|

بازنده اصلی انتخابات فدراسیون فوتبال؛ مردی که جام جهانی را نمی بیند!

براساس پیش بینی ها مهدی تاج با اکثریت قاطع آرای اعضای مجمع فدراسیون فوتبال به عنوان رییس جدید این فدراسیون انتخاب شد.

لینک کوتاه کپی شد

مهدی تاج برای رسیدن دوباره به پست ریاست فدراسیون فوتبال روز های سختی را سپری کرده و لابی های بسیاری را برای اخذ تایید صلاحیت از مراجع ورزشی و غیر ورزشی انجام داد تا جایی که پای فیفا و AFC هم به موضوع انتخابات باز شده و نهایتا به واسطه ترس از تعلیق فدراسیون در آستانه جام جهانی پرونده های مربوط به او به خصوص قرارداد ویلموتس و فولاد مبارکه اصفهان بنا بر مصالح و‌ ملاحظاتی مسکوت مانده تا تاج در عجیب ترین و غیر فوتبالی ترین انتخابات ورزشی ایران برای دوره ای دو ساله سکان‌دار مهم‌ترین فدراسیون ورزشی کشور شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ در این بین اسکوچیچ سرمربی فعلی تیم ملی را باید بازنده اصلی انتخابات امروز دانست چرا که مهم‌ترین برنامه تاج بعد از استقرار مجدد در ساختمان سئول برکناری او و استخدام گزینه های دیگری همچون کی روش، برانکو و یا امیر قلعه نوعی خواهد بود.

اسکوچیچ اگرچه تا پیش از انتخاب شدن برای سرمربیگری تیم ملی ایران مربی کارنامه داری محسوب نمی شد اما نتایج درخشانی که کنار تیم ملی ایران به دست آورد، اعتبار ویژه ای به او بخشیده به طوری که کنار گذاشتن او در این مقطع همچنان که موافق های بسیار دارد، مخالفانی سر سختی هم دارد. او تیم کم امید مرحله مقدماتی را بعد از شکست مقابل عراق و بحرین تحویل گرفته و چیزی نمانده بود تا در همان مرحله مقدماتی حذف شویم اما نه تنها ازآن مرحله گذشتیم که صعودی آسان و زود هنگام به جام جهانی در دور بعد را هم تجربه کردیم.

رسیدن تیم ایران با این مربی کروات تازه شروع مشکلات با او بود. بعضی ها حد او را نشستن روی نیمکت تیم ملی نمی دانند و دیگران هم که از ادامه کار با او حمایت می‌کنند پای اخلاق و انصاف را وسط کشیده و به احترام نتایجی که گرفته است بودن در قطر را حق او می دانند اما واقعیت این است که اسکوچیچ هرگز چهره ای جدی و قابل اتکا از خود به نمایش نگذاشته است.

در قضایای پیش آمده برای تیم ملی و بیانیه نویسی ها به قدری ضعیف عمل کرد که شائبه نافرمانی بازیکنان و تره خرد نکردن شان برای او در قطر هم به وجود آمد. شاید گناه اسکوچیچ وابسته بودن بیش از حد به دلالانی باشد که زمینه سرمربی گری او در تیم ملی را فراهم کرده اند. او مجبور بوده و هست که به ساز آنها برقصد. از ترکیب اصلی تیم ملی بگیر تا نفرات پرشمار دعوت شده به اردو که استقلال این سرمربی را زیر سوال برده است. او ماه ها  فرصت داشت تا از زیر سایه آنها بیرون آمده و تصویری تازه از خود به نمایش بگذارد اما دریغ که فقط نظاره گر اتفاقات بود و بس و حالا باید منتظر باشد تا جایگاهش در تیم ملی را به یک از گرد راه رسیده دیگر سپرده و خود تماشاگر بزرگترین رویداد ورزشی دنیا از دور باشد!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها