|

بزرگترین چالش های پیش روی مهدی تاج

رئیس جدید فدراسیون فوتبال در بازگشت به ساختمان سئول چند چالش جدی را پیش روی خود می‌بیند.

لینک کوتاه کپی شد

صبح امروز (سه‌شنبه) و بعد از رخ دادن اتفاقات جنجالی پیرامون برگزاری یا عدم برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال، سرانجام این مجمع برگزار شد و مهدی تاج چهره نام‌آشنای فوتبال ایران موفق شد با رأی قاطع و کسب 51 رأی سکان مدیریت فدراسیون فوتبال را برعهده بگیرد و مهدی محمدنبی و منصور قنبرزاده، دو نواب پیشنهادی او هم با رأی بالا از سوی اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال به عنوان نواب جدید فدراسیون انتخاب شدند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ مهدی تاج در شرایطی مجدداً به ساختمان فدراسیون فوتبال در خیابان سئول باز می‌گردد که چند چالش جدی و مهم پیش‌روی او وجود دارد. تاج بلافاصله بعد از کسب رای اعتماد از مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال، نسبت به دوره پیشین مدیریت خود واکنش نشان داد و خطاب به اعضای مجمع فدراسیون گفت: «از امروز فقط به فکر کار هستیم و امیدوارم همه با هم یکدست و متحد پیش برویم. با این آرا مسئولیت بنده بیشتر شد. الان جای گله و گله‌گذاری نیست. امروز باید دست در دست هم بدهیم تا مشکلات فوتبال حل شود. الان وقت کار کردن است. من هر چه از گذشته بود را دور ریختم و از فردا برای فوتبال کار خواهیم کرد».

انتخاب دبیرکل؛ اولین چالش «تاج»

حسن کامرانی‌فر امروز در شرایطی به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال در مجمع انتخاباتی شرکت کرد که دقایقی بعد از صحبت‌های خود در مجمع، حاضر به ادامه حضور در این مراسم نشد و با حالتی قهرگونه، مجمع انتخاباتی را ترک کرد. کامرانی‌‎فر شب گذشته دستور به لغو انتخابات داده بود که تصمیم او از سوی هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال ملغی شد.

کامرانی‎‌فر بعد از ترک جلسه مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال، استعفای خود را اعلام کرده تا مهدی تاج رئیس جدید فدراسیون فوتبال در نخستین روز دوره جدید مدیریت خود در فدراسیون، با چالش انتخاب دبیرکل مواجه شود و باید دید چه کسی تا عصر امروز که قرار است جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون با حضور اعضای جدید برگزار گردد، به عنوان جانشین حسن کامرانی‌فر از سوی مهدی تاج انتخاب خواهد شد.

 

«اسکوچیچ» می‌رود، «کی‌روش» می‌آید؟

تاج در گفت‌وگوهای انتخاباتی خود پیش از برگزاری مجمع، در واکنش به تغییر سرمربی تیم ملی و احتمال حضور کارلوس کی‌روش، این مسئله را رد نکرده و مدعی شده بود که در صورت انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، به موضوع بازگشت سرمربی پرتغالی تیم ملی حتما فکر خواهد کرد.

رحیم زارع رئیس کمیته فوتبال مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، در گفت‌وگوی تلویزیونی خود مدعی شد که چند روز قبل دیداری با تاج داشته و رئیس جدید فدراسیون اعلام کرده به دنبال تغییر سرمربی تیم ملی است و برای انتخاب جانشین دراگان اسکوچیچ، 3 گزینه را مدنظر دارد؛ کارلوس کی‌روش، برانکو ایوانکوویچ و امیر قلعه‌نویی!

دراگان اسکوچیچ که در چند ماه اخیر، روزهای پرالتهابی را گذرانده، حالا در آستانه جام جهانی 2022 قطر با تغییر رئیس در فدراسیون فوتبال مواجه شده و با توجه به رابطه حسنه کی‌روش و تاج، انتخاب سرمربی پرتغالی دور از ذهن نیست، هر چند که مهدی تاج برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی نیاز به همراهی هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال دارد و یک چالش بزرگ را در مقابل خود در فاصله کمتر از 3 ماه تا شروع جام جهانی می‌بیند.

میرشاد ماجدی عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال که امروز در رسیدن به صندلی ریاست ناکام بود و نبرد انتخاباتی را به مهدی تاج واگذار کرد، بعد از انتخابات نسبت به شایعات پیرامون تغییر دراگان اسکوچیچ واکنش نشان داد و گفت: «تا زمانی که در فدراسیون فوتبال باشم، نظرم اسکوچیچ است و حتی اگر مربی دیگری بیاورند، امضای من پای نام مربی خارجی نخواهد بود».

 

خداداد افشاریان دیگر عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال هم بعد از انتخابات نسبت به ماجرای برکناری احتمالی دراگان اسکوچیچ واکنش نشان داد و در توضیح این مسئله گفت: «یک ماه پیش جلسه گذاشتیم و تصمیم گرفتیم که اسکوچیچ در تیم ملی بماند. حالا آقای تاج نظرشان را در این خصوص خواهد داد و مطمئنا هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال درباره آن تصمیم‌گیری خواهد کرد».

پرونده دردسرساز «ویلموتس»؛ در انتظار تدبیر رئیس جدید

مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران به واسطه دوران کوتاه حضورش در تیم ملی توانسته فدراسیون فوتبال ایران را برای پرداخت غرامتی سنگین محکوم کند و پرونده جنجالی شکایت ویلموتس باعث شده تا مهدی تاج به شدت زیر تیغ انتقادات به ویژه از سوی برخی چهره‌های سیاسی و نمایندگان مجلس برود.

تاج در گفت‌وگوی‌های خود پیش از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال مدعی شده بود که در صورت انتخاب از سوی مجمع انتخاباتی، غرامت پرونده مارک ویلموتس را از طریق مطالبات فدراسیون فوتبال ایران در فیفا پرداخت خواهد کرد و مکاتبات با سازمان جهانی فوتبال را در این زمینه انجام می‌دهد. مهدی تاج حالا از امروز مجدداً رئیس فدراسیون فوتبال شده و باید دید برای حل‌وفصل پرونده جنجالی ویلموتس و ختم این پرونده چه تصمیماتی را خواهد گرفت و آیا موفق خواهد شد تا از مطالبات فوتبال ایران در فیفا، بدهی فدراسیون به سرمربی بلژیکی را پرداخت کند یا خیر.

چالش بزرگ؛ و سرانجام (VAR) در لیگ ایران؟

کمک‌داور ویدئویی، یکی از مهم‌ترین چالش‌های فدراسیون فوتبال در 2 سال اخیر بوده و مدیران فدراسیون با وجود طرح وعده‌های مختلف هنوز نتوانسته تکنولوژی (VAR) را وارد فوتبال ایران کنند و این مسئله باعث شده تا جنجال‌هایی بزرگی در رقابت‌های باشگاهی و حتی ملی رخ بدهد و امکان سلب میزبانی تیم ملی فوتبال ایران در صورت عدم استفاده از تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی وجود دارد.

مهدی تاج که خود در کسوت نایب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم مشغول به فعالیت است، حالا یکی از مهم‌ترین چالش‌های خود را در زمینه مسائل داوری و استفاده از کمک‌داور ویدئویی می‌بیند و باید دید با توجه به مشکلات تحریمی و عدم وجود زیرساخت‌های لازم، رئیس جدید فدراسیون فوتبال چگونه مشکل ورود (VAR) به فوتبال ایران را برطرف می‌کند.

رئیس جدید فدراسیون فوتبال چالش‌های مهم دیگری را هم در مقابل خود می‌بیند، اما به نظر می‌رسد 3 اولویت اصلی مهدی تاج در بازگشت دوباره به فدراسیون فوتبال، تعیین سرنوشت سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان، تعیین چگونگی پرداخت بدهی مارک ویلموتس و فرآیند ورود (VAR) به فوتبال ایران باشد که باید دید او در مقابل این چالش‌ها چه اقداماتی انجام می‌دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی