|

چهار هدف مهم پرسپولیس در بازی مقابل هوادار

ثبت یک کلین‌ شیت دیگر و رسیدن به معدل امتیاز قهرمانی از خواسته‌ های مهم پرسپولیس در برابر هوادار است.

لینک کوتاه کپی شد

تیم فوتبال پرسپولیس امروز در ورزشگاه خالی از تماشاگر دستگردی میهمان هوادار خواهد بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایران ورزشی؛ در این بازی علاوه برکسب سه امتیاز، چالش‌های دیگری نیز پیش روی یحیی و شاگردانش قرار دارد که در ادامه بررسی خواهد شد:

* بسته نگه داشتن دروازه

یحیی از عملکرد خط دفاعی و دروازه‌بانش راضی است و می‌خواهد به همین روند ادامه دهد.  هوادار در فاز حمله تیم قدرتمندی نیست و ستاره‌ای در این تیم دیده نمی‌شود. فصل قبل هم هوادار مهره خاصی نداشت اما راحت دروازه پرسپولیس را باز می‌کرد. پرسپولیس در بازی امروز باید مراقب ضربات کرنر و ایستگاهی‌های حریف باشد تا مثل فصل قبل از کرنرهای معین عباسیان لطمه نخورد هر چند در بازی رفت فصل قبل حامد لک نقش مهمی در آن گل‌های خورده عجیب داشت. بدون شک کسب پنجمین کلین شیت متوالی قبل از تعطیلی احتمالی لیگ شرایط روانی پرسپولیس را بهتر خواهد کرد.

خلق موقعیت و گلزنی؛ پرسپولیس در دو بازی اول گل نزد اما بازی سوم یک گل و بازی چهارم دو گل زد. حالا و با تمام مشکلات بازی در ورزشگاه دستگردی انتظار از پرسپولیس این است که باز هم موفق به گلزنی شود. به ثمر رساندن سه گل در چهار بازی برای تیم مدعی اصلاً آمار خوبی نیست و خط حمله پرسپولیس که حالا پرترافیک و گران‌تر شده باید در گلزنی هم موفق باشد. نکته دیگر و چالشی که پیش روی پرسپولیس در این بازی است خلق موقعیت گل است. اتفاقی که در چهار بازی قبلی چندان جالب نبود و پرسپولیس در هر مسابقه نتوانسته 4-3 شانس گل حتمی بسازد که باید دید در این بازی شرایط بهتری پیدا خواهد کرد یا نه.

ظهور ستاره‌های تازه وارد

به غیر از علیرضا بیرانوند و بعد یورگن لوکادیا، بازیکنان تازه‌وارد و خریدهای پرسر و صدای دیگر کار خاصی انجام نداده‌اند. حتی گولسیانی که در سه بازی اول عالی کار کرده بود در بازی چهارم اشتباه بدی مرتکب شد. نمایش پورعلی گنجی هم بعد از 400 روز دوری از مسابقه رسمی پرنوسان بود و مهمتر اینکه سعید صادقی، سروش رفیعی و دانیال اسماعیلی‌فر بعد از چهار هفته چیز خاصی از خود نشان نداده‌اند که باید دید بالاخره در بازی هفته پنجم خودی نشان خواهند داد یا باید به هماهنگی و کارآمدی بیشتر آنها بعد از اردوی تیم ملی خوشبین باشیم.

* عبور از میانگین امتیازی

پرسپولیس فعلاً از هر بازی دو امتیاز به‌صورت میانگین گرفته که شاید برای اینجای فصل آنها را صدرنشین کند اما برای مدعی شدن و قهرمانی کافی نیست. اگر پرسپولیس بتواند در بازی امروز برنده شود به امتیاز یازده خواهد رسید که از 5 بازی تا حدودی قابل قبول خواهد بود و البته احتمالاً صدرنشین ماندن این تیم را تضمین خواهد کرد. مهمتر اینکه پرسپولیس با برد در بازی امروز از میانگین 2 امتیاز از هر بازی عبور خواهد کرد.

*بردن بدون بازی مالکانه و با روشی متفاوت

یحیی گفته با توجه به کیفیت بد زمین ورزشگاه اکباتان بازی امروز شکل و شمایل جالبی نخواهد داشت و توپ بیشتر روی هوا خواهد بود. این خودش یک چالش برای تیم یحیی است که در چنین شرایطی هم برنده از زمین بیرون بیایند. آنها باید برای بازی دفاعی حریف، وقت تلف کردن و اتوبوس چیدن مقابل دروازه آمادگی داشته باشند حتی اگر نتوانستند با بازی مالکانه قدم به قدم به دروازه حریف نزدیک شوند با ضربات ایستگاهی، اوت دستی بلند و سانتر از جناحین به گل برسند که اگر در این مدل بازی هم پیشرفت کنند برای مواقع اینچنینی در ادامه فصل آچمز نخواهند شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها