|

نگاهی به پرسپولیس لیگ بیست‌ و دوم؛ فقط قهرمانی آن هم کم دردسر!

پرسپولیس با خریدهایش، قهرمانی کم‌دردسر در لیگ برتر را نشانه گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

«سریع به صدر» این جمله کلیدی پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات بود. یحیی گل‌محمدی که با از دست دادن ششمین قهرمانی پی‌‍درپی انتقادات زیادی را متحمل شده بود، با این جمله کلیدی زودتر از سایر مربیان وارد بازار نقل‌وانتقالات شد. نقل‌وانتقالاتی که شامل بازیکنانی با یک خصوصیت مشترک بود؛ باتجربه و امتحان پس‌داده. این همان راهی بود که یحیی برای جبران ناکامی فصل گذشته امتحان کرده بود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ پرسپولیس فصل گذشته در دو محوطه جریمه نقطه ضعف داشت که به دنبال برطرف کردن هر دو بود. اولین ضعف در محوطه جریمه خودی و موقعیت‌های زیادی که به حریف می‌داد، بود و نقطه ضعف دوم در محوطه جریمه حریف و موقعیت‌های کمی که به‌دست می‌آورد. نقطه ضعف اول خیلی زود برطرف شد و دومی همچنان در گیرودار مهاجمان خارجی و مدیربرنامه‌هایشان است.

جداشده‌ها و تازه‌واردها

بازیکنان تازه‌وارد براساس فرمول بازیکنان زودبازده بازیکنان اسم و رسم‎‌‌داری بودند. علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گیورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی و سعید صادقی. لیستی از بازیکنان که در مقطعی از فصل توانست پرسپولیس را ملقب به کهکشانی‌بودن، بکند. در کنار این بازیکنان، سینا اسدبیگی و محمدمهدی احمدی دو بازیکن جوان فصل گذشته ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان هم برای تقویت خط میانی سرخ‌پوشان و همچنین دفاع چپ پرسپولیس جذب شدند.

از آن‌سو هم یحیی با بازیکنانی که خودش به تیم آورده بود، خداحافظی کرد. خداحافظی‌هایی که از جمع بازیکنان به جمع دستیاران هم رسید و پرسپولیس را کاملا شکل و شمایلی جدید بخشید. عملکرد دفاعی بد باعث شد تا روند جدایی از زمین خودی شروع شود. حامد لک، رامین رضاییان، علیرضا ابراهیمی، رضا اسدی، سعید آقایی، سیدجلال حسینی، منوچهر صفروف و علی شجاعی همه بازیکنان فاز دفاعی بودند که غزل خداحافظی را خواندند. به غیر از آن‌ها باید به بازیکن موردعلاقه یحیی گل‌محمدی یعنی احسان پهلوان و همچنین محمد مهدی مهدی‌خانی هم اشاره کرد.

خداحافظی تلخ

در لیست جداشده‌ها رسیدن به یک نام قطعا با کمی تامل و میزان زیادی ناراحتی همراه خواهد بود. کاپیتان سیدجلال حسینی که با پرسپولیس و فوتبال همزمان خداحافظی کرد تا هوادارانش از این پس روی نیمکت به دنبال او باشند. پیدا کردن جانشین این وزنه روحی و فنی، بزرگترین چالش یحیی در این فصل خواهد بود.

سلام شیرین

بازگشت اطمینان به دروازه بهترین خبر برای هواداران بود. البته آن‌ها امیدوارند که علیرضا بیرانوندی که به پرسپولیس آمده، همان دروازه‌بانی باشد که از آن تیم جداشده و بعد از یک فصل پرفراز‌ونشیب، اطمینان را به آن‌ها هدیه کند. کلین‌شیت به همراه نیروهای تازه‌نفس دفاعی می‌تواند بهترین ماحصل خریدهای یحیی باشد که او را به جام قهرمانی نزدیک کند.

ترکیب احتمالی

علیرضا بیرانوند را باید قطعی‌ترین گزینه حضور در ترکیب اصلی دانست. دروازه‌بانی که مقابلش یک خط دفاع جدید را می‌بیند که امیدوار است مدت زمان زیادی را برای هماهنگ شدن نیاز نداشته باشند. دانیال اسماعیلی‌فر، گیورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی و محمدمهدی احمدی گزینه‌های احتمالی خط دفاع هستند که البته علی نعمتی را هم باید به آن‌ها اضافه کرد. میلاد سرلک و کمال کامیابی‌نیا مثل سال گذشته کمربند خط میانی را محکم می‌کنند. سعید صادقی، سروش رفیعی، مهدی ترابی و مهدی عبدی هم در فاز هجومی برای یحیی به میدان خواهند رفت. 

جای خالی

مهاجم شش‌دانگ بزرگترین دغدغه یحیی است. مهاجمی که حتی در صورت اضافه شدن تا پیش از شروع فصل به دلیل تمرین نکردن با تیم و عدم هماهنگی به زمانی چند هفته‌ای برای جا افتادن در ترکیب تیم نیاز دارد. پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات تا خط حمله خیلی خوب جلو آمد اما در آن‌جا کارش برای خریدن مهاجم گره خورد. این اتفاقی است که شاید در طول فصل هم برای تیم یحیی بیفتد. تیمی که تا محوطه جریمه حریف خوب پیش بیاید اما یک تمام‌کننده نداشته باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها