجود دارد، او همچنان به عنوان کارمند وزارت ارتباطات مستخدم آن وزارتخانه است که برابر قانون حضور کارمندان رسمی دولت در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی غیرقانونی است مگر اینکه از مسئولیت سازمانی خود استعفا دهند، اما در این مورد نیز خبری از استعفا نیست، اما با این وجود کمیته بدوی انتخابات نسبت به این مساله نیز کاملاً بی‌تفاوت رفتار کرد و صلاحیت ماجدی را احراز کرد تا مجوز حضور او در انتخابات صادر شود.

با این تفاسیر و شرایط باید دید مسئولان کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال چه پاسخ روشن و توضیحی نسبت به این ابهامات دارند تا شائبه‌های موجود در این خصوص برطرف شود، البته اگر آنها تصمیم به شفاف‌سازی بگیرند، که با شرایط موجود بعید به نظر می‌رسد چنین اتفاقی رخ دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها