|

جذب سینا اسدبیگی پرسپولیس را به دردسر می اندازد؟

اسدبیگی در شرایطی به پرسپولیس پیوسته که ابهامات در مسیر جدایی او از جمع سبزپوشان اصفهانی وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

روز گذشته مدیران باشگاه پرسپولیس از هشتمین خرید تابستانی تیم‌شان رونمایی کردند؛ «سینا اسدبیگی» که برای تقویت خط هافبک سرخ‌پوشان به جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی اضافه شده و برای حضور در ترکیب اصلی باید با کمال کامیابی‌نیا و میلاد سرلک رقابت کند و به عنوان جانشین رضا اسدی توسط پرسپولیسی‌ها جذب شد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ اسدبیگی در شرایطی به پرسپولیس پیوسته که ابهامات در مسیر جدایی او از جمع سبزپوشان اصفهانی وجود دارد.

بند جنجالی «اسدبیگی» را از ذوب‌آهن جدا کرد؟

سینا اسدبیگی دو فصل موفق را در ذوب‌آهن گذراند و با توجه به مصدومیت پیش‌آمده برای قاسم حدادی‌فر، خیلی زود توانست خود را به ترکیب اصلی سبزپوشان اصفهانی برساند و عملکرد قابل‌قبولی را از خود به جای گذاشت، به طوری‌که مهدی تارتار سرمربی ذوبی‌ها درخواست تمدید قرارداد او را به مدیران باشگاه ارائه کرده بود و 15 تیرماه سال جاری، اسدبیگی با مدیران ذوب‌آهن به توافق رسید و قراردادش را تمدید کرد.

اسدبیگی در شرایطی با سبزپوشان اصفهانی تمدید کرد که در قرارداد خود بندی را مبنی بر تسویه‌حساب 20 روزه مطالبات قبلی گنجانده بود و براساس ادعای مدیربرنامه‌های این بازیکن، در صورت عدم پرداخت مطالبات، هافبک 25 ساله ذوبی‌ها می‌توانسته قراردادش را به صورت یک‌طرفه فسخ کند و از جمع شاگردان مهدی تارتار جدا شود. اتفاقی که سرانجام رخ داده و با توجه به عدم پرداخت مطالبات و گذر 20 روز از تمدید قرارداد اسدبیگی و ذوب‌آهن، او روز گذشته قراردادش را با ذوبی‌ها فسخ کرد.

بیانیه باشگاه ذوب‌آهن؛ منتظر او برای بازی با مس بودیم اما ...

مدیران باشگاه بلافاصله بعد از کسب اطلاع از امضای قرارداد سینا اسدبیگی با پرسپولیس، بیانیه‌ای را منتشر کرده و نسبت به این انتقال جنجالی واکنش نشان دادند. در بیانیه مدیران ذوب‌آهن آمده است: «آقای سینا اسد بیگی تحت قرارداد این باشگاه بوده و هر گونه مذاکره و عقد قرارداد با نامبرده دارای تبعات حقوقی است. ضمنا جهت اطلاع بیشتر هواداران نامبرده تا ظهر امروز در هتل تیم حضور داشته‌اند و همراه با تیم ناهار صرف کرده‌اند اما بعد از آن در هنگام حرکت تیم به سمت محل برگزاری مسابقه تدارکاتی با تیم مس، مسئولین تیم متوجه می‌شوند که نامبرده با تعویض لباس از اردو خارج شده است».

ذوبی‌ها حضور افراد دیگر را در جدایی اسدبیگی از تیم خود موثر دانسته و بدون آنکه نامی از شخص خاصی در بیانیه‌شان بیاورند، اعلام داشتند: «در این اتفاق برخی اشخاص ثالث نیز محرک بازیکن در این رفتار بوده‌اند که از طریق مراجع ذی‌صلاح، موضوع پیگیری خواهد شد».

تکرار ماجرای «طارمی» یا برد حقوقی پرسپولیسی‌ها؟

مهدی طارمی آخرین بازیکنی بود که در شرایطی مشابه با سینا اسدبیگی به پرسپولیس پیوست. طارمی در آن مقطع به واسطه جنگ داخلی پیش‌آمده در ترکیه، از ریزه‌اسپور جدا شده و به جمع سرخ‌پوشان پایتخت پیوست اما بعدها با شکایت باشگاه ترکیه‌ای، هم پرسپولیس از نقل‌وانتقالات محروم شد و هم اینکه مهدی طارمی 4 ماه از حضور در میادین منع شد تا یکی از جنجالی‌ترین احکام فیفا علیه باشگاه‌های ایرانی صادر شود.

سینا اسدبیگی البته مدعی است که در قراردادش بند جدایی در صورت عدم دریافت مطالبات داشته و بر مبانی آن بند قراردادش را با ذوبی‌ها فسخ کرده است. با این‌حال مدیران باشگاه ذوب‌آهن در حال تنظیم لایحه حقوقی هستند و باید دید آیا می‌توانند به مانند باشگاه ترکیه‌ای، پرسپولیس را محکوم کنند یا مدیران سرخ‌پوش با اشاره به اسناد و مدارک موجود در این پرونده پیروز شده و از سینا اسدبیگی بدون دردسر در ترکیب فصل آینده خود بهره خواهند برد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی