|

کی روش برگردد، جایگاه کدام ستاره های تیم ملی به خطر می افتد؟

اگر اسکوچیچ از تیم ملی برکنار و حضور کی‌روش قطعی شود، کدام بازیکنان بیشترین ضرر را می کنند؟

لینک کوتاه کپی شد

دراگان اسکوچیچ که در روزهای بحرانی و خطر حذف از مرحله دوم مقدماتی جام جهانی روی نیمکت تیم ملی نشست، توانست ایران را بی دغدغه به مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی رسانده و آنجا نیز با اقتدار بلیت حضور در قطر را رزرو کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ اما در تمام این مدت کم نبودند کسانی که می‌گفتند تیم ملی برای جام جهانی نیاز به یک مربی بزرگتر دارد. همواره شایعه جدایی و تغییر پیرامون نیمکت تیم ملی به گوش می‌رسید. با وجود کسب نتایج نسبتا خوب ، اما اسکو سایه برکناری از تیم ملی را احساس می‌کرد تا اینکه بعد از شکست تیم ملی در فیفا دی قبلی و در دیدار دوستانه مقابل الجزایر ، اخبار و شایعات در خصوص برکناری اسکوچیچ به اوج خودش رسید.

اختلاف نظر در خصوص ماندن یا برکناری اسکوچیچ همواره در بین مردم و البته کارشناسان وجود داشت ولی بعد از اردوی قطر این موضوع به داخل تیم سرایت کرد و باعث دودستگی بین بازیکنان تیم ملی شد.

بازیکنان تیم ملی در دو جبهه و با دو استوری متفاوت نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند. ابتدا این سردار آزمون بود که رهبری جبهه موافق با ادامه همکاری دراگان اسکوچیچ را با انتشار یک استوری نشان داد و در ادامه برخی بازیکنان موافق با این نظر به بازنشر استوری وی پرداختند.

نفراتی چون بیرانوند، امیری، نوراللهی، کنعانی زادگان، خلیل‌زاده، قلی‌زاده، صادق محرمی‌، امیرحسین حسین زاده چ، سروش رفیعی ، میلاد سرلک و نورافکن از جمله موافقان ماندن اسکوچیچ در تیم ملی بودند.

در طرف مقابل مهدی طارمی‌که قبلا هم با اسکوچیچ دچار اختلاف شده بود، با انتشار یک استوری و رد صحبت‌های موافقان اسکوچیچ، اعلام کردند این حرف‌ها به خاطر منافع شخصی بعضی از بازیکنان تیم ملی بود و ما مخالف این موضوع هستیم.

بعد از نفراتی چون حاج صفی، عزت اللهی، جهانبخش، انصاریفرد، عابدزاده هم با بازنشر استوری طارمی‌، موافقت خود را با حرف‌های طارمی اعلام کردند. اتفاقی که نباید رخ می‌داد، افتاد و تیم ملی به دو دسته تقسیم شد.

موضوعی که به شدت به ضرر تیم ملی تمام خواهد شد و باعث از بین رفتن اتحاد و همدلی در بین بازیکنان می‌شود. بعد از این ماجرا فدراسیون تصمیم به ابقای اسکوچیچ گرفت و اعلام کرد تا پایان جام جهانی دراگان سرمربی تیم ملی خواهد بود.

با این حال هرچه به زمان انتخابات نزدیک می‌شدیم، شایعه برکناری اسکوچیچ بیشتر شنیده می‌شد. مهدی تاج که بعد از حواشی فراوان و اتفاقات عجیبی دوباره رئیس فدراسیون فوتبال شده، چند روز قبل به صراحت اعلام کرد که قصد دارد کارلوس کیروش را به تیم ملی برگرداند و او را جانشین اسکوچیچ کند. هرچند هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باید این موضوع را تایید کند و میرشاد ماجدی به عنوان یکی از اعضای هیئت رئیسه با قاطعیت اعلام کرد تحت هیچ شرایطی حاضر نیست کیروش به تیم ملی برگردد.

با این حال در صورتی که کارلوس کیروش به فوتبال ایران و تیم ملی برگردد و اسکوچیچ برکنار شود، چند بازیکن تیم ملی در وضعیت خطرناکی قرار می‌گیرند و کار برای آن‌ها سخت خواهد شد. این عده شاید جام جهانی را هم از دست بدهند و یا جایگاه خوب خود را در تیم ملی از دست بدهند.

شجاع خلیل‌زاده

همبازی فعلی کنعانی زادگان در الاهلی قطر و یکی از مهره‌های فیکس تیم ملی در زمان اسکوچیچ به خاطره یک مصاحبه در زمان کیروش چند سال پشت خط تیم ملی ماند و دعوت نمی‌شد. این قضیه در دوران ویلموتس هم ادامه پیدا کرد تا اینکه اسکوچیچ به نیمکت تیم ملی رسید. با حضور مرد کروات بخت شجاع باز شد و او پای ثابت همه اردوها بود. در چند بازی اخیر تیم ملی شجاع به صورت ثابت به میدان رفت و حتی در بازی دوستانه با ازبکستان توانست برای دقایقی بازوبند تیم ملی را به بازو ببندد. اسکوچیچ نشان داد علاقه خاصی به شجاع دارد و معمولا در همه بازی‌ها به عنوان بازیکن فیکس استفاده می‌کند. با توجه به احتمال برکناری اسکوچیچ، شجاع بیشترین نگرانی را در بین بازیکنان تیم ملی دارد و مشخص نیست که سرمربی بعدی تیم ملی او را دوباره دعوت کند یا خیر.

صادق محرمی

صادق یکی از بهترین استعدادهای فوتبال ایران در چند سال اخیر بود. بعد از درخشش در پرسپولیس برانکو راهی فوتبال اروپا شد و به تیم ملی هم رسید. محرمی‌سال قبل دچار یک آسیب دیدگی شدید شد و ماه‌ها از فوتبال به دور بود. با این حال آنقدر اسکوچیچ به سبک بازی او علاقه داشت که با وجود نا آماده بودن بازهم به تیم ملی دعوت شد. اسکوچیچ آنقدر محرمی‌را دوست دارد که به خاطر او قید دعوت کردن از رامین رضاییان و وریا غفوری را زده است. محرمی‌معمولا انتخاب اول اسکوچیچ است، مگر اینکه اتفاق عجیبی رخ دهد.در صورت برکناری اسکوچیچ محرمی‌هم آینده نامشخصی در تیم ملی دارد و ممکن است شانس حضور در جام جهانی را از دست بدهد.

علی قلی‌زاده

قلی‌زاده با درخشش در سایپا، لژیونر شد و از همان زمان معمولا در اردوهای تیم ملی حضور دارد. قلی‌زاده حتی در زمان کی روش هم به تیم ملی دعوت می‌شد ولی این اسکوچیچ بود که به او بال و پر داد و در ترکیب اصلی تیم ملی به علی قلی‌زاده بازی داد. گفتنی است اسکوچیچ بارها در مصاحبه‌هایش از قلی‌زاده تعریف کرد و از او به عنوان یکی از ستاره‌های تیم ملی یاد کرد. بازیکنان تیم ملی از قلی‌زاده به عنوان یکی از پسران اسکوچیچ یاد می‌کنند.

این بازیکن در زمان کیروش هم به تیم ملی دعوت می‌شد ولی جایگاه ثابتی نداشت. به هرحال در صورت بازگشت کارلوس ممکن است جایگاه فیکسی که قلی‌زاده در حال حاضر دارد را از دست بدهد.

امید نورافکن

ستاره سپاهان در چند فصل اخیر در دوران اسکوچیچ به مهره فیکس سرمربی کروات تبدیل شد و عملکرد خوبی هم داشت. با این حال ممکن است با بازگشت دوباره کیروش به تیم ملی جایگاه ثابت خود را از دست بدهد و جای خود را به بازیکن دیگری بدهد. هرچند با توجه به عملکرد خوب نورافکن و همچنین افت بازیکنانی مثل میلاد محمدی و احسان حاج صفی، همچنان یکی از گزینه‌های اصلی حضور در تیم ملی خواهد بود.

در بین سایر نفرات اصلی تیم ملی ممکن است در خصوص ماندن یا رفتن اسکوچیچ اختلاف نظر وجود داشته باشد ولی آن‌ها تقریبا محبوب همه سرمربیان هستند و هر کسی روی نیمکت تیم ملی بنشیند از آن‌ها استفاده خواهد کرد. بیرانوند، کنعانی زادگان، نوراللهی، عزت اللهی، امیری، طارمی‌، جهانبخش، آزمون و … از جمله این نفرات هستند.

همچنین یکسری نفرات پمثل سرلک، جلالی، حردانی، غلامی، حسین زاده پ، مهدی پور، سلمانی که برای اولین بار در دوران اسکوچیچ به تیم ملی رسیدند و بازی هم کردند، ممکن است موقعیت خوب خودشان را از دست بدهند و شرایط برای ادامه حضور آن‌ها در تیم ملی سخت شود. حال باید دید در آستانه برگزاری جدی ترین اردوی تیم ملی در شهریور ماه، فدراسیون جدید چه تصمیمی‌خواهد گرفت و سرنوشت اسکوچیچ چه خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها