|

عصبانیت عجیب ساپینتو پس از سوالات درباره یک بازیکن!

ساپینتو سرمربی استقلال در یک نشست خبری جنجالی، به سوالات مختلفی پاسخ داد.

لینک کوتاه کپی شد

در آخرین دیدار هفته پنجم رقابت های لیگ برتر، استقلال فردا در استادیوم آزادی میزبان پیکان است. ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از این دیدار حضور یافت که کنفرانس خبری او با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ زمانیکه یکی از خبرنگاران درباره آمانوف از سرمربی پرتغالی پرسید، ساپینتو با حالت عصبانیت، نسبت به عملکرد این بازیکن ازبک در فصل قبل واکنش نشان داد که او روی هیچ کدام از گل های استقلال نقشی نداشته است.

شرح نشست خبری سرمربی پرتغالی را در زیر می خوانیم:

* پیکان دو خط خیلی قوی دارد

مقابل تیمی بازی می کنیم که خیلی منظم هستند. آنها می دانند که چطوری دفاع کنند و منتظر باشند تا از اشتباهات استفاده کنند. پیکان دو خط خیلی قوی دارد؛ یکی در دفاع و دیگری در هافبک که از هشت بازیکن تشکیل می شود. دو نفر از بازیکنان این تیم یعنی پلی میکر و بازیکن شماره ۱۰ آنها همیشه جلو هستند.

* به سه امتیاز فردا خیلی نیاز داریم

مطمئناً بازی خیلی سختی خواهد بود. آنها منتظر اشتباهات ما هستند تا از این اشتباهات استفاده کنند. باید صبور باشیم، کیفیت داشته باشیم، پا به توپ بشویم و وقتی هم فرصتی به دست آوردیم، باید و باید گل بزنیم. این مسئله خیلی مهم است که فردا در دقایق ابتدایی به گل برسیم. در تمام هفته روی ایجاد موقعیت‌ها تمرین کرده ایم. امیدواریم که فردا برنده شویم چون این سه امتیاز برای ما خیلی خیلی مهم است.

تکمیل می شود...

* بازیکنان قدیمی استقلال باید مربی باشند تا انتقاد کنند

وی در پاسخ به این مسئله که منتقدان می‌گویند او هنوز ترکیب اصلی استقلال را پیدا نکرده اما در همان بازی ها اشتباهاتش را اصلاح می کند، از خبرنگار مذکور پرسید: چه کسی اینها را می گوید؟ خبرنگار گفت بازیکنان قدیمی که ساپینتو پاسخ داد: بازیکنان قدیمی استقلال؟ آن بازیکنان قبلی از استقلال حمایت می کنند؟ آنها از تیم حمایت نمی‌کنند؟ من تمام مخالفت‌ها را قبول می‌کنم اما بازیکنان قبلی باید مربی باشند که بدانند و بفهمند صحبت کردن خیلی راحت است. وقتی از چیزی خبر ندارند، صحبت کردن درباره آن راحت است.

* نظرات کسانی که از ما حمایت می کنند مهم است نه بازیکنان قبلی

آنها از چیزهایی که ما تمرین کردیم خبر ندارند و درباره استراتژی ما چیزی نمی دانند. برای من نظرات کسانی که استقلالی هستند و از طرفداران ما هستند، مهم است. آنها از ما حمایت می‌کنند، نظرات آن اشخاص برای من مهم است نه بازیکنان قبلی. برای من نظرات مدیرعامل یا کسانی که برای باشگاه استقلال کار می کند مهم است، مانند کادر فنی. آن اشخاص دیگر باید بیشتر بدانند و اطلاعات داشته باشند تا درباره تیم ما نظر بدهند. بدون اطلاعات صحبت کردن خیلی راحت است. کسانی که استقلال را دوست دارند و حمایت می کنند، مهم است.

* فقط به کسانی که می دانند چه کار می کنم، احترام می گذارم

ما الان بحثی نداریم که باعث انتقاد بشود. ما کارمان را تازه شروع کرده ایم و فقط چهار بازی انجام داده ایم. ما همه باهم هستیم. همه می‌بازند، همه می برند و در آخر این لیگ محاسبات را انجام می دهیم تا آن زمان باید صبر کرد. اگر دانش داشتیم، صحبت کنیم می دانم که آن انتقادات از کجا می آید. می دانم که آنها چه می خواهند، من فقط به کسانی که میدانند من چه کار می کنم، احترام می گذارم.

* چرا فقط درباره آمانوف می پرسید؟

او درباره عدم استفاده از آمانوف و میرزایی گفت: من از شما می پرسم، آمانوف سال گذشته چند بازی انجام داد؟ چند گل زد؟ چند پاس گل داد؟

در این لحظه خبرنگار پاسخ داد که حضور ذهن ندارد که ساپینتو گفت: وقتی سوالی می پرسید باید درباره آن بدانید. چرا درباره امید (حامدی فر) نمی پرسید؟ یا زواری؟ یا آرمان؟ چرا فقط درباره آمانوف می پرسید؟

* آمانوف چه تغییری در روند بازی استقلال ایجاد کرده است؟

هیچ وقت نمی خواهم که فردی صحبت کنم. آن بازیکنی که شما درباره اش صحبت می کنید، فصل قبل شش بازی جزو ۱۱ نفر اول بوده و در سه بازی هم اصلاً به بازی نرفته است. او ۵ بازی را از روی نیمکت آغاز کرده است. عملکرد او صفر گل زده و صفر پاس گل بوده است. چرا این سوال را می پرسید؟ اگر شما درباره بازیکنی بپرسید که ۳۰ بازی کرده بود و بتواند تصمیمات نهایی خوبی بگیرد و گل بزند، حق داشتید. ولی این بازیکن هیچ تغییری در روند بازی استقلال ایجاد نکرده است.

* آمانوف باید یاد بگیرد و تلاش کند

من به تمامی نظرات احترام می گذارم، همه راجع به این بازیکن صحبت می کنند. آمانوف بازیکنی است که استعداد دارد ولی به عنوان یک بازیکن جوان باید یاد بگیرد و باید سخت کار کند. اگر زمانی بتواند شانس بازی داشته باشد، به او فرصت میدهم اما تا الان هیچ تغییری در استقلال انجام نداشته است، نه پاس گل داده و نه گل زده است.

* هیچ تیمی از ما بهتر نبوده، حتی سپاهان!

سرمربی استقلال در‌مورد اینکه آیا روند تیم پس از چهار هفته برای او راضی کننده بوده، گفت: خیلی خوشحالم، مسلماً بعضی از آن بازیکنان ما به آن کیفیت مطلوب شان نرسیده اند. مثلاً قایدی و محبی دیر به تیم اضافه شدند یا آرش رضاوند از اواسط پیش فصل آمد. این به زمان نیاز دارد. بازیکنان تازه واردی هم در تیم داریم ولی در کل راضی هستم. هیچ تیمی از ما بهتر نبوده است، حتی در مقابل سپاهان ما بهتر بودیم. از این اشتباهاتی که ما انجام دادیم استفاده کردند، ولی خوب فوتبال همین است.

* باید 4 یا 5 گل به نفت می زدیم

مثلاً در بازی قبل برابر نفت مسجدسلیمان باید با نتیجه چهار بر یک یا پنج بر دو می‌بردیم ولی فوتبال اینطور نیست. نگاهم به تیمم خیلی مثبت است. خیلی خوب کار می‌کنیم. از این روندی که در بازی‌ها داریم راضی هستم. تیم مقابل ما که با آن بازی داریم هم بازیکنان خوبی دارد. ما مسابقه به مسابقه بهتر می‌شویم. این احساس من است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها