|

تیم منتخب هفته اول لیگ برتر؛ جای خالی بمب ها

برترین‌ های هفته اول لیگ برتر انتخاب شدند که نکته مهم جای خالی گران ترین بازیکنان نقل و انتقالات است.

لینک کوتاه کپی شد

رقابت‌های هفته اول لیگ برتر فوتبال ایران در حالی طی دو روز اخیر پیگیری شد که سپاهان بهترین و مهم‌ترین پیروزی را به دست آورد و توانست استقلال را در ورزشگاه آزادی با دو گل شکست بدهد تا این برد ارزشمند، سه بازیکن منتخب در تیم هفته به آنها اختصاص بدهد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ نفت مسجدسلیمان هم که توانست در جذاب‌ترین و پرگل‌ترین رقابت از سد تیم تازه لیگ برتری شده مس کرمان عبور کند و سه امتیاز را بگیرد، دو نماینده در جمع برترین‌ها دارد و دیگر نفرات تیم منتخب هفته اول "ورزش سه" از صنعت نفت آبادان، هوادار تهران، ذوب‌آهن، پیکان، گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان انتخاب شده‌اند که اسامی و مختصری از شرح عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

* دروازه‌بان

احسان مرادیان(صنعت نفت)

جدایی از فولاد و انتقال به صنعت نفت برای او سخت بود، اما این دروازه‌بان دوباره نمی‌خواست پشت خط بماند و در اولین بازی برای باشگاه جدیدش، مقابل تیم سابق قرار گرفت و توانست مانع از برد جواد نکونام در شروع لیگ شود. احسان مرادیان اگر درون دروازه صنعت نفت نبود، فولاد نیمه اول را با یک یا دو گل زده تمام می‌کرد، اما واکنش‌های این گلر اجازه نداد آنها به خواسته خود برسند. او در نیمه دوم هم بارها با خروج‌های خود اجازه نداد تاکتیک فولاد که ارسال از جناحین بود، ثمری داشته باشد و به این ترتیب یک کلین‌شیت ثبت کند.

* مدافعان

عزت‌الله پورقاز(هوادار)

پس از دوران پرفراز و نشیب در سپاهان و نیمکت‌نشینی در اواخر فصل، مدافع سابق تیم ملی نیاز داشت تا یک جابه‌جایی درست داشته باشد و به تیمی برود که فرصت درخشش پیدا کند که هوادار این شرایط را برای او به وجود آورد. عزت‌الله پورقاز در نخستین مسابقه فصل مقابل آلومینیوم قرار گرفت و در حالی که اراکی‌ها به دنبال فرار از شکست و کسب امتیاز در خانه بودند، بارها با قطع توپ و برتری در نبردهای هوایی، اجازه نداد موقعیت‌سازی روی دروازه تیمش شکل بگیرد. در کنار آن، پورقاز با دفع توپ و پرتاب اوت بلند بارها هوادار را از زیر فشار خارج کرد تا این عملکرد او را متمایز از سایر نفرات تیمش برای رسیدن به جمع برترین‌های هفته کند.

سید محمد قریشی(ذوب‌آهن)

پرسپولیس پس از خریدهای گران‌قیمت و جذب ستاره‌های زیاد هدفی غیر از بردن در هفته اول مقابل ذوب‌آهن نداشت، اما خط دفاعی این تیم و در مرکز آن، سید محمد قریشی آنقدر خوب عمل کردند که سرخ‌پوشان را از رسیدن به برد ناکام گذاشتند. قریشی در شرایطی که پرسپولیس قصد داشت با نفوذ از بین مدافعان و توپ‌های بلند به گل برسد، بارها با دفع یا قطع توپ، مانع از رسیدن آنها به خواسته‌شان شد. این مدافع بلند قامت با ۱۴ پاس صحیح، یک تکل موفق، سه دفع، سه قطع توپ  و سه نبرد هوایی موفق نقش ویژه‌ای در نخستین امتیاز فصل تیمش در شرایطی که تقریبا یک نیمه ۱۰ نفره بودند، داشت.

رامین رضاییان(سپاهان)

خیلی زودتر از آن چیزی که تصور می‌شد، خودش را در سپاهان نشان داد و توانست در یک بازی مهم که برای تمام هواداران فوتبال و به ویژه مدعیان مهم بود، بدرخشد. رامین رضاییان پس از جدایی از پرسپولیس، در نخستین مسابقه رسمی با پیراهن سپاهان دوباره در ورزشگاه آزادی به میدان رفت و مقابل استقلال قرار گرفت که در این جدال حساس، علاوه بر آنکه اجازه نداد آبی‌پوشان روی برنامه اصلی‌شان که نفوذ از سمت او بود به گل برسند، یک گل هم به نام خود ثبت کند. رضاییان با دفاع مطمئن و حرکات سریع از سمت راست، یکی از ستاره‌های سپاهان در ویژه‌ترین برد هفته بود.

* هافبک‌ها

مسعود ریگی(سپاهان)

نمایش توانایی‌ها در مسابقات تدارکاتی پیش‌فصل پیش چشم سرمربی پرتغالی کاری کرد تا مسعود ریگی دوباره جایگاه از دست رفته‌اش در ترکیب سپاهان را به دست بیاورد و در نخستین مسابقه فصل مقابل استقلال، در مرکز زمینِ تیمش میدان‌داری کند. او که در کنار انگیزه خاص برای جدال با تیم سابق، می‌خواست خود را در ترکیب سپاهان تثبیت کند، بهترین مسابقه را انتخاب کرد و در کنار نظم دادن به بازی تیمش در وسط و گردش توپ، یک پاس گل استثنایی هم به رضاییان داد تا خیال طلایی‌پوشان بابت برد راحت شود.

منصور باقری(پیکان)

هافبک وسط پیکانی‌ها نقش ویژه‌ای در میانه میدان برای تیم جوان مجتبی حسینی ایفا کرد. منصور باقری ۲۳ ساله در جریان دیدار با ملوان در خط هافبک بارها با قطع توپ‌هایش زمینه‌ساز حمله برای پیکان شد و البته که در امر بازی‌سازی نیز موفق عمل کرد. او با دوندگی زیاد توانست نبردهای متعددی را از هافبک‌های ملوان پیروز شود تا تاثیر زیادی در نخستین برد پیکان داشته باشد. باقری اگر خوش‌شانس بود حتی می‌توانست گل دوم تیمش را نیز در نیمه دوم به ثمر برساند اما شوت زیبای او از داخل محوطه جریمه با اختلاف اندک از بالای دروازه ملوان به بیرون رفت. قطعا در آینده از این هافبک جوان بیشتر هم خواهیم شنید.

رضا دهقانی(نفت مسجدسلیمان)

این بازیکن در لیگ های بیستم تا بیست و دوم پیراهن پنج تیم را بر تن کرده که در نوع خود رکورد عجیبی محسوب می شود. پس از سپاهان، نساجی، پرسپولیس و تراکتور، حالا رضا دهقانی با لباس نفت MIS به میدان می رود و در هفته اول یکی از دو ستاره تیمش بود. او پس از آنکه در نیمه اول با حضوری به موقع در دهانه دروازه توانست پاس دیدنی رنجبری را به گل دوم نفت تبدیل کند، در نیمه دوم نیز پایه گذار گل پیروزی بخش تیمش بود و در گوشه محوطه جریمه و با عبور دادن توپ از میان بازیکنان مس، یک فرصت خوب را در اختیار امیرحسین کریمی قرار داد و این بازیکن با ضربه ای فنی و فوق العاده، گل سوم مسجدسلیمانی ها را به ثمر رساند. یک گل و یک پاس گل در روز افتتاحیه لیگ برتر، آمار فوق العاده ای برای رضا دهقانی محسوب می‌شود.

محمد علی‌نژاد(سپاهان)

دیدار مقابل استقلال نشان داد انتقال پر سروصدا و تلاش زیادی که سپاهان برای جذب محمد علی‌نژاد از آلومینیوم داشت، بی‌دلیل نبوده و این بازیکن چقدر می‌تواند به این تیم کمک کند. این وینگر تکنیکی و سرعتی که پیش از این در ورزشگاه آزادی یک گل تماشایی مقابل پرسپولیس به ثمر رسانده و دو گل ساخته بود، در تقابل با آبی‌پوشان هم یکی از ستاره‌های سپاهان لقب گرفت که توانست با توپ‌گیری و فرار تماشایی از وسط زمین تا محوطه جریمه و عبور از سد سیلوا، یک پاس گل مهم بدهد و پایه‌گذار برد تیمش شود. علی‌نژاد که یک موقعیت جدی دیگر هم ساخت، توانست در حساس‌ترین مسابقه هفته که اهمیت زیادی برای مورایس و تماشاگران سپاهان داشت، بدرخشد و جزو ۱۱ مرد منتخب شود.

* مهاجمان

رضا شکاری(گل‌گهر)

بعد از دو فصل پراتفاق، رضا شکاری دوباره در حال تبدیل شدن به همان بازیکنی است که همین چند سال پیش به‌عنوان ستاره‌ای جوان در فوتبال ایران و آسیا در حال مطرح شدن بود. او در بازی مقابل تراکتور یکی از بهترین‌های تیم قلعه‌نویی بود و با یک گل و یک پاس گل به خوبی جواب اعتماد سرمربی تیمش را داد و ستاره زمین بود. در کنار پاس گل زیبایی که شکاری در نیمه اول به عاشوری داد، اوج کار این بازیکن گلی بود که به ثمر رساند؛ او در میانه‌های زمین تیم حریف پا به توپ شد و به زیبایی توپ را از آلوز عبور داده و هماهنگ با تبریزی، یک- دویی زیبا با او انجام داد؛ پایان این حرکت چشم‌نواز، یک شوت سرکش و فروپاشی دروازه اخباری بود. شکاری که مقابل تیم سابق خود انگیزه بالایی داشت با این عملکرد خوب نوید بازگشت به دوران اوج خود را داد.

پیمان رنجبری(نفت مسجدسلیمان)

بازیکن فصل قبل پیکان که در سه فصل گذشته لیگ برتر ایران برای گل گهر و خودروسازان ۴ گل به ثمر رسانده و ۲ پاس گل داده بود، در همان هفته اول از فصل جدید هم پایش به گلزنی باز شد و هم یک پاس گل داد. رنجبری که در فصل صعود سیرجانی ها به لیگ برتر با ۱۵ گل در لیگ آزادگان برای خود اسم و رسمی پیدا کند، نتوانسته بود درخشش خود در دسته اول را در لیگ برتر تکرار کند ولی اکنون فصل جدید را به بهترین شکل ممکن استارت زده است. او در دیدار برابر مس کرمان نقش مهمی در پیروزی تیمش داشت. ابتدا و روی ریباند شوت دغاغله، این رنجبری بود که گل اول بازی را به ثمر رساند و در ادامه با یک چرخش و یک پاس دیدنی به رضا دهقانی، او را در دهانه دروازه صاحب توپ کرد و این بازیکن نفت را به گل دوم رساند تا در نهایت مسجدسلیمانی ها با نتیجه ۳ بر ۲ از سد مس کرمان عبور کنند.

لوسیانو پریرا(مس رفسنجان)

تصمیم به جدایی از فولاد و تیمی که در آن جایگاه خاصی داشت، سخت بود ولی شیمبا تصمیم گرفت چالش جدیدی را با حضور در مس رفسنجان تجربه کند و ماجراجویی تازه‌ای داشته باشد که در نخستین بازی فصل هم ثابت کرد هنوز در آستانه ۴۰ سالگی روی فرم و زهردار است. لوسیانو پریرا در دیدار با نساجی ۶ شوت به قصد گلزنی زد که دو ضربه در چارچوب بود و یکی از آنها با ضربه سر تماشایی تبدیل به گل شد. در کنار آن، او با نبردهایی هوایی موفق و دریبل و قطع توپ، پایه‌گذار حملات تیمش هم بود و اگر کمی شانس داشت و داور اشتباه نمی‌کرد، می‌توانست یک پنالتی هم بگیرد که این اتفاق نیفتاد، اما با این وجود او ستاره تیمش در هفته اول بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها