|

تیم منتخب نقل و انتقالات؛ بمب هایی که یکی پس از دیگری منفجر شدند!

به بهانه نزدیک شدن به زمان شروع فصل جدید، جابه‌جایی مهم‌ترین ستاره‌های ایرانی نقل‌وانتقالات را مرور می‌کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

فصل داغ و هیجان‌انگیز نقل‌وانتقالات رو به پایان است. در این فصل یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام حسابی بمب ترکاندند و ستاره‌های مطرحی را جذب کردند. سپاهان هم با خریدهای خارجی درجه یک، همه را غافلگیر کرد و استقلال هم تمامی مهاجم‌های گلزن را دور هم جمع کرد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ به بهانه نزدیک شدن به زمان شروع فصل جدید، جابه‌جایی مهم‌ترین ستاره‌های ایرانی نقل‌وانتقالات را مرور می‌کنیم. البته چند بازیکن خارجی خیلی خوب هم در این فصل وارد فوتبال ایران شدند، ولی چون در بین باشگاه‌های ایرانی رقابتی برای خریدشان شکل نگرفته بود، از آن‌ها صرف نظر شده است.

بازگشت شماره یک!

بازگشت شماره یک تیم ملی به لیگ داخلی هر کشوری می‌تواند مهم‌ترین نقل‌وانتقال آن فصل باشد. علیرضا بیرانوند بعد از 2 فصل حضور نسبتا ناموفق در فوتبال خارج از ایران، در این فصل دوباره پیراهن پرسپولیس را به تن خواهد کرد. بیرانوند با پرسپولیس به 4 قهرمانی رسید و 3 فصل آقای‌کلین شیت شده بود. او خرید بزرگ پرسپولیس در این فصل بود تا خیال خودش هم از حضور در دومین جام‌جهانی متوالی، نسبت جمع‌تر شود.

رقابت رامین، دانیال و وریا در نقل‌وانتقالات!

در بین مدافعان راست هم حداقل 3 جابجایی بزرگ رقم خورد. دانیال اسماعیلی‌فر راهی پرسپولیس شد. رامین رضاییان هم جانشینِ اسماعیلی‌فر در سپاهان شد. وریا غفوری هم خداحافظی اجباری با تیم محبوبش داشت و تهران را به مقصد خوزستان ترک کرد. وریا جزو باوفاترین بازیکنان حال حاضر فوتبال ایران بوده که بعد از 6 فصل، مجبور به جدایی از استقلال شد. اسماعیلی‌فر هم تنها بازیکن بدون جایگزین سپاهان بوده و فصل قبل در هر 30 بازی برای این تیم بازی کرد که توسط پرسپولیس خریده شد. رامین رضاییان که نیم‌فصل قبلی، 4 پاس‌گل در پرسپولیس داد هم سابقه 27 گل و 18 پاس‌گل را در لیگ برتر دارد.

اولین شوک به بازار!

مرتضی پورعلی‌گنجی یکی از مدافع‌های اصلی تیم ملی که در 22 سالگی ایران را ترک کرده بود، پس از 8 سال حالا دوباره به فوتبال ایران برگشت. انتقال محمد دانشگر هم خصوصا با شایعه‌ای که راجع‌به رقم قراردادش مطرح شد، حسابی همه را شوکه کرد. دانشگر طی 4 فصل حضور در استقلال، 117 بازی برای این تیم کرد. مدافعی که 12 گل هم برای استقلال زد. سپاهان در ازای گولسیانی و پورقاز که از دست داد، 3 دفاع جدید خرید. 

بازگشت کاپیتان محبوب تیم ملی!

فولاد یکی از تیم‌هایی بود که در تعطیلات بین دو فصل، حسابی جلب توجه کرد. این تیم 9 بازیکن جدید جذب کرد که اکثر آن‌ها ستاره بودند. احتمالا بزرگ‌ترین ستاره‌ای که در این فصل راهی خوزستان شد هم کاپیتان سابق تیم ملی است. اشکان دژاگه هم پس از یک فصل حضور در لیگ دوی قطر، این فصل به لیگ برتر برگشت. البته این تیم در خط هافبک بازیکنان مطرح دیگری مانند فرشید اسماعیلی و احسان پهلوان را هم خرید که اسماعیلی به دلیل پارگی رباط صلیبی، مقطع زیادی از فصل بعد را از دست خواهد داد.

شاه‌ماهی سرخ شد!

سعید صادقی به واسطه عملکردش در فصل گذشته، تعطیلات شلوغی را پشت سر گذاشت. او در لیگ بیست‌ویکم با ثبت 14 پاس‌گل، رکورد تاریخ لیگ برتر را شکست و بیشترین پاس‌گل را در یک فصل از تاریخ لیگ داد. عملکردی که منجر شد مشتریان زیادی پیدا کند. در نهایت هم انتخاب او، همکاری دوباره با یحیی گل‌محمدی بود. راهی که سروش رفیعی، ستاره محبوب قرمزها هم رفت و همکاری دوباره با یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس را به ماندن در اصفهان ترجیح داد.

تک تیرِ ژنرال!

امیر قلعه‌نویی برخلاف گذشته، فصل نقل‌وانتقالات آرام و کم‌سر و صدایی را تجربه کرد. قلعه‌نویی در تیمش تغییر زیادی نسبت به فصل گذشته اعمال نکرد و سراغ ستاره‌های مطرح لیگ هم نرفت. تنها تیر او در بازار نقل‌وانتقالات، خرید محمد خدابنده‌لو، هافبک 22 ساله ذوب‌آهن و تیم ملی امید بود. بازیکنی که شنیده شده بود تیم‌های مطرح و بالای جدولی هم به دنبال او بودند.

صید تکراری خرید استقلال!

استقلال هر چه مهاجم در بازار بود را خرید تا پرسپولیس در فاصله کمتر از یک هفته تا شروع فصل، هنوز در بازار به دنبال گزینه‌ای برای تقویت خط حمله تیمش باشد. سجاد شهباززاده و کاوه رضایی که شایعه پیشنهادشان از پرسپولیس هم مطرح بود، بازگشت به استقلال را انتخاب کردند تا مهم‌ترین خریدهای تهاجمی فصل برای سا پینتو رقم بخورد. آبی‌ها پیمان بابایی، دیگر مهاجم مد نظر پرسپولیس را هم جذب کردند و فاصله‌ای با توافق با محمد محبی هم ندارند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی