|

11 نکته مهم از بازی استقلال– پیکان؛ 3 امتیاز از نان شب واجب تر!

در آخرین دیدار هفته پنجم لیگ برتر دو تیم استقلال و پیکان در آزادی به مصاف هم می‌ روند.

لینک کوتاه کپی شد

در تنها بازی باقیمانده از هفته پنجم لیگ، روز سه‌شنبه پانزدهم شهریور از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی دو تیم استقلال، مدافع عنوان قهرمانی و پیکان با حضور تماشاگر با هم بازی خواهند داشت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ به بهانه این تقابل ۱۱ نکته مهم این مسابقه مرور شده است.

1- استقلال در پایان هفته چهارم با ۷ امتیاز، در رده چهارم جدول قرار داشت. با توجه به نتایج سایر دیدارهای این هفته لیگ، استقلال با پیروزی در این مسابقه به رده دوم صعود خواهد کرد. آبی‌پوشان با تساوی در این بازی ششم و با شکست هفتم خواهند شد. 

2- پیکان هم مثل استقلال ۷ امتیازی است و در پایان هفته چهارم در رده پنجم جای گرفته بود. پیروزی پیکان، ‌این تیم را به رده دوم می‌رساند ولی هر نتیجه دیگری، شاگردان مجتبی حسینی را تیم هفتم لیگ خواهد کرد.

3- استقلال و پیکان تا این هفته از لیگ به ۲ برد، یک تساوی و یک باخت دست یافته‌اند. هر دو تیم در هفته قبل مقابل حریفان خود به نتیجه تساوی رسیده بودند.

4- استقلال بر اساس آمار «متریکا»، سومین تیم لیگ در مالکیت و دومین تیم در دقت پاس است. پیکان در دریبل موفق بهترین تیم لیگ است و در شوت و نبرد هوایی دوم است.

5- از آخرین پیروزی پیکان مقابل استقلال ۱۳ فصل می‌گذرد و استقلال در ۲۱ مصاف قبلی با این تیم در لیگ و جام‌حذفی شکستی نداشته است. پیکان در ۶ تقابل گذشته با آبی‌پوشان تنها موفق به زدن یک گل شده‌است.

6- پیکان با میانگین سنی 23.6 سال، جوان‌ترین تیم لیگ است. این تیم تنها یک بازیکن بالای ۳۰ سال دارد و ۲ بازیکن ۲۸ تا ۳۰ سال دارد.

7- آرش برهانی با ۴ گل بهترین گلزن تقابل‌های استقلال و پیکان در تاریخ لیگ برتر است.  وریا غفوری، فراز امامعلی، سیاوش اکبرپور و محمدرضا طهماسبی بازیکنان ۳ گله این تقابل هستند.

8- کوین یامگا با نمره ۷.۰۷ بهترین بازیکن استقلال است. منصور باقری از پیکان با نمره ۷.۰۲ این عنوان را در این تیم در اختیار دارد. در ترکیب ۲ تیم، بازیکنی بیشتر از یک گل نزده است.

9- علیرضا رضایی، سیاوش یزدانی و مجتبی حق‌دوست بازیکنان مشترک دو تیم هستند. ارسلان مطهری و مهدی مهدی‌پور سابقه همکاری با مجتبی حسینی را دارند.

10- آرمان رمضانی و محمدحسین زواری، ۲ بازیکن استقلال به دلیل مصدومیت در این مسابقه غایب خواهند بود.

11- موعود بنیادی‌فر، داور این مسابقه خواهد بود. این داور با سابقه ۳ بار این بازی را قضاوت کرده که هر ۳ بار با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها