|

کار سخت یحیی در خط حمله؛ لوکادیا و دیاباته فیکس؟!

وقتی که شیخ دیاباته به شرایط بازی برسد، گل‌محمدی باید انتخابی مهم برای ترکیب اصلی تیمش در خط حمله داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

خط حمله پرسپولیس، بعد از مدت‌ها به آرامش رسیده و آن‌ها دو مهاجم بزرگ در اختیار دارند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرارو؛ یورگن لوکادیا که در دو بازی اخیر این تیم فیکس بوده و موفق به گلزنی هم شده، در کنار شیخ دیاباته که امیدوار است روز‌های طلایی فصل اول حضورش در ایران را تکرار کند. دیاباته به تازگی با پرسپولیس قرارداد بسته و برای رسیدن به شرایط آرمانی، زمان نیاز دارد. با رسیدن او به شرایط بازی اما، گل‌محمدی باید برای خط حمله تیمش تصمیمات مهمی بگیرد.

به سبک آخرین قهرمانی

یکی از گزینه‌های گل‌محمدی، استفاده همزمان از لوکادیا و دیاباته در ترکیب اصلی است. گل‌محمدی این فصل و فصل گذشته، معمولا از یک مهاجم هدف و یک مهاجم کاذب در ترکیب تیمش استفاده می‌کند. در سال‌های گذشته اما، تیم او سابقه بازی با دو مهاجم هدف را دارد. لیگ بیستم که پرسپولیس برای آخرین بار به قهرمانی لیگ رسید، نیم فصل دوم شهریار مغانلو را خرید و عیسی آل‌کثیر هم با پایان محرومیتش به ترکیب این تیم اضافه شد. علاوه بر این، مهدی عبدی اوج گرفته، بازی‌های خوبی انجام می‌داد. گل‌محمدی هم تصمیم گرفت تیمش را با استفاده از دو مهاجم هدف به زمین بفرستد و عبدی یا آل‌کثیر، زوج مغانلو در خط حمله می‌شدند. پرسپولیس از هفته بیست و سوم و بازی برگشت با استقلال، بیشتر بازی‌ها با این روش به زمین رفت و توانست از ۸ بازی پایانی لیگ، ۷ مسابقه را ببرد و بالاتر از سپاهان به قهرمانی برسد. تنها مانع یحیی برای این سیستم، سبک بازی شبیه به هم لوکادیا و دیاباته و تحرک کم هر دوی آن‌ها، در خط حمله است.

استفاده چرخشی

در صورتی سبک بازی لوکادیا و دیاباته اجازه ندهد که کنار هم در خط حمله قرار بگیرند، گل‌محمدی باید به صورت چرخشی از آن‌ها استفاده کند. با توجه به قیمت بالای این دو مهاجم، چنین ایده‌ای شاید حاشیه‌هایی برای پرسپولیس به همراه داشته باشد. به خصوص که دیاباته، بجز زمان مصدومیت در استقلال و الغرافه عادت به نیمکت نشینی نداشته و لوکادیا هم برای نشستن روی نیمکت ذخیره‌ها، آلمان را به مقصد ایران ترک نکرده است. در صورتی که کار به استفاده از سیستم بازی با یک مهاجم بکشد، احتمالا یکی از آن‌ها تبدیل به مهاجم محبوب‌تری برای گل‌محمدی خواهد شد و نفر دوم، قربانی می‌شود و باید بیشتر بازی‌ها را به عنوان تماشاگر آغاز کند. گل‌محمدی قبلا هم نشان داده به ثبات، علاقه زیادی دارد و در صورتی که تیمش نتیجه بگیرد، خیلی به ترکیب اصلی آن دست نمی‌زند.

مانعی به نام مصدومیت

دغدغه چینش خط حمله پرسپولیس با لوکادیا و دیاباته، زمانی شکل می‌گیرد که گل‌محمدی هر دو بازیکن را به صورت همزمان در اختیار داشته باشد. اتفاقی که شاید، مصدومیت‌های پرتعداد دو مهاجم پرسپولیس مانع آن شود. دیاباته، سابقه‌ای طولانی در مصدومیت‌های پیاپی دارد و فصل دوم حضورش در استقلال، بیشتر بازی‌های لیگ را از خانه دنبال می‌کرد. لوکادیا هم در سال‌های اخیر، بازی‌های زیادی از لیگ برتر انگلیس و بوندسلیگا را بخاطر مصدومیت از دست داده است. در صورتی که آن‌ها این فصل هم با این مشکلات دست و پنجه نرم کنند، شاید فرصت کمی برای حضور همزمان در ترکیب پرسپولیس داشته باشند. موضوعی که می‌تواند خرید همزمان آن‌ها را، برای پرسپولیس توجیه کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها