|

جریانی که به دنبال ماجراجویی در انتخابات فوتبال است

افکارعمومی خاطره خوبی از دخالت سیاسیون در حوزه ورزش به ویژه فوتبال ندارند.

لینک کوتاه کپی شد

محمد آخوندی، نامزد متقاضی پست ریاست فدراسیون فوتبال در یک برنامه تلویزیونی برای بررسی شرایط ثبت نام و نام نویسی از کاندیداهای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، سوالات مهمی را از سرپرست فدراسیون فوتبال مطرح کرد، اما میرشاد ماجدی تلاش کرد به جای پاسخ به سوالات مطرح شده، نامزد پست ریاست را متهم به فرافکنی کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از میزان، البته پیش از آنکه آخوندی، عضو سابق هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس به این مطلب اشاره کند، روایت‌های مختلفی درباره ملاقات‌های خصوصی و پنهانی میرشاد ماجدی مطرح بود، اما حالا با استناد به سخنان آخوندی این سوال مطرح است که آیا پشت پرده ماجرای حضور وی در انتخابات اتفاقاتی در حال وقوع است که مردم نباید در جریان آن باشند؟

افکارعمومی خاطره خوبی از دخالت سیاسیون در حوزه ورزش به ویژه فوتبال ندارند و مطمئناً اعضای مجمع نیز با وجود حساسیت موجود در جامعه مراقب معادلات پشت پرده هستند، اما مساله کلیدی اینجاست آیا با لابی گری با چهره‌های شکست خورده سیاسی، فوتبال ایران به موفقیت خواهد رسید؟

چهره‌های شکست خورده دولت قبل اگر قدرت تشخیص درستی از فضای ورزش داشتند افتضاح ویلموتس رقم نمی‌خورد. علاقمندان به فوتبال هنوز از یاد نبرده‌اند که متولیان قبلی دستگاه ورزش چگونه با ماجراجویی فوتبال ایران را با چالشی بزرگ نظیر پرونده ویلموتس رو به رو کردند!

فیفا به عنوان بالاترین مرجع فوتبال جهان، در الزامات خود تاکید کرده ورود سیاسیون به هر ترتیبی در حوزه فوتبال خلاف مقررات است و چنانچه این نهاد بین‌المللی متوجه شود مقامات سیاسی با گرایشات هدفمند به دنبال تاثیرگذاری در اداره امور مرتبط با این رشته ورزشی هستند بدون تردید به آن واکنش نشان خواهند داد و فعالیت‌های رسمی آن کشور به حالت تعلیق در خواهد آمد.

از آنجا که یک بار در دوره مدیریت محمد علی‌آبادی پس از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان فوتبال ایران چنین شرایطی را تجربه کرده است باید با حساسیت فراوانی این موضوع بررسی شود. طبیعتاً دخالت چهره‌های سیاسی در این حد نه تنها قانع کننده نیست بلکه نشان دهنده از بین رفتن استقلال فدراسیون فوتبال است؛ به همین دلیل توقع می‌رود با توجه به در پیش بودن انتخابات فدراسیون فوتبال نهادهای نظارتی نسبت به رفتارهای شائبه برانگیز کاندیداها و جنس روابط آنها با افراد سیاسی خارج از حوزه ورزش حساسیتی دو چندان داشته باشند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها