|

نامه اداره مالیات به فدراسیون فوتبال؛ مالیات میلیاردی ویلموتس!

فدراسیون فوتبال نامه‌ای از اداره مالیات دریافت کرده و باید بابت قرارداد این مربی، 32 میلیارد تومان مالیات پرداخت کند.

لینک کوتاه کپی شد

ضرباتی که قرارداد با مارک ویلموتس به پیکره فوتبال وارد کرده، مانند دومینو یکی پس از دیگری از راه می‌رسد و حالا فدراسیون فوتبال باید 32 میلیارد تومان بابت مالیات این قرارداد پرداخت کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ پس از رأی دادگاه حکمیت ورزش (CAS) و محکومیت فدراسیون ایران به پرداخت 3 میلیون و 325 هزار یورو به همراه 5 درصد سود سالیانه به ویلموتس، اکنون خبر آمده نامه‌ای از سوی اداره مالیات به فدراسیون فوتبال رسیده که باید بابت قرارداد ویلموتس 32 میلیارد تومان مالیات پرداخت شود. مالیاتی که طبق قرارداد مهدی تاج با مارک ویلموتس به عهده فدراسیون فوتبال است.

نکته جالب توجه اینجاست که 22 آذرماه 1398 روابط عمومی وقت فدراسیون فوتبال «اطلاعیه‌ای درباره چگونگی پرداخت دستمزد ویلموتس» صادر و تأکید کرده بود «در قرارداد منعقده و برخلاف قرارداد مشابه قبلی، فدراسیون مالیات نمی‌پردازد» که البته پس از انتشار قرارداد مشخص شد اینچنین نیست. در حقیقت پرداخت مالیات برعهده فدراسیون بوده اما این فدراسیون در زمان تاج حرفی غیر واقعی در این باره زده بود.

فارغ از تبعات فنی و اجتماعی این قرارداد، فدراسیون فوتبال بابت استقراض دو میلیون یورویی از شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، زمانی که به دلیل عدم استرداد این مبلغ کار به شکایت رسید، به گفته خزانه‌دار وقت فدراسیون فوتبال 25 میلیارد تومان به شستا پرداخت کرد. این مبلغ زمانی پرداخت شد که دادگاه رأی خود را برای مزایده اموال ثبتی فدراسیون صادر کرد و البته مبلغ یاد شده نیز با محاسبه روز، کمتر از 2 میلیون یوروی استقراض شده بود. به همین دلیل شستا با وجود واریز 25 میلیارد به حسابش، ساختمان فدراسیون فوتبال و دو دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس را مصادره کرد تا قرضی که بابت پرداخت به مارک ویلموتس به فدراسیون فوتبال داده بود را پس بگیرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها