|

بررسی نقاط ضعف مدعیان لیگ برتر در نقل و انتقالات؛ شش خرید مهم!

چیزی به شروع لیگ برتر نمانده است و تیم ها به دنبال تقویت نقاط ضعف خود هستند.

لینک کوتاه کپی شد

نقل و انتقالات تابستانی مثل همیشه با جذابیت و هیجان زیادی دنبال شد؛ از تیم‌های مدعی که در رقابت با یکدیگر برای خرید ستاره‌های فوتبال ایران پای به بازار گذاشتند تا تیم‌های معمولی‌تر که با بودجه‌های اقتصادی تلاش کردند تا تیمی را با اهداف پایین‌تر جمع و جور کنند و همچنین باشگاه‌هایی که برای بقا در لیگ برتر برنامه‌ریزی کرده و به تناسب آن، یار گرفته‌اند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ نگاهی به فهرست تیم‌ها نشان می‌دهد که آنها تقریبا آماده آغاز لیگ برتر هستند اما همچنان چند جای خالی مهم و تاثیرگذار در اسکواد آنها وجود دارد. سهمیه‌هایی که گزینه‌هایی برای خریدشان روی میز آمده و بررسی‌های نهایی با مذاکرات آخر در حال انجام است تا سرانجام امضای قرارداد و رونمایی انجام شود.

اینجا نگاهی می‌کنیم به چند جای خالی در تیم‌های مدعی که احتمالا قرار است به‌زودی با خرید بازیکنان باقی‌مانده در بازار پر شود؛ جاهای خالی که شاید سرنوشت تیم قهرمان و سهمیه‌های آسیایی را رقم بزند.

1. پرسپولیس: مهاجم نوک

پرسپولیس حضوری پرشتاب و فعالانه در آغاز نقل و انتقالات داشت و موفق شد ستاره‌های کثیری را از داخل و خارج کشور جذب کند. بازگشت علیرضا بیرانوند و همچنین جذب مرتضی پورعلی‌گنجی دو گام بلند درویش برای تکمیل تیم یحیی گل‌محمدی بود و همچنین جذب نفراتی چون دانیال اسماعیلی‌فر، سعید صادقی و سروش رفیعی. با این حال اما معادله خط حمله پرسپولیس هنوز حل نشده‌ است؛ پستی که پس از مصدومیت عیسی آل‌کثیر شرایط مبهمی به خود دارد و در حالی‌که به‌نظر می‌رسید سجاد شهباززاده مهاجم این فصل پرسپولیس باشد اما روند مذاکرات با او مثبت پیش نرفت تا استقلال برنده دوئل بر سر آقای گل سابق لیگ برتر باشد.

در همین حال سرخ‌پوشان به سراغ گادوین منشا رفتند و در حالی‌که به نظر می‌رسید او یکی از دو مهاجم مورد نظر یحیی گل‌محمدی خواهد بود ولی مذاکره با این سرخ‌پوش سابق به نتیجه نرسید. کاسیانو دیگر گزینه نزدیک به پرسپولیس بود و شیخ دیاباته هم‌ نامی که بسیار به یحیی پیشنهاد شد اما مورد توجه او قرار نگرفت.

در‌ چنین شرایطی حالا باشگاه پرسپولیس ادعا می‌کند که مذاکرات خود را به‌صورت بی سر و صدا با مهاجمی برزیلی پیش می‌برد و گزینه آلترناتیو هم وجود دارد. تلاش درویش بر این است که در آخرین روزهای باقی‌مانده تا شروع لیگ برتر دو مهاجم را پرسپولیسی کند اما هر طور که شده پرسپولیس یک مهاجم خارجی در سبد خود خواهد داشت.

2. استقلال: وینگر

مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر در دو فصل متوالی وینگرهای خود را از دست داده است. ابتدا فرهاد مجیدی مجبور به وداع با مهدی قایدی شد که درآمدزایی شگفت‌انگیزی را برای باشگاه استقلال داشت و در پس جدایی او نیز یک ستاره تازه (امیرحسین حسین‌زاده) به فوتبال ایران معرفی شد. حسین‌زاده که در رده‌های پایه عملکردی درخشان داشت در لیگ بیست و یکم از نگاه بسیاری از کارشناسان بهترین مهره فصل استقلال بود و ۸ گل نیز به ثبت رساند. او اما در‌ پایان فصل پیشنهاد شارلوای بلژیک را به‌دست آورد و تصمیم به جدایی از استقلال گرفت.

در غیاب او اما استقلال هنوز نتوانسته بازیکن موردنظر خود را جذب کند؛ در حالی‌که با توجه به کنار گذاشتن ژستد به نظر می‌رسد استقلال تنها سهمیه باقی‌مانده خود را به وینگر خارجی اختصاص بدهد اما هنوز ساپینتو روی بازیکن موردنظر خود به جمع‌بندی نرسیده است. در بازار داخلی هم سعید صادقی بهترین گزینه ممکن برای استقلال بود اما پرسپولیس گوی سبقت را از رقیب سنتی ربود و این مهاجم را به خدمت گرفت. باید دید در روزهای آینده استقلال با این جای خالی خود چه خواهد کرد. البته شاید سجاد شهباززاده هم بتواند در این پست به میدان برود اما به هر حال این، پست غیرتخصصی او خواهد بود.

3. سپاهان: دفاع وسط

همه گمانی‌زنی‌های کانال‌های تلگرامی و پیج‌های اینستاگرامی در مورد سهمیه‌های خارجی سپاهان غلط از آب درآمده است. در حالی‌که تصور می‌شد سپاهان با عمر سوما و سپس گومیس به دنبال ساختن خط حمله آتشین است اما ژوزه مورایس تصمیم گرفت خریدهای خارجی خود را به پست‌های خط میانی اختصاص بدهد و بازیکنانی شاید در قامت بهترین خارجی‌های لیگ برتر را به سپاهان بیاورد. حالا به نظر می‌رسد سهمیه بعدی خارجی سپاهان نیز به پستی غیر از خط حمله اختصاص خواهد یافت.

سپاهان که در ابتدای فصل نقل و انتقالات با عزت‌الله پورقاز خداحافظی کرد و پیش از آن نیز گئورگی گولسیانی را از دست داده بود، حالا پس از جذب پرسروصدای محمد دانشگر، تلاش می‌کند تا مدافع وسط مطمئن دیگری را نیز به‌خدمت بگیرد.

آنها هم‌اکنون نژادمهدی و محمد دانشگر را در اختیار دارند و باید دید که بازیکن موردنظر مورایس چه کسی خواهد بود. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر همیشه مدافعان مرکزی نقشی مهم در تعیین قهرمان داشتند حالا همه منتظرند تا مدافع وسط موردنظر سرمربی پرتغالی را بشناسند.

4. گل گهر: مدافع چپ

گل گهر یکی از تیم‌هایی است که بازیکنان نسبتا زیادی را از ترکیب اصلی‌اش در بازار نقل و انتقالاتی از دست داد اما تیم امیر قلعه‌نویی همچنان تیمی در حد مدعیان لیگ برتر است. این تیم که چهارمین سال حضورش در لیگ برتر را تجربه خواهد کرد سعید صادقی و میلاد زکی‌پور را در سمت چپ از دست داد و وسلی برزیلی و مهران درخشان‌مهر را به‌خدمت گرفت.

با توجه به حضور وسلی به نظر می‌رسد که جای خالی سعید صادقی به‌خوبی پر شده باشد. اما در دفاع چپ اوضاع متفاوت است؛ درخشان‌مهر اگرچه تجربه حضور در لیگ برتر با ذوب آهن و فولاد را دارد اما با حضور او نیاز به بازیکنی دیگر هم در این پست حس می‌شود. بنابراین در روزهای آینده باید منتظر ماند و دید که گل گهر کدام مدافع چپ را به‌خدمت می‌گیرد.

5. فولاد: هافبک کناری و نفوذی

فولاد هم حضوری فراتر از حد تصور در بازار نقل و انتقالات داشته و توانسته ستاره‌های پرشماری از جمله وریا غفوری، علی قربانی، مجید علیاری، اشکان دژاگه و ... را جذب کند. یکی از ستاره‌هایی که فولاد به‌خدمت گرفت اما در اردوی پیش فصل رباط صلیبی پاره کرد تا به این‌ترتیب نقل و انتقالات تیمش تحت تاثیر قرار بگیرد؛ فرشید اسماعیلی.

فرشید اسماعیلی ستاره سابق ترکیب استقلال که با جدایی از این تیم راهی لیگ ستارگان قطر شده بود، حالا به ایران بازگشته و در آغاز کار با این بدشانسی بزرگ مواجه شد؛ فولاد حالا در غیاب او و در حالی‌که پاتوسی و دژاگه را به‌عنوان عناصر هجومی خط میانی در اختیار دارد، به دنبال یک بازیکن جانشین خواهد بود و در حالی‌که نیم نگاهی هم به پر کردن تنها سهمیه باقی‌مانده خارجی خود دارد، در روزهای آینده جانشین اسماعیلی را مشخص خواهد کرد.

6.‌ تراکتور: مهاجم نوک

تراکتور اگرچه در زمینه خرید بازیکن داخلی و سهمیه لیگ برتر حضور چندان پررنگی نداشت و تنها ستاره‌ای که به‌خدمت گرفت؛ رضا اسدی بود اما در زمینه خرید بازیکن خارجی عملکرد قابل توجهی ارائه داد. با این حال یکی از نکات مهم نقل و انتقالات تراکتور که از قبل هم قابل پیش‌بینی بود، جدایی پیمان بابایی است. بابایی راهی استقلال شد و حالا در غیاب او، آریا برزگر و محمد عباس‌زاده تنها مهاجمان تراکتور هستند.

اگرچه امروز تراکتور یک بازیکن هجومی به نام گوستاوو را به‌خدمت گرفت اما این بازیکن وینگری است که بعید به نظر می‌رسد بتواند نقش مهاجم نوک را بازی کند و در سال‌های اخیر تنها ۹ بار مهاجم نوک بوده است. در همین حال و با توجه به اینکه بازار داخلی چندان مهاجم خاصی در خود ندارد، احتمالا نگاه تراکتور به آن سوی مرزها خواهد بود تا شاید مهاجمی با کیفیت نظیر استوکس و البته متفاوت از نظر اخلاقی را بخرد.

به نظر شما کدام یک از این 6 تیم می‌توانند بهتر جای خالی خود را پر کنند و این پست‌ها چه تاثیری در سرنوشت لیگ برتر خواهد داشت؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها