|

تغییری مهم در داوری لیگ قهرمانان اروپا از فصل آینده

در لیگ قهرمانان اروپا فصل بعد از فناوری آفساید نیمه‌ خودکار استفاده خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

یوفا در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا از فناوری اعلام نیمه خودکار آفساید استفاده می‌کند. فیفا هم قصد دارد در جام جهانی 2022 استفاده از این فناوری را آغاز کند. به این‌ترتیب هواداران فوتبال ابتدا در چمپیونزلیگ با این تکنولوژی آشنا می‌شوند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ این سیستم برای تشخیص آفساید، بیست و نه نقطه در بدن یک فوتبالیست را رهگیری کرده و موقعیت مکانی و حرکات‌شان را دنبال می‌کند. برای تکمیل سیستم یک میکروچیپ هم در داخل توپ کار گذاشته می‌شود.

پیش از این گمان می‌رفت اولین استفاده از فناوری تشخیص نیمه خودکار آفساید در جام جهانی قطر خواهد بود. اما امروز در اروپا اعلام شد که یوفا پیش از شروع تورنمنت قطر از این سیستم در فصل پیش روی چمپیونزلیگ استفاده می‌کند.

بورد بین‌المللی فوتبال که مرجع قانونگذاری این ورزش به حساب می‌آید چندی پیش با استفاده از فناوری تشخیص نیمه خودکار آفساید موافقت کرده بود.

یوفا حتی اعلام کرد که پیش از شروع لیگ قهرمانان، هفته آینده در دیدار رئال مادرید و آینتراخت فرانکفورت، در سوپرجام اروپا، این سیستم را به کار خواهد گرفت. سپس با شروع چمپیونزلیگ از ماه آینده میلادی شاهد استفاده از فناوری آفساید نیمه خودکار در چمپیونزلیگ خواهیم بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها