|

(عکس) نامزدهای نهایی کسب عنوان بهترین مربی و بازیکن فصل اروپا

یوفا نامزدهای نهایی بهترین بازیکن و مربی فصل 2021-2022 فوتبال اروپا را اعلام کرد.

لینک کوتاه کپی شد

یوفا امروز اسامی نامزدهای نهایی بهترین بازیکن و بهترین مربی فصل 22-2021 اروپا را اعلام کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ در فصلی که گذشت، رئال مادرید با هدایت کارلو آنچلوتی موفق شد برای چهاردهمین بار فاتح لیگ قهرمانان شود. کریم بنزما با ثبت 15 گل عنوان آقای گلی را کسب کرد و تیبو کورتوا نیز به عنوان بهترین دروازه بان لیگ قهرمانان معرفی شد. آنچلوتی، بنزما و کورتوا در میان نامزدهای نهایی بهترین مربی و بازیکن سال اروپا نیز حضور دارند.

کریم بنزما، تیبو کورتوا و کوین دی بروین با آرای مربیان حاضر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپای فصل گذشته و 55 خبرنگار از 55 اتحادیه عضو یوفا، به عنوان سه نامزد نهایی کسب جایزه بهترین بازیکن فصل 22-2021 انتخاب شدند. 

مربیان و خبرنگاران هر کدام به سه گزینه مد نظر خود رأی دادند که گزینه های اول تا سوم به ترتیب 5، 3 و 1 امتیاز داشتند. مربیان اجازه نداشتند به بازیکنان تیم خود رأی بدهند. در نهایت کریم بنزما، تیبو کورتوا و کوین دی بروین به عنوان سه نامزد نهایی جایزه بازیکن سال یوفا انتخاب شدند. برنده این جایزه در طول مراسمی در استانبول ترکیه در تاریخ 25 آگوست(3 شهریور) مشخص می شود. نفرات چهارم تا دهم بر اساس آرا و امتیازات کسب شده نیز به ترتیب زیر است:

4- روبرت لواندوفسکی(بایرن مونیخ / بارسلونا، لهستان)؛ 54 امتیاز

5- لوکا مودریچ (رئال مادرید، کرواسی)؛ 52 امتیاز

6- سادیو مانه(لیورپول / بایرن مونیخ، سنگال)؛ 51 امتیاز

7- محمد صلاح(لیورپول، مصر)؛ 46 امتیاز

8- کیلیان امباپه(پاری سن ژرمن، فرانسه)؛ 25 امتیاز

9- وینیسیوس جونیور(رئال مادرید، برزیل)؛ 21 امتیاز

10- ویرژیل فن دایک(لیورپول، هلند)؛ 19 امتیاز

همچنین کارلو آنچلوتی(رئال)، پپ گواردیولا(منچسترسیتی) و نیز یورگن کلوپ(لیورپول) نیز به عنوان نامزدهای نهایی بهترین مربی فصل انتخاب شدند.

کارلو آنچلوتی رئال را قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان کرد. پپ گواردیولا سیتی را برای چهارمین بار در 5 سال اخیر قهرمان لیگ برتر کرد و یورگن کلوپ نیز با لیورپول به قهرمانی جام حذفی و جام اتحادیه فوتبال انگلیس رسید. کلوپ لیورپول را تا فینال لیگ قهرمانان نیز رساند ولی آنجا مغلوب رئال شدند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها