|

ابهامی بزرگ در انتخابات فدراسیون فوتبال!

انتخابات فدراسیون فوتبال قرار است با حضور سه نامزد ریاست برگزار شود هنوز ابهاماتی را در دل خود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جمع عمومی فوق‌العاده انتخاباتی فدراسیون فوتبال ساعت ۹ صبح فردا هشتم شهریورماه برگزار می‌شود تا تکلیف جانشین رسمی شهاب‌الدین عزیزی خادم پس از هیاهوی فراوان مشخص شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از مهر؛ کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال در آخرین نامه نگاری خود با فیفا و AFC، میرشاد ماجدی (سرپرست فعلی فدراسیون)، مهدی تاج (رئیس پیشین فدراسیون) و عزیز محمدی (رئیس پیشین سازمان لیگ) را به عنوان نامزدهای بخش ریاست معرفی کرد. همچنین در بخش نایب رئیس اول اسامی مهدی محمد نبی، عباس صوفی و علی فتح الله زاده، نایب رئیس دوم منصور قنبرزاده، محمدصادق درودگر و محمدرضا کافی و نمایندگان باشگاه‌ها الهام بصیری نیا، حسین پرویزی، اسماعیل حیدرپور، رضا درویش، محمد رجائیان، محمدرضا ساکت و حمیدرضا گرشاسبی دیده می‌شود.

البته در این مورد گفته می شود نامه ای به فدراسیون فوتبال ارسال شده که در مورد یکی از نامزدهای حضور در انتخابات تردیدهایی را ایجاد کرده است. به همین خاطر احتمال این که انتخابات با دو نامزد برگزار شود هم وجود دارد.

سرپرست ضد و نقیض!

شهاب‌الدین عزیزی خادم پس از اینکه ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ با کسب اکثریت آرای مجمع فدراسیون به عنوان ریاست این نهاد حقوقی رسید تنها کمتر از یک سال با اعضای هیأت رئیسه دچار مشکلات فراوان شد تا آنها در نهایت ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ تصمیم بگیرند او را عزل موقت کنند و میرشاد ماجدی را به عنوان عضو هیأت رئیسه جانشین او کنند.

ماجدی در حالی امور فدراسیون را عهده دار شد که تیم ملی ایران صعود خود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را قطعی کرده بود تا نگاه‌ها نسبت به آینده تیم ملی برای جام جهانی قطر ویژه شود. با این حال درگیری‌های داخلی و جنگ قدرت بین اعضای هیأت رئیسه فدراسیون باعث شد نه تنها آرامش در تیم‌های ملی ایجاد شود بلکه اتفاقات عجیب یکی پس از دیگری اتفاق بیفتد.

برگزاری بازی پر حاشیه تیم ملی ایران مقابل لبنان در مشهد، عدم برگزاری اردوهای تدارکاتی برای تیم امید، بررسی جانشین برای دراگان اسکوچیچ، درگیری‌های لفظی در جلسات هیأت رئیسه و… تنها بخشی از مشکلات دوران میرشاد ماجدی محسوب می‌شد تا او که پیشکسوت استقلال و تیم ملی محسوب می‌شود با انتقاداتی روبرو شود.

ماجدی در روزهای مهم فیفا نتوانست حریفان خوبی برای تیم ملی بزرگسالان انتخاب کند تا آنها در گرمای وحشتناک هوای قطر در دوحه اردو برگزار کرده و با تیم ملی الجزایر بازی کنند که چیزی جز شکست دو بر یک به همراه نداشت.

ماجدی پای میز مذاکره با علی دایی نشست تا او را سرمربی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ کند اما وقتی پاسخ منفی او را دریافت کرد چرخشی عجیب در برخورد با کمیته فنی فدراسیون داشت و تصمیم گرفت فعلاً از اسکوچیچ حمایت کند و مذاکره با علی دایی را نیز تکذیب کند.

سرپرست فدراسیون نه تنها در انتخاب سرمربی تیم ملی ایران با صحبت‌های ضد و نقیض باعث سلب آرامش و ایجاد دو دستگی در رختکن ستاره‌های فوتبال ایران شد بلکه برای انتخاب پیراهن این تیم در جام جهانی قطر نیز شرکتی دیگر را جانشین برنده مناقصه کرد تا رفتارهایش با ابهامات فراوان روبرو شود.

تاج با کوهی از مشکلات و انتقادات

اگر در کوچه و خیابان درباره سنگین‌ترین و ننگین‌ترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران از مردم عادی سوال بپرسید احتمالاً پاسخ تعداد بسیاری از آنها قرارداد با «مارک ویلموتس» است. قراردادی که به امضای مهدی تاج رئیس پیشین فدراسیون فوتبال رسید تا نه تنها حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار یورو به دلیل مدت زمان حضور کوتاه‌مدتش در ایران به طور نقدی بگیرد بلکه فدراسیون فوتبال را به پرداخت سه میلیون و ۳۲۵ هزار یورو به همراه پنج درصد سود سالیانه با حکم دادگاه عالی ورزش محکوم کند تا یکی از بیخودترین مربیان خارجی تیم ملی ایران سنگین‌ترین رقم را به این نهاد حقوقی تحمیل کند.

تاج نه تنها بابت این قرارداد که پولش به طور مستقیم از جیب ملت ایران پرداخت می‌شود عذرخواهی نکرد بلکه آن را یکی از بی نقص ترین قراردادهای حقوقی کشور دانست که هیچ کس نمی‌تواند به آن ایراد وارد کند.

او که شائبه داشتن پرونده‌های باز قضائی را همچنان یدک می‌کشد همچنان منتظر تأیید مراجع ذیصلاح حقوقی است تا بتواند در انتخابات فردا شرکت کند و برای خود رأی جمع کند.

عزیز محمدی برای جبران گذشته

عزیز محمدی با پیشینه حضور در ریاست سازمان لیگ فوتبال دنبال تصدی مهم‌ترین پست مدیریتی فوتبال ایران است تا بتواند نگاه خود را در این مجموعه پیاده کند.

محمدی بر خلاف دو نامزد دیگر در سکوت کامل خبری اموراتش را دنبال می‌کند تا شاید بتواند با شناخت قبلی از رؤسای هیأت‌های فوتبال آرای مجمع را جذب کند. او هم در دوران حضورش در سازمان لیگ نقاط ضعف و قوتی داشت که بخشی به خاطر عدم شفافیت مالی، ناتوانی در گرفتن کامل حق پخش تلویزیونی، محرومیت‌های انضباطی و اخلاقی مربیان و بازیکنان بدون اعلام شفاف آن و… جزو انتقاداتی است که اهالی فوتبال از عملکردش در دوران حضورش در سازمان لیگ فوتبال اعلام می‌کنند.

آنچه از انتخابات فردای فدراسیون فوتبال به وضوح دیده می‌شود جنگ قدرت بین کسانی است که امتحان خود را پیش از این پس داده‌اند اما هیچ کدام نمره قبولی نگرفته‌اند تا کمتر بارقه‌ امیدی برای حل مشکلات فوتبال وجود داشته باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها