|

مهدی تاج از لیست نامزد های ریاست فدراسیون فوتبال کنار رفت؟!

ارسال نامه مرتبط با صلاحیت قضایی و عدم سوء پیشینه نامزدها به فدراسیون فوتبال شرایط را برای انتخابات هشتم شهریورماه تغییر خواهد داد.

لینک کوتاه کپی شد

کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال در فاصله ۲۱ روز مانده به انتخابات فوق‌العاده حوزه ریاست، مهدی تاج، میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی را به عنوان نامزدهای مربوطه معرفی کرد اما برای تأیید نهایی آنها منتظر تأیید مسئولان قضائی و نهادهای قانونی کشور بودند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از مهر؛ بررسی تخلفات فردی و همچنین تاییدیه‌های مورد وصول طبق ضوابط قانونی جزو عواملی بود که علی فلاحتی رئیس کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال در زمان نام‌نویسی نامزدها به آن اشاره کرد.

او در بخشی از گفتگوی تلویزیونی خود در این باره عنوان کرد: بحث احراز صلاحیت موضوعی شناور و به روز است. این‌طور نیست اگر یک نفر صلاحیتی را دو ماه پیش داشت لزوماً آن را سال بعد هم داشته باشد. برعکس این موضوع نیز وجود دارد. شاید یک نفر صلاحیت نداشت اما حالا آن را کسب کرده است و مشکلی برای آن ندارد.

طبق صحبت‌های فلاحتی تأیید یا رد صلاحیت نهایی نامزدها رابطه مستقیم با تاییدیه‌ های قضائی هر کشور تا زمان برگزاری انتخابات دارد. از این رو حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون طبق اساسنامه در فاصله ۲۱ روز مانده به برگزاری انتخابات اقدام به معرفی سه نامزد کرد اما رسیدگی نهایی به پرونده‌های حقوقی و قضائی را در اختیار دستگاه‌های موظف گذاشت تا آنها در این باره تصمیم گیری کنند.

پیگیری‌های خبرنگار مهر، نشان می‌دهد روز گذشته نامه‌ای حقوقی در اختیار دبیرکل فدراسیون قرار گرفته است که طی آن اسامی میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی به عنوان افراد بدون مشکل قضائی برای شرکت در انتخابات فدراسیون اعلام شده است اما در این نامه هیچ اشاره‌ای به اسم مهدی تاج نشده است.

خروج قانونی مهدی تاج از لیست نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال

در حقیقت اگر رئیس پیشین فدراسیون فوتبال نتواند مسئولان قضائی کشور را بابت حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال توجیه کند کنار گذاشتن او از جمع نامزدها کاملاً قانونی است و هیچ ارتباطی با اعلام اسم او به عنوان یکی از کاندیدا در فاصله ۲۱ روز تا حق رأی مجمع عمومی ندارد.

تاج می‌تواند با راهکارهای خود نامه‌ای مشابه با آنچه در اختیار فدراسیون فوتبال برای تأیید ماجدی و محمدی صورت گرفته را تهیه کرده تا کامرانی فر به طور قانونی مجوز حضور او را بدهد در غیر این صورت شانسی برای بازگشت به صندلی قدرت فوتبال ایران ندارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها