|

لوکادیا کاپیتان تیم ملی را پرسپولیسی می کند؟!

لوکادیا بسیار شوخ است و گفته است که علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی را به پرسپولیس می‌آورد!

لینک کوتاه کپی شد

ورگن لوکادیا به قول شاهدان و بازیکنان پرسپولیس یک فوتبالیست خاکی، مهربان و شوخ طبع است که مرتب لبخند به لب دارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرارو؛ یکی از بازیکنان پرسپولیس گفت که یورگن لوکادیا بسیار شوخ است و به تازگی هم در جمع دو، سه نفری ما به شوخی گفته است که علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی را به پرسپولیس می‌آورد!

این مهاجم هلندی که در سال ۲۰۱۸ با علیرضا جهانبخش در برایتون انگلیس همبازی بوده است به تازگی مصاحبه کرده و گفته است: «من با علیرضا جهانبخش برای حضور در ایران صحبت کردم و او به من گفت که ایران یک لیگ قوی دارد و مردم در آنجا مهربان هستند. او گفت تهران شهر خوبی است و از کشور ایران خیلی تعریف کرد. راهنمایی‌های علیرضا به من کمک کرد تا این تصمیم را بگیرم و به لیگ ایران بیایم. اینجا می‌خواهم از علیرضا جهانبخش و همه افرادی که به من کمک کردند تا این تصمیم را بگیرم تشکر کنم چرا که آن‌ها درباره ایران فقط به من چیز‌های خوب گفتند و از همه آن‌ها ممنون هستم.»

هر چند علیرضا جهانبخش شرایط خیلی خوبی در فاینورد ندارد و با وجود آن که یورگن لوکادیا شوخی کرده است، اما لازم به یادآوری است که چند سال پیش این بازیکن تا یک قدمی پرسپولیس هم رسید.

این بازیکن روز ۲۸ اسفند سال ۱۳۹۱ با قراردادی ۳ ساله از باشگاه داماش گیلان به پرسپولیس پیوست و قرار بود از تابستان سال ۱۳۹۲ به مدت ۳ سال پیراهن سرخپوشان تهرانی را به تن کند. این صفحه اول قرارداد بین عابدینی مدیرعامل وقت داماش و سعید شیرینی نماینده باشگاه پرسپولیس بابت انتقال جهانبخش امضا هم شد.

قرارداد ۷۰۰ میلیون تومان ارزش داشت و دو آپشن در آن دیده می‌شود؛ اول اینکه باشگاه پرسپولیس در آن زمان برای پرداخت پول به باشگاه داماش، ضرب‌الاجل داشت و از سوی دیگر، اگر سلامت بازیکن تایید نمی‌شد، پرسپولیسی‌ها حق فسخ یک‌طرفه قرارداد را داشتند. همچنین باشگاه در صورتی که جهانبخش را ترانسفر می‌کرد، ۷۰ درصد از مبلغ این انتقال را به حساب خود واریز می‌کرد و سهم این بازیکن تنها ۳۰ درصد بود.

بعد از عقد این قرارداد، پیشنهاداتی از اروپا برای جهانبخش رسید و محمد رویانیان به شیرینی توصیه کرد برای کمک به پیشرفت این بازیکن، بهتر است بدون توجه به قرارداد فوق، مجوز لژیونر شدن را به وینگر راست تیم ملی فوتبال کشورمان بدهند. البته در این میان، تماس پدر جهانبخش با شیرینی و رویانیان بی‌تاثیر نبود.

اگر در آن زمان جهانبخش به پرسپولیس می‌آمد، شاید هرگز نمی‌توانست به عنوان اولین بازیکن فوتبال آسیا در تاریخ فوتبال، آقای گل یک لیگ اروپایی (لیگ هلند) شود و در این سن نسبتا کم دو جام جهانی را تجربه و در آستانه حضور در سومین جام جهانی متوالی خودش باشد.

علیرضا جهانبخش یک لژیونر موفق ایرانی در اروپاست و حداقل تا دو، سه سال آینده بعید است به فوتبال ایران برگردد یا اینکه به پرسپولیس یا تیم دیگری در لیگ برتر حتی فکر کند!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها