|

سینا اسدبیگی برای پرسپولیس مثل سرلک می شود یا اسدی؟

سینا اسدبیگی با قراردادی سه ساله به پرسپولیس پیوست تا کمبود بازیکن این تیم در هافبک دفاعی برطرف شود.

لینک کوتاه کپی شد

اسدبیگی که سابقه بازی در تیم‌های پیکان، هوادار و ذوب‌آهن را در کارنامه دارد، در فصل آینده پیراهن قرمز پرسپولیس را برتن می‌کند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ پرسپولیس که با قدرت فصل نقل‌وانتقالات را شروع کرد و بازیکنان بسیار خوبی را  هم جذب کرد، به‌یکباره دچار توقف شد و این مسئله نارضایتی یحیی گل‌محمدی از مدیران پرسپولیس را هم در پی داشته است. پروژه جذب کاسیانو، منشا و چند بازیکن دیگر با شکست روبرو شد و  این تیم هنوز نتوانسته حتی یک مهاجم را هم جذب کند. به‌ناگاه و در سکوت خبری اما رونمایی از اسدبیگی انجام شد تا طلسم تقریبا یک‌ماهه این تیم در عدم جذب بازیکن بشکند. با این خرید حالا سرخ‌پوشان تنها در پست مهاجم نیاز مبرم به یک یا دو بازیکن دیگر دارند.

بررسی عملکرد اسدبیگی در لیگ 21

بر اساس مرجع آماری «متریکا»، اسدبیگی 25 ساله در هر بازی به طور متوسط 67.2 بار لمس توپ داشته که از این نظر در تیم خود رتبه دوم را به دست آورده است. او در هر بازی 1.4 بار به سمت دروازه حریفان اقدام به شوت‌زنی داشته و 0.7 مرتبه هم برای هم‌تیمی‌های خود پاس کلیدی ارسال کرده است. همچنین او میانگین 1.8 تکل موفق را در هر بازی ثبت کرده که در این پارامتر هم او در تیم خود رتبه سوم را در اختیار داشته است.

اسدبیگی در هر بازی 2.5 نبرد هوایی موفق از خودش به ثبت رسانده و با میانگین عملکرد دفاعی 4.9 در هر بازی رتبه نهم را در تیم خود داشت. او مجموعا در یک و نیم فصل حضور در ذوب‌آهن 35 بار برای این تیم به میدان رفت و 3 بار هم موفق به باز کردن دروازه حریفان شد. در رده‌بندی کلی این فصل هم او با نمره 6.92  پس از سعید باقر‌پسند، مسعود ابرهیم‌زاده و محمد خدابنده‌لو چهارمین بازیکن برتر تیمش بود.

در رتبه‌بندی بازیکنان پست هافبک دفاعی(پست 6) هم او در رتبه دهم بازیکنان برتر این پست و پایین‌تر از بازیکنانی چون  مهدی مهدی‌پور، میلاد سرلک، آرش رضاوند، کمال کامیابی‌نیا، احمدرضا زنده‌روح، حمید بوحمدان، علیرضا علیزاده، محمد خدابنده لو، سیدمهدی حسینی و بالاتر از بازیکنانی چون زبیر نیک‌نفس، ایوب کلانتری، مسعود ریگی و غلامرضا ثابت‌ایمانی قرار گرفت. در فصل نقل‌وانتقالات هم در حالی که زمزمه‌های پیوستن بازیکنانی نظیر سعید عزت‌اللهی، زنده‌روح، خدابنده‌لو و حسینی شنیده می‌شد، درنهایت مدیران پرسپولیس موفق به جذب اسد‌بیگی شدند.  

کار سخت اسدبیگی در رقابت با کمال و سرلک

اسدبیگی با قبول پیشنهاد پرسپولیس ریسک بزرگی را قبول کرد، چرا که او دو رقیب سرسخت را بالاتر از خودش در این پست می‌بیند. سرلک و کامیابی‌نیا هر دو جزو مهره‌های اصلی و تاثیرگذار پرسپولیس در سال‌های گذشته برای کسب عناوین قهرمانی متعدد بوده‌اند و در سالی که گذشت ،اکثرا در اردوهای تیم ملی حضور داشته‌اند و شانس بالایی برای قرار گرفتن در لیست نهایی تیم ملی برای حضور در جام‌جهانی دارند.

البته با جدایی رضا اسدی و محمد شریفی، او پس از این دو نفر انتخاب سوم گل‌محمدی خواهد بود و در صورتی که گل‌محمدی قصد داشته باشد از 2-4-4 خطی همیشگی خودش استفاده کند، شانس بیشتری برای بازی کردن پیدا خواهد کرد. البته از تمرینات سرخ‌پوشان شنیده می‌شود که وحدت هنانوف هم در این فصل جزو گزینه‌های آلترناتیو گل محمدی برای پست هافبک دفاعی خواهد بود.

وضعیت اسدبیگی در این فصل بی‌شباهت به وضعیت سرلک دو فصل پیش نیست؛ سرلک هم دو فصل پیش به عنوان یک بازیکن تقریبا گمنام از شهرخودرو به پرسپولیس پیوست و در حالی که اکثر هواداران پرسپولیس بسیار به این خرید بدبین بودند، او با درخشش در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و در ادامه لیگ برتر، اعتماد هواداران را جلب کرد. پرسپولیسی‌ها البته خاطره خرید ناموفق رضا اسدی را که با هیاهوی بسیار در فصل گذشته به این تیم پیوست و عملکرد ناامید کننده‌ای داشت را هم در ذهن خود دارند و باید دید اسدبیگی مسیر سرلک را پیش خواهد گرفت یا اسدی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها