|

جذاب ترین بازی های نیم فصل لیگ بیست و دوم؛ جنگ بمب ها و تفکر ها!

دیدارهای لیگ برتر پر از جدال های جذاب خواهد بود. به نظر می رسد فصل آینده یکی از سخت ترین فصول سال های اخیر باشد.

لینک کوتاه کپی شد

همیشه بعد از انجام قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر، علاقه‌مندان به فوتبال در انتظار تقابل‌های جذاب این مسابقات در هفته‌های مختلف می‌نشینند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ اینکه چه زمان کدام تیم با مربی سابقش روبه‌رو می‌شود یا اینکه مربیانی که قبلا با هم تنش‌هایی را تجربه کردند در فصل جدید چه زمانی روبه‌روی هم قرار می‌گیرند یا حتی زمان رویارویی بازیکنان با تیم‌های سابق هم از جذابیت‌های این بازی‌هاست.

حالا با انجام قرعه‌کشی مسابقات لیگ بیست و دوم می‌شود به این تقابل‌های جذاب اشاره کرد؛ تقابل‌هایی که در ادامه آمده است:

**هفته اول؛ تارتار و پرسپولیس و نبرد مدعیان

شروع مسابقات لیگ بیست و دوم پر از حواشی جالب خواهد بود؛ همین که استقلال و سپاهان دو مدعی اصلی قهرمانی که مربیان سرشناس خارجی به خدمت گرفته‌اند با هم دیدار می‌کنند خودش هیجان‌انگیز خواهد بود. بازی استقلال و سپاهان در حالی که دو تیم قصد دارند یک شروع خوب داشته باشند، می‌توانست در زمان دیگری باشد، اما بر اساس قرعه، شاگردان ساپینتو و مورایس در روز اول با هم دیدار خواهند کرد.

نبردهای مهدی تارتار با پرسپولیس نیز همواره حاشیه‌های زیادی داشته است. تارتار به عنوان یک مربی پرسپولیسی که اکنون در ذوب‌آهن کار می‌کند، همیشه از سوی برخی افراد متهم شده که مقابل پرسپولیس تمام توان تیم‌هایش را نمی‌بینیم. اگرچه بارها تیم‌های او مقابل پرسپولیس (آخرین آن بازی برگشت فصل گذشته بود که با تساوی یک بر یک به پایان رسید) توانسته‌اند عملکرد خوبی به نمایش بگذارند، اما قطعا تقابل او با سرخ‌پوشان جالب خواهد بود.

شاگردان مهدی رحمتی که با امیدواری زیادی وارد مسابقات لیگ خواهند شد، کار خود را در لیگ امسال با هوادار تهران شروع خواهند کرد. این بازی خانگی می‌تواند یادآور خاطرات فینال جام حذفی هم برای اراکی‌ها باشد؛ چراکه ساکت الهامی، سرمربی وقت نساجی در فینال حذفی (که با این تیم به مقام قهرمانی رسید) حالا روی نیمکت هوادار می‌نشیند و در اولین گام تیمش را مقابل آلومینیوم در اراک به زمین می‌فرستد.

هفته دوم؛ دربی پولدارها و تقابل یک استقلالی با پرسپولیس

مهم‌ترین بازی هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر به مسابقه دو تیم متمول کرمانی برمی‌گردد. مس رفسنجان و گل گهر سیرجان که هزینه نسبتا خوبی برای فصل پیش رو انجام داده‌اند، حالا یک مسابقه حساس درون استانی برگزار خواهند کرد.

در یکی دیگر از بازی‌های حساس هفته دوم، پرسپولیس از فولادی پذیرایی می‌کند که امسال مهره‌های بسیار زیادی دارد. حضور بازیکنانی مثل سعید آقایی، احسان پهلوان، مهدی شیری و … که قبلا در پرسپولیس بودند و همچنین سرمربیگری جواد نکونام در فولاد به جذابیت‌های این بازی در هفته دوم خواهد افزود.

بازی استقلال و ملوان نیز با توجه به اولین میزبانی ملوان در لیگ برتر بعد از سال‌ها و البته مازیار زارع، بازیکن سابق پرسپولیس روی نیمکت انزلی‌چی‌ها قابل توجه است.

**هفته سوم؛ دوئل مقتدرها و دربی شمال

جذاب‌ترین بازی‌های این هفته در سیرجان و احتمالا قائمشهر برگزار می‌شود؛ جایی که گل‌ گهر سیرجان از سپاهان پذیرایی می‌کند و نساجی و ملوان برگزارکننده دربی شمالی‌ها هستند.

گل گهر با توجه به ثباتی که داشته و هزینه‌هایی که کرده، یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ امسال محسوب می‌شود و از طرفی سپاهان هم برای جبران چند سال گذشته، یک مربی باانگیزه خارجی در اختیار گرفته است. بی‌تردید این بازی نمایش زیبایی میان دو تیم خواهد شد که هواداران از دیدنش لذت می‌برند.

دیگر بازی جذاب هفته میان دو تیم شمالی برگزار می‌شود؛ نساجی از مازندران و ملوان از گیلان دربی شمال کشور را برگزار می‌کنند که جذابیت‌های بسیاری خواهد داشت. اگرچه هنوز مشخص نیست این بازی در قائمشهر برگزار شود یا نه، اما برای مخاطبان قابل توجه است.

بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس نیز از حیث تقابل مهدی رحمتی، کاپیتان سابق استقلال و سرمربی کنونی اراک با سرخ‌پوشان مهم تلقی می‌شود.

**هفته چهارم؛ یادآور جشن قهرمانی استقلال

نبردهای سخت سپاهان در هفته چهارم با بازی مقابل فولاد ادامه پیدا می‌کند. قرمزپوشان اهوازی امسال تیم قدرتمندی دارند و یکی از مدعیان به شمار می‌روند که در این هفته در اصفهان مقابل سپاهان به میدان می‌روند. این بازی قطعا جذابیت زیادی دارد.

بازی نفت مسجدسلیمان و استقلال یادآور جشن قهرمانی فصل گذشته برای آبی‌هاست و مسابقه تراکتور و هوادار هم از حیث حضور ساکت الهامی (سرمربی سابق تراکتور) روی نیمکت هوادار قابل توجه است.

**هفته پنجم؛ دو دربی جذاب

برگزاری دو دربی در جنوب و وسط کشور تب بازی‌های لیگ برتر را در هفته پنجم بالا نگه می‌دارد؛ دربی اصفهان میان سپاهان و ذوب‌آهن در شرایطی که به نظر می‌رسد دو تیم وضعیت بهتری نسبت به پارسال دارند، می‌تواند بازی زیبایی از آب دربیاید.

همچنین دو تیم نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان دربی تیم‌های نفتی خوزستان را برگزار می‌کنند.

تقابل گل‌ گهر با هدایت امیر قلعه‌نویی که در گذشته سرمربی‌گری ملوان را برعهده داشت، با این تیم شمالی هم از دیگر نکات جالب هفته پنجم به شمار می‌رود.

**هفته ششم؛ یک پرسپولیسی روی اعصاب استقلال

هیجان‌انگیزترین تقابل این هفته به مسابقه استقلال و نساجی برمی‌گردد؛ جایی که حمید مطهری در اولین فصل سرمربیگری خود مقابل آبی‌ها قرار می‌گیرد. مربی سابق پرسپولیس در فصل گذشته مصاحبه‌های زیادی علیه استقلال و اعضای این تیم انجام داد و یکی از مربیان منفور نزد هواداران این تیم محسوب می‌شود. از این رو تقابل او با استقلال در اولین سال سرمربیگری جالب به نظر می‌رسد.

**هفته هفتم؛ اوج هیجان و حاشیه اینجاست!

اگر می‌خواهید بازی‌های جنجالی را ببینید، از هفته هفتم لیگ برتر غافل نشوید. نبرد پرسپولیس و تراکتور بعد از اتفاقات جنجالی فصل گذشته و نیمه‌کاره ماندن بازی دو تیم و البته محرومیت هواداران تراکتور می‌تواند یک جنگ تمام‌عیار باشد. برگزاری بازی دو تیم در تهران و با حضور هواداران اتفاقی مهم است و باید دید مسئولان برگزاری چگونه جلوی ایجاد تنش‌های احتمالی در این مسابقه را بعد از اتفاقات چند ماه پیش، خواهند گرفت.

دیگر بازی حساس این هفته در سیرجان و میان گل‌ گهر و استقلال است. تقابل‌های امیر قلعه‌نویی و استقلال همیشه قابل توجه است و امسال هم انتظار یک بازی جاندار و البته همراه با حاشیه‌های فراوان را در هفته هفتم می‌کشیم.

این هفته یک تقابل جالب دیگر هم در خود دارد. جایی که ذوب‌آهن و پیکان با هم در اصفهان مصاف می‌دهند. این بازی روی نیمکت‌ها بسیار جذاب دنبال می‌شود؛ مجتبی حسینی، سرمربی سابق ذوب‌آهن و کنونی پیکان و مهدی تارتار، سرمربی سابق پیکان و کنونی ذوب‌آهن قطعا برای نبرد هفته هفتم نقشه‌های ویژه‌ای خواهند کشید. این بازی با توجه به اینکه پیکان پارسال رفت و برگشت ذوب‌آهن را شکست داد، حساس‌تر هم خواهد شد.

**هفته هشتم؛ نکو به استقلال رسید، سپاهان به پرسپولیس

دو مسابقه جذاب با حضور 4 تیم مدعی؛ بازی‌های سپاهان و پرسپولیس همیشه پر از حاشیه بوده و امسال قرعه این‌طور خواسته که این مسابقه در هفته هشتم برگزار شود. بدون شک سپاهان تقویت‌شده و پرسپولیسی که نمی‌خواهد مثل پارسال جام را از دست بدهد، بازی جذابی به نمایش خواهند گذاشت.

دیگر بازی حساس هفته در ورزشگاه آزادی و میان استقلال و فولاد است. جواد نکونام که اصلی‌ترین گزینه جایگزینی فرهاد مجیدی در استقلال بود، این سمت را نپذیرفت و حالا تقابل او با اندیشه‌های ریکاردو ساپینتو جالب است، خصوصا با فولادی که بسیار خوب تقویت شده و یک مدعی است. بازی استقلال و فولاد را می‌توان یکی از پرحاشیه‌ترین‌ها تصور کرد.

**هفته نهم؛ تارتار به دنبال موفقیت در برابر استقلال

حساس‌ترین بازی هفته نهم را می‌توان میزبانی ذوب‌آهن از استقلال دانست. جایی که تیم تحت هدایت مهدی تارتار به عنوان بازیکن سابق پرسپولیس از آبی‌های پایتخت پذیرایی می‌کند. تیم‌های تارتار همیشه بازی‌های خوبی مقابل استقلال به نمایش گذاشته‌اند و احتمالا در فصل پیش رو نیز یک مسابقه جذاب را شاهد خواهیم بود.

**هفته دهم؛ خواهرخوانده‌ها رخ به رخ می‌شوند

بازی سپاهان و تراکتور به عنوان دو تیمی که هوادارانش ارتباط خوبی با یکدیگر دارند، جذابیت‌های ویژه‌ای دارد. این دو تیم که در گذشته جزو مدعیان قهرمانی بودند و  امسال هم تیم خوبی بسته‌اند، در هفته دهم برگزارکننده یک بازی خوب خواهند بود.

دربی کوچک تهران میان پیکان و هوادار یکی دیگر از بازی‌های حساس این هفته است. همچنین تقابل مهدی رحمتی و آلومینیوم با استقلال و رویارویی مازیار زارع و ملوان با پرسپولیس هم نکته‌های جذابی خواهد داشت.

در این هفته از بازی گل‌ گهر و ذوب‌آهن و مصاف تیم‌های امیر قلعه‌نویی و مهدی تارتار نیز نمی‌شود به سادگی گذشت.

**هفته یازدهم؛ تکرار فینال جام حذفی در اراک

دو تیمی که فینال جام حذفی گذشته را در تهران برگزار کردند، در هفته یازدهم لیگ رودرروی هم قرار می‌گیرند. آلومینیوم و نساجی قطعا به یاد اتفاقات فینال حذفی پارسال (که با برتری یک بر صفر نساجی پایان پذیرفت) با هم دیدار می‌کنند.

تقابل فولاد و گل‌ گهر هم قابل توجه است. دو تیم متمول و خوب لیگ برتر با هدایت دو مربی استقلالی برگزارکننده یک بازی جذاب دیگر خواهند بود. جایی که جواد نکونام و امیر قلعه‌نویی شاگردان خود را برای کسب پیروزی و جنگیدن مقابل حریف آماده خواهند کرد.

تقابل ساکت الهامی که سال گذشته تنها تیم بدون باخت مقابل استقلال بود و 3 بازی متوالی مقابل قهرمان فصل پیش شکست نخورد در قالب سرمربی هوادار با آبی‌پوشان هم یکی دیگر از بازی‌های خوب این هفته است.

**هفته دوازدهم؛ گل سرسبد لیگ، دربی!

از همین حالا بسیاری از هواداران فوتبال در ایران منتظر هفته دوازدهم خواهند بود. جایی که دربی پایتخت میان استقلال و پرسپولیس برگزار خواهد شد. دربی همیشه حساس است و پرحاشیه. این‌بار هم با توجه به شرایط خوب سرخابی‌ها از حیث کادر فنی و بازیکن، پر از اتفاقات خوب خواهد بود.

در هفته دوازدهم تقابل ذوب‌آهن با تارتار و آلومینیوم با رحمتی هم جالب است که البته قطعا زیر سایه دربی قرار خواهد گرفت.

**هفته سیزدهم؛ سرمربیان نقش‌آفرینند!

این هفته را باید به اسم سرمربیان نام‌گذاری کنیم، چرا که پر از تقابل جذاب میان سرمربیان تیم‌ها خواهد بود. تقابل مهدی رحمتی، شاگرد سابق امیر قلعه‌نویی با این مربی در اراک قطعا جذاب است. ساکت الهامی، سرمربی فصل گذشته نساجی که به طرز عجیبی از این تیم برکنار شد و اکنون به هوادار رفته مقابل تیم شمالی قرار می‌گیرد و انگیزه‌های خاصی دارد.

جواد نکونام استقلالی تیمش را به مصاف شاگردان مهدی تارتار پرسپولیسی می‌فرستد. همچنین تیم جوان پیکان با سرمربیگری مجتبی حسینی مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد. در این بازی تقابل حسینی و گل‌محمدی با توجه به سوابق طولانی همکاری دو طرف مهم تصور می‌شود.

**هفته چهاردهم؛ نبرد تازه‌واردها در لیگ برتر

دو تیمی که به تازگی از لیگ دسته اول به لیگ برتر رسیدند، در هفته چهاردهم با هم دیدار می‌کنند. بازی مس کرمان و ملوان انزلی که پارسال دو بار در لیگ یک انجام شد حالا در لیگ برتر برگزار خواهد شد.

دیدار گل‌ گهر سیرجان و پرسپولیس هم دیگر بازی حساس این هفته است. جایی که امیر قلعه‌نویی تیمش را با تمام قوا مقابل پرسپولیس به میدان می‌فرستد. بازی‌های گل‌ گهر و پرسپولیس همیشه پر از اتفاقات جذاب بوده و این‌بار هم پیش‌بینی همین مساله را داریم.

**هفته پانزدهم؛ دو پرسپولیسی، دو استقلالی

این هفته هم دو تقابل جذاب روی نیمکت‌ها خواهیم داشت. مهدی رحمتی و جواد نکونام دو کاپیتان و همبازی سابق در استقلال حالا در قامت سرمربی با هم رودررو می‌شوند.

همچنین در هفته پایانی نیم فصل اول حمید مطهری، دستیار فصل پیش یحیی گل‌محمدی اولین تیم دوران سرمربیگری‌اش (نساجی)‌ را به مصاف پرسپولیس می‌فرستد که قابل توجه خواهد بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    سلام بازی تراکتور و سپاهان در تهران هیچوقت مشکلی نداشته و خیلی با انظباط و مرتب انجام شده و هواداران پرسپولیس نشان دادن میزبان محترمی هستن و به تیم مهمان احترام قابل قبولی دارند اما مشکل از میزبانان اصفهان و تراکتور هست که گویا مدیران سپاهان و تراکتور یا نمیخوان احترام مهمان نگه بدارن و دست به خرابکاری و اغتشاش میزنن وبعضی مواقع بسان لیک بیستم مدیران سپاهان موشکپررانی بروی اتوبوس پرسپولیسها انداختن لیک پارسالم که کل استادیوم بسیج کرده بودن تا به هرقیمتی شده بازیکنان پرسپولیس و مربیان و غیره را با هرچی که توانستن بزنند همه این اتفاقات اصلا یکدرصدشم پرسپولیس درشون دخیل نبود خجالت خوب چیزی هست قلمت بشکنه که حقیق را میخوای وارونه جلوه بکنی شرمتون باد کدام صحنه از ازادی داریکه سپاهانیها یا تراکتوریا کتک خورده یا بی احترامی شده باشه مگر همین سپاهانیها با شیرینی ازشون پذیرایی نشد چگونه هوادارای دست چین جناب ساکت مسکوتی همچی بهم زدن صندلیهای ازادی شکندن کدام بمب بماشینشون خورده کدام چشم کور شد ماشین کیا داغون شد دیگه بسه یا بگمت تا روشن بشی قلم و انگشت اونیکه دروغ مینویسید برعلیه پرسپولیس کبیر باهم بشکنه البته اینهمه حجمه علیه تیمی مثل پرسپولیس بخاطر خوب بودنش چون اینجا یه عده با خوب بودن خوششون نمیاد لعنت به دشمنان خوب بودن اری شما دانسته یا ندانسته با طناب پوسیده بعضی تیمها داری بچاه میره نتیجشم معلومه فقط لطفا اندکی تفکر بنمایی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها