|

(عکس) مراسم معارفه لواندوفسکی در نوکمپ؛ کُری سنگین برای رئال!

مراسم معارفه روبرت لواندوفسکی، ستاره تازه وارد بارسلونا، در ورزشگاه نوکمپ برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد

امروز در کاتالونیا همه نگاه‌ها به روبرت لواندوفسکی دوخته شده بود. شماره 9 جدید بارسلونا امروز در ورزشگاه نوکمپ رسما به هواداران معارفه شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ تعداد زیادی از هواداران برای تماشای مهاجم جدید تیم‌شان در ورزشگاه خانگی بارسا حضور داشتند تا این مراسم به دومین معارفه پرتماشاچی در تاریخ باشگاه کاتالان تبدیل شود.

لواندوفسکی در نوکمپ؛ مهاجم لهستانی امیدوار است این لحظه برای او آغازگر خاطراتی شیرین در این ورزشگاه باشد

پیراهن شماره 9 باشگاه یکی از مشهورترین شماره‌های فوتبال دنیا است که توسط چند نفر از بزرگترین مهاجمین تاریخ فوتبال پوشیده شده است. این پیراهن از فصل آینده در اختیار یکی دیگر از مهاجمین بزرگ خواهد بود. کسی که دو فصل گذشته کفش طلای فوتبال اروپا را به خود اختصاص داده و در هشت فصل حضورش در بایرن مونیخ گلهای متعددی به ثمر رساند.

لواندوفسکی چه زمانی که بازیکن دورتموند بود و چه در روزهایی که با پیراهن بایرن مونیخ می‌درخشید پیراهن شماره 9 را به تن می‌کرد. پیراهنی که معمولا توسط مهاجمین اصلی یک تیم پوشیده می‌شود؛ کسی که وظیفه اصلی گلزنی به عهده او است.

پیراهن شماره 9 بارسلونا فصل گذشته در اختیار ممفیس دیپای، مهاجم هلندی این تیم بود و از امروز رسما در اختیار لواندوفسکی قرار گرفت. از جمله ستاره‌های بزرگی که پیش از او این پیراهن را به تن می‌کردند می‌توان به لوئیس سوارز، زلاتان ابراهیموویچ، ساموئول اتوئو، پاتریک کلایورت، و رونالدوی برزیلی اشاره کرد.

لواندوفسکی با پیراهن شماره 9 بارسلونا پوستر طراحی شده باشگاه به مناسبت این مراسم را امضا می‌کند

اگر کمی به عقب‌تر برگردیم بزرگترین بازیکن تاریخ بارسلونا، یوهان کرویف، هم با پیراهن شماره 9 در میادین حضور داشت. لواندوفسکی می‌داند پا گذاشتن در جای پای این اسطوره‌های بزرگ مسئولیت خطیری بر دوش او خواهد گذاشت.

در مراسم معارفه امروز 59هزار تماشاچی برای تماشای ستاره لهستانی به ورزشگاه نوکمپ رفتند. رکورد پرتماشاچی‌ترین مراسم معارفه باشگاه بارسلونا در اختیار زلاتان ابراهیموویچ است. زمانی که ستاره سوئدی به بارسا پیوست 60هزار نفر به این استادیوم آمدند تا برای اولین بار شاهد پوشیدن پیراهن بارسا توسط زلاتان باشند. مراسم معارفه لواندوفسکی تنها با هزار نفر اختلاف در رتبه دوم این فهرست قرار می‌گیرد.

لواندوفسکی در این مراسم گفت:" من برای بازی با رئال مادرید همیشه آماده‌ام و می‌دانم مقابل آنها چطور باید بازی کرد. آنها فصل گذشته خیلی موفق بودند. ما اینجاییم تا شکست‌شان بدهیم. می‌دانیم کار سختی خواهد بود ولی فوتبال همین است. نه فقط مقابل رئال مادرید، باید برای بازی با همه تیمها کاملا آماده بود و همیشه در اوج قرار داشت. این را می‌دانم که همه ما در هر بازی برای پیروزی به میدان می‌رویم. من درباره رئال مادرید یا بنزما فکر نمی‌کنم. او گلزن فوق‌العاده‌ای است که سالها است در لالیگا بازی می‌کند. چیزی که برای من مهم است خوب بازی کردن برای بارسلونا است نه خوب بازی کردن جلوی رئال".

ستاره لهستانی در ادامه صحبتهایش گفت:" هر روز صبح چطور انگیزه پیدا می‌کنم؟ اول که صبحانه است. بعد هم به تمرین می‌روم. من عاشق کارم هستم و این حس همچنان در من زنده است. من هیچوقت صبح‌ها با درد از خواب بیدار نمی‌شوم و هر روز احساس می‌کنم برای بهتر شدن عطش دارم و دلم می‌خواهد کارهای مهم انجام بدهم. روحیه سخت‌کوشی همچنان در من وجود دارد. من با تمام وجود عاشق فوتبال هستم و این ورزش برایم سرگرم‌کننده‌ترین کاری است که می‌توان تصور کرد".

حرکات نمایشی لواندوفسکی در مقابل هواداران بارسلونا

خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا، هم در مراسم معارفه مهاجم جدید باشگاه گفت:" امروز برای بارسا روزی تاریخی است. اینکه بازیکنی در سطح لواندوفسکی خواست به باشگاه ما بیاید برای همه ما غرورآفرین است. این نشان می‌دهد که در مسیر درست حرکت می‌کنیم. امسال در بازار شاهد بودم که چه تعداد بازیکنان درجه یک مایل بودند به اینجا بیایند. به خاطر تاریخ ما، به خاطر فلسفه فوتبالی‌مان، نوع فوتبالی که بازی می‌کنیم، شهر بارسلون و لالیگا. به نظرم حضور بازیکنانی مثل لوا برای لالیگا خیلی مهم است. یک سال پیش به دلیل وضعیت باشگاه با تاسف مجبور شدیم جدایی لیونل مسی را اعلام کنیم. یک سال بعد می‌توانیم بگوییم که موفق شدیم شرایط را تغییر بدهیم. باشگاه ما که بیمار بود از بیمارستان مرخص شده و روز به روز سالم‌تر می‌شود".

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها