|

سید بندی کشتی فرنگی قهرمانی جهان اعلام شد

سایت اتحادیه جهانی کشتی به اعلام سید بندی بازی های جهانی سال 2022 در کشتی فرنگی پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

 در حالی که مسابقات جهانی کشتی ۲۰۲۲ از ۱۹ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان آغاز خواهد شد و قهرمانان نام‌دار کشتی فرنگی و آزاد جهان به روی تشک این رقابت‌های معتبر خواهند رفت، سایت UWW طی گزارشی به اعلام سیدبندی و رنکینگ فرنگی‌کاران حاضر در این دوره تورنمنت پرداخت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ در این سیدبندی اما به جز ۲ فرنگی‌کار، اوضاع برای سایر کشتی‌گیران ایرانی چندان مساعد نیست و در ۸ وزن دیگر، کشتی ایران نماینده‌ای بین نفرات اول نداشت. محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم، نفرات نخست رده‌بندی اتحادیه جهانی کشتی در صربستان ۲۰۲۲ هستند.

بدین ترتیب در اوزان ۷۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری در سید ۴، در ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی در سید ۲، در ۸۲ کیلوگرم پژمان پشتام در سید ۳، در ۹۷ کیلوگرم هادی ساروی در سید یک و در ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در سید ۷ قرار دارند؛ البته UWW در این رابطه اعلام کرده که به دلیل تغییر لیست اسامی کشورها تا یک روز قبل از قرعه‌کشی احتمال تغییر سیدبندی وجود خواهد داشت.

به دلیل تحریم ورزشی کمیته بین‌المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی علیه ارکان ورزش فدراسیون روسیه به دلیل حمله به اوکراین، این کشور نماینده‌ای در این دوره از مسابقات جهانی نخواهد داشت که همین موضوع باعث شده تا امیدها به کسب مدال مخصوصاً در کشتی آزاد بین سایر کشورها تقویت شود.

بر اساس قانون رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی، نفرات اول تا چهارم رنکینگ تا نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان مقابل هم قرار نخواهند گرفت و در صورت راه‌یابی به مرحله نیمه‌نهایی، نفرات اول و چهارم رنکینگ به مصاف هم‌دیگر می‌روند و نفرات دوم و سوم نیز در برابر یک‌دیگر مبارزه خواهند داشت. به این ترتیب نفرات اول و دوم رنکینگ تا فینال با هم جدالی نخواهند داشت.

 

محمدرضا گرایی، قهرمان جهان و المپیک در سال ۲۰۲۱ به همراه محمدهادی ساروی، نفر سوم المپیک ۲۰۲۰ توکیو و قهرمان جهان در سال ۲۰۲۱ از مهم‌ترین امیدهای کسب مدال کاروان کشتی فرنگی کشورمان در بلگراد ۲۰۲۲ هستند که هر کدام از این کشتی‌گیران به‌ترتیب با رقبای نام‌داری مثل ویتالیس لازوفسکی از آلمان و الکس زوکه از مجارستان را برای تکرار رتبه نخست و دفاع از عنوان قهرمانی پیش روی خواهند داشت.

رنکینگ فعلی کشتی فرنگی قهرمانی جهان نیز به شرح زیر خواهد بود؛

۵۵ کیلوگرم: ۱- الدانیز عزیزلی(آذربایجان) ۲- نوگزاری سورتسومیا(گرجستان) ۳- اکرم اوزترک(ترکیه) ۴- مکس نوری(آمریکا)

۶۰ کیلوگرم: ۱- ژولامان شارشنبکوف(قرقیزستان) ۲- مراد ممدوف(آذربایجان) ۳- کنیچیرو فومیتا(ژاپن) ۴- گئورگ غریبیان(ارمنستان)

۶۳ کیلوگرم: ۱- لری ابولادزه(گرجستان) ۲ -طالح ممدوف(آذربایجان) ۳- اریک توربا(مجارستان) ۴- ویکتور سیوبانو(مولداوی)

۶۷ کیلوگرم: ۱- محمدرضا گرایی (ایران) ۲- مورات فیرات(ترکیه) ۳-حسرت جعفراف(آذربایجان) ۴- محمد الساید(مصر)

۷۲ کیلوگرم: ۱- کریستوپاس اسلیوا(لیتوانی) ۲- اولوو غنیزاد(آذربایجان) ۳- گئورگ ساهاکیان(ارمنستان) ۴- محمدرضا مختاری(ایران)

۷۷ کیلوگرم: ۱- سنان سلیمانوف(آذربایجان) ۲- محمدعلی گرایی (ایران) ۳- آکژول ماخمدوف(قرقیزستان) ۴- ویکتور نمس(صربستان)

۸۲ کیلوگرم: ۱- رفیق حسین اف(آذربایجان) ۲- برهان آکبوداک(ترکیه) ۳- پژمان پشتام (ایران) ۴- میهایل برادو(مولداوی)

۸۷ کیلوگرم: ۱- زورابی داتوناشویلی(صربستان) ۲- تورپال بیسلطانوف(دانمارک) ۳- باچیر آزارا(الجزایر) ۴- اسلام عباس اف (آذربایجان)

۹۷ کیلوگرم: ۱- محمدهادی ساروی (ایران) ۲- الکس زوک(مجاریتان) ۳- کریل میلوف(بلغاریتان) ۴- آرتور الکسانیان(ارمنستان)

۱۳۰ کیلوگرم: ۱- یاکوبی کاجایا(گرجستان) ۲- رضا کایالپ(ترکیه) ۳- یاسمانی آکوستا(شیلی) ۴- مانتاس نیستائوتاس(لیتوانی)

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها