|

(عکس) قانون در پرونده استقلال و مطهری چه گفته است؟

موضوع خارج کردن نام مطهری از لیست استقلال در آخرین ساعات نقل و انتقالات حاشیه بزرگ پیرامون باشگاه آبی پوش پایتخت در دو روز گذشته بوده.

لینک کوتاه کپی شد

در این خصوص سازمان لیگ فوتبال اعلام کرده که فسخ قرارداد مطهری به کمیته نقل و انتقالات ارائه نشده اما در لیستی که باشگاه استقلال برای بازیکنان بزرگسال ارسال کرده نام این مهاجم دیده نمی‌شود تا مشخصا استقلالی‌ها لیست با 19 بازیکن و بدون ارسلان تکمیل کرده باشند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از  ورزش سه؛ این در شرایطی است که استقلالی‌ها برای این عمل خود رضایت ارسلان مطهری را دریافت نکردند و این بازیکن باتجربه حالا در شرایط عجیبی قرار گرفته است. او نامش از لیست استقلال خارج شده و دیگر نمی‌تواند برای این تیم به میدان برود و از طرفی به واسطه قراردادی که دارد فعلا در تمرینات استقلال حضور پیدا می‌کند.

به همین خاطر پرونده استقلال و ارسلان مطهری به کمیته تعیین وضعیت برده شده تا این کمیته درباره وضعیت دوطرف تصمیم گیری کند. در این خصوص شایعات زیادی مطرح شده است؛ برخی بر این باور هستند که خروج نام مطهری توسط استقلالی‌ها از لیست بزرگسالان غیرقانونی بوده اما باشگاه استقلال معتقد است که با پرداخت همه حق و حقوق این بازیکن می‌توانسته نام او را از لیست خارج کند.

اگرچه مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هم اظهارنظر صریحی درباره وضعیت پرونده نداشتند و همه چیز را به رای کمیته تعیین وضعیت سپردند اما آیین نامه نقل و انتقالاتی سازمان لیگ به طور دقیق و واضح در این باره اظهارنظر کرده است.

در ماده 2 از ضمیمه سوم آیین نامه نقل و انتقالات سازمان لیگ به طور مشخص اعلام شده که باشگاه‌ها اگر قصد دارند بازیکنی را مازاد اعلام کنند باید 30 روز قبل از پایان نقل و انتقالات به طور رسمی به سازمان لیگ اعلام کنند اما اگر در زمانی کمتر از این تاریخ(چه 29 روز و چه یک ساعت مانده به پایان نقل و انتقالات) نام او را از لیست خود خارج کنند، موظف هستند تمام حق و حقوق و مبلغ قرارداد بازیکن مذکور را به او بپردازند و البته 20 درصد قرارداد را نیز به عنوان جریمه بپردازند.

همچنین در این ماده ذکر شده بازیکنی که نامش در لیست مازاد اعلام نشده و در لیست اعلامی به سازمان لیگ برای ثبت نام نیز وجود ندارد، بعد از اتمام زمان نقل و انتقالات می‌تواند ضمن فسخ قرارداد، مبادرت به عقد قرارداد با هر باشگاه دیگری کند.

بر این اساس در پرونده میان استقلال ومطهری نیز باشگاه آبی پوش پایتخت تنها در صورتی محکوم می‌شود که حق و حقوق مطهری و جریمه 20 درصدی را به این بازیکن پرداخت نکند.  جالب اینکه این اقدام باشگاه استقلال برخلاف آنچه که تصور می‌شود به منزله فسخ نیست چرا که در این حالت بازیکن مدنظر همچنان تحت قرارداد باشگاه است.

آیین نامه نقل و انتقالاتی سازمان لیگ به طور واضح درباره مساله میان استقلال و مطهری اظهارنظر کرده است.

به این ترتیب احتمالا در حکمی که کمیته تعیین وضعیت صادر می‌کند باشگاه استقلال به پرداخت کل حق و حقوق مطهری تا زمان پیوستن او به باشگاه جدید و همچنین جریمه 20 درصد مبلغ قرارداد او خواهد شد. از طرف دیگر مطهری نیز می‌تواند بدون آنکه برای آبی ها به میدان برود، در این تیم بماند و ضمن انجام تمرینات کلیه مبلغ قراردادش را دریافت کند یا اینکه با دریافت 20 درصد از مبلغ قرارداد به صورت جریمه و البته بخشی از مبلغ (تا زمان امضای قرارداد با باشگاه جدید) قرارداد خود را فسخ کند و به صورت سهمیه آزاد(فیفا)‌به تیم دیگری بپیوندد.

از سوی دیگر با توجه به ارائه 19 بازیکن در لیست بزرگسالان به سازمان لیگ توسط باشگاه استقلال، لیست آنها هنوز یک جای خالی دارد و احتمالا شاهد آن خواهیم بود که با حل شدن موضوع کاوه رضایی او نیز به عنوان سهمیه آزاد به استقلال بپیوندد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها