|

پیش بازی لیورپول - منچسترسیتی؛ جنگ برای اولین جام فصل!

دو تیم سیتی و لیورپول در سوپرجام انگلیس از ساعت 20:30 دقیقه امروز شنبه مرداد به مصاف هم می روند.

لینک کوتاه کپی شد

اگر تاکنون رقابت 2 تیم منچسترسیتی و لیورپول با جذابیت‌هایی از جمله رقابت برای فتح عناوین، تلاش برای شکست دادن یگدیگر و تقابل کلوپ و گواردیولا بسیار مهیج به نظر می‌رسید، اکنون این هیجان را با اضافه شدن 2 متخصص گلزنی 2 تیم، چندین برابر در نظر بگیرید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ سوپرجام انگلیس فقط یکی از رویارویی‌های سرمربیان نامدار 2 تیم نیست و اولین نسخه از سریال دوئل‌های ارلینگ هالند به عنوان متخصص گلزنی در تیم پپ و داروین نونی‌یز با جایگاهی مشابه در ترکیب تیم کلوپ است. لیورپول و سیتی بیش از بردن سوپر جام انگلیس به خط و نشان کشیدن مهاجمانشان در برابر یکدیگر فکر می‌کنند. قرعه راند اول این مبارزه مهاجمان به این جام رسیده و سوپرجام انگلیس مفتخر است اعلام کند 2 گلزن قهار اروپا می‌خواهند در این جام برای اولین بار در تیم‌های جدیدشان با یکدیگر چشم در چشم شوند.

سابقه جام خیریه؛ لیورپول دور از سیتی

قرمزهای آنفیلد اگر چه در کیفیت تیمی با حریف آبی‌پوش منچستری پایاپای و نزدیک جلو می‌روند اما نگاهی به عقب باعث می‌شود یادآور شویم از حیث افتحارات در تاریخ، لیورپول جایگاه بلندتری دارد. تیم کلوپ تاکنون 15 بار فاتح سوپرجام بوده که این عدد برای تیم پپ به 6 می‌رسد. با این وجود، تمام ماجرا در این 2 عدد خلاصه نخواهد شد و نگاه به گذشته نکات مثبتی برای سیتیزن‌ها هم خواهد داشت. لیورپولی‌ها در 15 سال گذشته موفق به بردن این جام 114 ساله نشده‌اند و این در حالی است که منچسترسیتی در این مدت 3 بار موفق به کسب این عنوان شده. تعداد حضور در این مسابقه  کفه را به سمت آبی‌های شهر منچستر می‌برد؛ وقتی بدانیم آن‌ها در این 15 سال 7 بار یک پای این رقابت بوده‌اند و این میدان فقط 2 بار در این مدت شاهد حضور لیورپول بوده که این 2 حضور هم در 3 سال گذشته رقم خورد. منچستریونایتد با 21 قهرمانی بیشتر از هر تیم دیگری جام خیریه فوتبال جزیره را بالای سر برده و رقیب سنتی این تیم یعنی لیورپول در دیدار امروز تلاش می‌کند فاصله را با دشمن قدیمی‌اش کمتر کند.

سابقه تقابل‌های 2 تیم؛ لیورپول و یان راش در آسمان‌ها

سیتیزن‌ها برای رسیدن به آمار و ارقام لیورپول در بازی‌های رو در رو به زمانی خیلی بیش‌تر از یک دهه آمادگی احتیاج دارند و تاریخ این جدال تیم آنفیلد را به عنوان تیم پیشتاز رقابت معرفی می‌کند. در 117 تقابل 2 تیم 61 برد سهم قرمزها بوده، 33 بار کار به تساوی کشیده و منچسترسیتی فقط برنده 23 بازی بوده است. حتی دوران اخیر هم درد چندانی از آمار موفقیت کم‌تر سیتی نسبت به لیورپول دوا نمی‌کند و در بهترین حالت برای تیم منچستری از یک برابری میان نتایج این تیم‌ها حکایت دارد. یان راش، اسطوره باشگاه لیورپول با 15 گل در تاریخ این رقابت جایی در آسمان این تقابل را در اختیار گرفته که بعید است به این زودی‌ها دست ستاره دیگری به آن برسد. با این حال تیم آبی‌پوش دیدار جام خیریه می‌تواند به نتایج قدرتمندانه سال‌های اخیر ببالد. منچسترسیتی بهترین برد تاریخش در مصاف با لیورپول را سال 2017 با نتیجه 5 بر صفر و دومین برد خوبش مقابل حریف را در سال 2020 و با نتیجه 4 بر صفر رقم زده است. آخرین پیروزی با بیش از 3 گل و بدون گل خورده تیم لیورپول اما به سال 1995 بازمی‌گردد که این تیم با برتری 6 بر صفر در برابر سیتی بهترین برد تاریخ باشگاهش در این جدال را هم ثبت کرد.

هالند، نونی‌یز؛ راند اول

دیدار امروز جام خیریه فارغ از تمام نتایج 2 تیم در تاریخ معطوف به حضور 2 گلزن جدید تیم‌هاست. هالند به جمع سیتیزن‌ها ملحق شده و کشتی ماجراجویی نونی‌یز هم در بندر لیورپول لنگر انداخته است. 2 تن از بهترین و خطرناک‌ترین مهاجمان حال و حاضر فوتبال جهان به 2 رقیب بزرگ قهرمانی لیگ جزیره پیوسته‌اند تا یک دوئل جذاب در فوتبال جزیره جذاب‌تر هم باشد. هر 2 بازیکن در پیش‌فصل پایشان به گلزنی برای باشگاه‌هایشان باز شده است. نونی‌یز با یک پوکر از هواداران قرمزپوش دلبری کرد و هالند فقط 12 دقیقه هواداران آبی‌پوش را برای اولین گلش منتظر گذاشت. بدون تردید کارگردان تلوزیونی این مسابقه توجه ویژه‌ای به این 2 مهاجم خواهد داشت و شاید پیش از سوت شروع مسابقه، تصویر نمای نزدیک این 2 بازیکن را بیش از تصویر دیگر بازیکن‌ها ببینیم. رقابت آقای گلی، تلاش برای قهرمانی تیم، رقابت در بالاتر بردن درصد گل شدن ضربات و سایر جدال‌هایی که قرار است میان هالند و نونی‌یز در این فصل شکل بگیرد از بخت خوب جام خیریه در این مسابقه، پیش نمایش جذابی خواهد داشت. پپ گواردیولا و یورگن کلوپ هر 2 در این فصل با موهبت مهاجمان زهردار، چارچوب‌شناس و گلزن جدیدی مواجه هستند که باید منتظر بود و دید کدام یک بهره بیش‌تری از این سرمایه خواهند داشت. فعلا و روی کاغذ هیچ یک از 2 بازیکن برتری چندانی نسبت به دیگری ندارند و همه چیز درون میدان مستطیل سبز معلوم خواهد شد. هر 2 مهاجم با هافبک‌هایی حمایت می‌شوند که می‌توانند بهترین موقعیت‌ها را در اختیارشان قرار دهند و هر 2 در مقابل مدافعانی قرار خواهند گرفت که ممکن است کار گلزنی را برایشان بسیار سخت کنند. بنابراین هیچ عذری از هالند و نونی‌یز برای شکست در مقابل یکدیگر در این دیدار قابل قبول نخواهد بود. با توجه به آغاز فصل و جدید بودن این 2 بازیکن در تیم‌هایشان حتی فرصت سازگاری با تیم و شرایط جدید هم برای هر 2 تقریبا یکسان بوده است و شاید دوئل اول هالند و نونی‌یز تعیین کننده روحیه آن‌ها در تقابل‌های بعدی باشد.

مسابقه‌ای که هرگز نباید از دست داد

سال‌ها پیش لیگ برتر انگلیس شاهد یک جدال جذاب و نفس‌گیر میان 2 سرمربی بسیار بزرگ به نام‌های الکس فرگوسن و آرسن ونگر بود و با پایان عصر رقابت این 2 نفر، اکنون لیگ جزیره از رقابت 2 سرمربی دیگر رونمایی کرده است. کلوپ و گواردیولا مسابقه‌ای جذاب را برای عاشقان فوتبال جزیره ترتیب داده‌اند که فصل به فصل داغ‌تر و مهیج‌تر دنبال می‌شود. این حرارت و هیجان در دیدار جام خیریه یا سوپرجام فوتبال انگلیس با اضافه شدن ستاره‌های جدید خط حمله تیم‌ها وارد فاز جدیدی هم شده و هواداران فوتبال در انگلیس به هیچ قیمتی حاضر نخواهند بود تماشای اولین مچ‌اندازی مدعیان قهرمانی فصل گذشته را از دست بدهند. همچنین دیدار امروز تیم‌های منچسترسیتی و لیورپول به نوعی ناقوس آغاز یکی از جذاب‌ترین عرصه‌های باشگاهی جهان تلقی می‌شود. فوتبال انگلیس در حال از سر گرفته شدن است و برای فوتبالی‌ها چه خبری بهتر از شروع به کار مجدد این آوردگاه بزرگ! نفس‌ها در سینه حبس خواهد شد، ریتم ضربان‌ها ناهماهنگ می‌شود، سکوها به وجد می‌آیند، دوربین‌ها بهترین لحظاتشان را ثبت می‌کنند، فوتبال به خودش می‌بالد و عاشقان فوتبال سرشار از لذت و هیجان و گاهی فریاد می‌شوند چرا که دیدار جام خیریه میان منچسترسیتی و لیورپول یا میان پپ و کلوپ و یا حتی بین هالند و نونی‌یز اعلام می‌کند لیگ جزیره در راه است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها