|

در فصل آینده لیگ هم وار بی وار!

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد رقابت های لیگ 22 از 15 روز دیگر یعنی 21 مردادماه آغاز می شود.

لینک کوتاه کپی شد

نکته اینکه امسال هم درست مثل فصول قبلی خبری از VAR نیست و همچنان قرار است فاصله ما با فوتبال دنیا بیشتر و بیشتر شود. در رقابت های لیگ امسال لژیونرهای مطرحی برگشته اند و سه سرمربی خارجی بزرگ هم حضور دارند و حتی بعد از مدت ها احتمالا هواداران سکوها را پر خواهند کرد ولی غایب بزرگ لیگ امسال تکنولوژی است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ فوتبال ایران فقط نام حرفه ای را یدک می کشد و علاوه بر مشکلات بسیار زیادی که باشگاه های ما ندارند، بازی ها نیز قرار است بدون تکنولوژی کمک داور ویدیویی برگزار شود. از زمانی که شهاب عزیزی خادم در تلاش بود اسباب بازی هنگ کنگی را به اسم VAR و با قیمت گزاف وارد ایران کند مدت ها می گذرد ولی از آن زمان تا حالا هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده است.

بعد از اینکه شهاب عزیزی خادم به همراه غلامرضا علیخانی و پسرعموی عزیزش، نابغه هوش مصنوعی یعنی احسان عزیزی خادم در وارد کردن اسباب بازی سیمپلی لایو ناموفق بودند، کارگروه VAR در ایران هم تا پایان دوران ریاست عزیزی خادم دور باطل زد.

فدراسیون موقت میرشاد ماجدی هم در این راه توفیقی نداشت. البته دو شرکت بلژیکی و روسی برای همکاری با ایران اعلام آمادگی مرده بودند ولی نه اراده ای از سوی فدراسیون برای اینکار وجود داشت و نه وزارت ورزش اجازه این همکاری را می داد.

گفته می شود وزارت ورزش تمایل دارد تکنولوژی VAR در ایران ساخته شود و شرکت های ایرانی ساخت و اجرای سیستم کمک داور ویدیویی را برعهده بگیرد اما این کار حداقل چند سال زمان می برد و اگر قرار باشد صبر کنیم تا VAR وطنی ساخته شود، لیگ های 23، 24 و حتی 25 را هم از دست می دهیم و از سال 1405 باید شاهد حضور این تکنولوژی در فوتبال ایران باشیم.

نخبه های ایرانی طی سال های اخیر بارها با ایده های بسیار عالی مثل دیوار آفساید به سراغ فدراسیون فوتبال رفتند ولی فدراسیون همواره آن ها را سرکار گذاشت تا فاصله مان با فوتبال روز دنیا بیشتر و بیشتر شود.

بهترین راه در حال حاضر این است فدراسیون فوتبال با یکی از شرکت های مورد تایید فیفا همکاری کند تا حداقل شاهد حضور وی ای آر در رقابت های لیگ 23 باشیم و به موازات آن حمایت از وی ای آر وطنی هم شکل بگیرد تا در سال های آینده خودمان صاحب این تکنولوژی شویم. همین امروز هم برای انجام مقدمات این کار دیر است ولی مشخص نیست چرا مسئولان وقت را به نفع مافیای داوری تلف می کنند و به این شائبه که مبادا کاسه ای زیر نیم کاسه است دامن می زنند.

هرچند طبق ادعای میرشاد ماجدی اگر بجنبیم وی ای آر به نیم فصل دوم می رسد. البته خداداد افشاریان با یک اعتراف ساده آب پاکی را روی دست میرشاد ماجدی و اهالی فوتبالی ریخت و اعلام کرد فقط آموزش داوران 8 ماه زمان می برد.

بنابراین رقابت های لیگ 22 بدون VAR آغاز، بدون VAR برگزار و بدون VAR به پایان می رسد...

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها