|

بررسی صفر تا صد عملکرد پرسپولیس در نقل و انتقالات؛ در مسیر قهرمانی!

گل محمدی سرمربی پرسپولیس خرید های با کیفیتی انجام داد و قصد دارد تیمی در حد و اندازه های قهرمانی آسیا ببندد.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس فصل پیش با یحیی گل محمدی و پس از ۵ قهرمانی پشت سر هم، قافله را به رقیب سنتی خودش باخت و دستش از رسیدن به جام قهرمانی باز ماند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرآنلاین؛ پرسپولیس در حالی به نایب قهرمانی رسید که تیم گل محمدی در پایان فصل ۶۳ امتیاز کسب کرد که از امتیازات لازم برای قهرمانی بیشتر بوده است. یکی از نقاط ضعف پرسپولیس در فصل بیست و یکم خط دفاعی و دروازه این تیم بود.

بازگشت بیرو

پس از جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس، گل محمدی حامد لک را به خدمت گرفت که در اولین حضورش در این تیم موفق شد با سرخپوشان در لیگ قهرمانان آسیا به فینال برسد عملکرد درخشانی از خودش به نمایش گداشت. لک در ادامه فصل هم خوب کار کرد و حتی در لیگ بیستم هم با این تیم قهرمان شد. درخشش لک اما ادامه دار نبود و در لیگ بیست و یکم او شد پاشنه آشیل تیم گل محمدی. لک در چند بازی اشتباهات عجیبی داشت که حتی توسط گل محمدی از این تیم کنار گداشته شد. گرچه او به ترکیب اصلی برگشت اما عملکرد و اشتباهاتش باعث شد قهرمانی از دست پرسپولیس بپرد. از همین رو مدیران پرسپولیس در اولین خرید خود برای فصل جدید، علیرضا بیرانوند را جدب کردند تا خیالشان از بابت قفس توری این تیم راحت شود.

بیرانوند هم در فصل منتهی به جام جهانی ترجیح داد در ایران و پرسپولیس بازی کند تا آمادگی اش برای حضور در جام جهانی را بالا نگه دارد.

پرسپولیس کهکشانی بدون خط آتش!

زوج پورعلی گنجی و گولسیانی بجای شجاع و کنعانی

یکی دیگر از نقاط ضعف پرسپولیس در فصل قبل خط دفاعی سرخپوشان بود. جایی که نه فرشاد فرجی، نه علی نعمتی و نه حتی سیدجلال هم نتوانستند آن صلابت زوج شجاع- کنعانی را داشته باشند. گل محمدی در فصل پیش بارها خط دفاعی پرسپولیس را تغییر داد اما نتوانست به نتیجه درست برسد. به همین خاطر در فصل جدی سرخپوشان مرتضی پورعلی گنجی و گئورگی ولسیانی را به خدمت گرفتند تا شاید این دو مدافع بلند قامت بتوانند مشکل خط دفاعی تیم گل محمدی را حل کنند.گولسیانی عملکرد خوبی در سپاهان داشت و حتی در مقاطعی بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو بست. او خود را مدافعی گلزن نشان داده و یکی از نقاط قوت پرسپولیس در فصل پیش رو خواهد بود. از طرفی دیگر هم پورعلی گنجی که سابقه بازی در جام جهانی را در کارنامه دارد، پس از مدتها تمرین با تیم گل محمدی بالاخره لباس پرسپولیس را برتن کرد و می خواهد با این تیم دوباره به تیم ملی و جام جهانی برسد.

پرسپولیس کهکشانی بدون خط آتش!

خداحافظی سوپرمن

سیدجلال حسینی بالاخره و در سن ۴۱ سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. سوپرمن پرسپولیسی ها حتی می توانست یک فصل دیگر هم در لیگ برتر به میدان برود اما با گفتگویی که او با گل محمدی داشت، تصمیم گرفت از دنیای بازی خداحافظی کند و به کادرفنی سرخپوشان اضافه شود. سیدجلال در فصل پیش مدت زمان کمی برای پرسپولیس به میدان رفت اما در همان زمان کم سعی کرد بهترین عملکردش را داشته باشد و به اعتقاد کارشناسان او از سایر مدافعان پرسپولیس بهتر بود. سیدجلال با ۹ قهرمانی رکورددار قهرمانی در لیگ برتر است و حالا باید از این به بعد او را به عنوان یک مربی در دنیای فوتبال ببینیم.

پرسپولیس کهکشانی بدون خط آتش!

مدافع محبوب گل‌محمدی به جای مدافع محبوب هواداران

رامین رضاییان که پس از سالها دوباره در نیم فصل لیگ بیست و یکم به پرسپولیس برگشته بود، خیلی زود از جمع شاگردان گل محمدی جدا شد. رضاییان که همیشه بین هواداران محبوب بوده، پس از مصاحبه جنجالی و تندش در برنامه فوتبال برتر عملا از لیست سرخپوشان خط خورد. پس از جدایی رضاییان گل محمدی به سراغ مدافع محبوبش یعنی دانیال اسماعیلی فر رفت. بازیکنی که در دوب آهن با یحیی همکاری کرده بود. دانیال از سپاهان به پرسپولیس پیوست تا زردهای اصفهانی با جدب رضاییان به نوعی این کار پرسپولیسی ها را تلافی کرده باشند.

پرسپولیس کهکشانی بدون خط آتش!

سعید صادقی بمب بزرگ پرسپولیس

سعید صادقی بمب نقل و انقالات این فصل لیگ برتر فوتبال ایران بود. بازیکنی که با درخشش در گل گهر توانست آقای پاس گل شود و با ۱۴ پاس گلی که داده بود حسابی در بازار نقل و انتقالات خواهان داشت. علاوه به خود گل گهر، استقلال و سپاهان هم به دنبال این وینگر بازیساز بودند اما سرانجام این پرسپولیس بود که توانست صادقی را پای قرارداد بنشاند و لباس قرمز را برتن او کند. صادقی یکی از بازیکنان محبوب هواداران است و آنها امیدوارند تا او با درخشش بتواند سرخپوشان را دوباره به جام قهرمانی برساند.

پرسپولیس کهکشانی بدون خط آتش!

بازگشت شماره ۷

سروش رفیعی هافبک بازیساز پرسپولیس که پیش از این دوبار به این تیم پیوسته بود پس از جدایی از سپاهان دوباره لباس قرمز را برتن کرد. رفیعی در حضور در پرسپولیس هت تریک کرد و با اینکه در سپاهان بازی می کرد اما با بازگشتش مورد حمایت هواداران این تیم قرار گرفت. رفیعی دوباره تصمیم دارد شماره ۷ پرسپولیس را برتن کند. شماره ای که به نام علی پروین اسطوره قرمزها است و رفیعی هم پیش از این، شماره ۷ را در پرسپولیس به تن می کرد.

پرسپولیس کهکشانی بدون خط آتش!

خط حمله بدون خط آتش

پرسپولیس فصل پیش با اینکه مهدی عبدی و عیسی آل کثیر را در اختیار داشت اما نتوانست در امر گلزنی خوب عمل کند. آل کثیر هم در اواسط فصل دچار مصدومیت و پارگی رباط صلیبی شد و کل فصل را از دست داد. پس از کنار رفتن عیسی، گل محمدی شرزود تمیروف ازبکستانی را به خدمت گرفت اما این بازیکن تنها یک گل برای پرسپولیس به ثمر رساند و عملکردش اصلا خوب نبود. گل محمدی از ابتدای شروع نقل و انتقالات تابستانی به دنبال خرید یک مهاجم خارجی است و حتی به سراغ کاسیانو برزیلی رفت اما انقدر پروسه جدب این بازیکن طولانی شد که سرخپوشان بالاخره قید او را زدند. حالا شنیده می شود که پرسپولیس با یک مهاجم برزیلی دیگر به توافق رسیده است.

گل‌محمدی تک و تنها بدون رفقا

یکی دیگر از تغییرات پرسپولیس در فصل جدید، جابجایی در کادرفنی سرخپوشان است. جایی که حمید مطهری نفر اول نیمکت گل محمدی و مغز متفکر او پس از چند سال حضور در کنار یحیی تصمیم گرفت تن پوش سرمربیگری برتن کند و راهی نساجی شد. همچنین مظاهر رحیم پور و داود فنایی دو عضو دیگر کادرفنی پرسپولیس هم از این تیم جدا و دستیار سالکت الهامی در هوادار شدند. در این بین گل محمدی دو دستیار برزیلی و یک بدنساز اسپانیایی به کادرفنی خود اضافه کرد و امیدوار است بتواند با این مربیان از بن بست تاکتیکی که فصل پیش در آن گرفتار شده بود راهی پیدا کند.

bb

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها