|

حالا که کی روش آمده ترکیب تیم ملی زیر و رو می شود!

تغییر بزرگ تیم ملی، سرانجام عملی شد و کارلوس کی‌روش، رسما جای دراگان اسکوچیچ را گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

ترکیب اسکوچیچ در تیم ملی شباهت زیادی به ترکیب سال‌های حضور کی‌روش داشت اما او، چند بازیکن تیم ملی را تغییر داد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال360؛ تغییراتی که شاید، حالا دوباره به حالت سابق برگردند. بعضی بازیکنان، به بازگشت امیدوار شده‌اند و بعضی دیگر، جایگاه امن‌شان را از دست داده‌اند.

دنیا به کام رامین

بعد از دورانی بسیار سخت، حالا همه چیز بر وفق مراد رضاییان جلو می‌رود. او در سپاهان ژوزه مورایس، تبدیل به یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیمش شده و با بازگشت کی‌روش، می‌تواند به تیم ملی هم برگردد. رضاییان احتمالا در تنها اردوی باقی مانده تیم ملی تا شروع جام جهانی هم بخشی از لیست کی‌روش خواهد بود و برای حضور در ترکیب اصلی، رقیبی به نام صادق محرمی خواهد داشت. رویارویی او با سردار آزمون که مدتی قبل مواضع تندی علیه هم داشتند هم، یکی از اتفاقات جالب اردوی بعدی ایران است.

بازگشت پورعلی‌گنجی

مدافع محبوب کی‌روش در سال‌های گذشته، مثل رضاییان می‌تواند جایگاهش در تیم ملی را پس بگیرد. پورعلی‌گنجی البته، پیش از مصدومیت توسط اسکوچیچ به تیم ملی دعوت می‌شد اما مجبور بود بازی‌های شجاع خلیل‌زاده از روی نیمکت تماشا کند. با ورود کی‌روش، پورعلی‌گنجی امیدوار است به ترکیب تیم ملی برگردد و در جام جهانی، مدافع فیکس ایران باشد. بازی کردن در پرسپولیس پرستاره این فصل، شانس او را برای رقابت با خلیل‌زاده افزایش می‌دهد. پورعلی‌گنجی احتمالا صندلی رزرو شده‌ای بین مسافران قطر خواهد داشت.

این سه نفر

کاپیتان‌های تیم ملی و ستاره اصلی آن یعنی مهدی طارمی، حامی بازگشت کی‌روش بودند اما آن‌ها بدون او هم جایگاه ثابت‌شان در تیم ملی را داشتند. علیرضا بیرانوند، یکی از مدافعان اسکوچیچ جزو بازیکنانی است که شاید با ورود کی‌روش، دوباره به شماره یک ثابت تیم ملی تبدیل شود. اسکوچیچ در آخرین بازی‌های تیم ملی، بیشتر از امیر عابدزاده استفاده می‌کرد. میلاد محمدی هم در خط دفاع، جایش را به امید نورافکن داده بود. بازی‌های ضعیف نورافکن در این فصل و علاقه کی‌روش به محمدی، می‌تواند تغییر مهمی در پست مدافع چپ ایران ایجاد کند. روزبه چشمی هم همیشه، بخاطر سبک بازی‌اش جزو مدافعان محبوب کی‌روش محسوب می‌شود. بازی در خط هافبک استقلال به جای خط دفاعی، می‌تواند تهدیدی برای حضور چشمی در تیم ملی باشد.

کام تلخ شجاع

شجاع خلیل‌زاده، احتمالا غمگین‌ترین بازیکن تیم ملی است. بازیکنی که هیچوقت توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت نمی‌شد و به شکل‌های مختلف، مخالفتش با او را نشان داده بود. اگر قرار باشد در روی پاشنه قدیم بچرخد، خلیل‌زاده احتمالا از حالا باید با پیراهن تیم ملی خداحافظی کند. نمایش‌های خوب او در سال‌های اخیر اما، می‌تواند نظر کی‌روش را تغییر دهد. خلیل‌زاده که مطمئن بود یکی از یازده بازیکن ثابت ایران در جام جهانی است، حالا چالشی سخت پیش رویش دارد.

پسر محبوب دراگان

صادق محرمی در تیم ملی، بازی‌های پر فراز و نشیبی داشت. او مقاطعی ستاره ایران بود و گاهی اوقات، پایین‌تر از حد انتظار ظاهر می‌شد. اسکوچیچ، همیشه حامی محرمی بود و در هر شرایطی، به این بازیکن به عنوان مدافع راست ایران اعتقاد داشت. با ورود کی‌روش، اوضاع برای محرمی تغییر می‌کند. کی‌روش، مشکلی با محرمی ندارد و خودش برای اولین بار او را به تیم ملی دعوت کرد. سایه رامین رضاییان اما، از این پس روی سر محرمی سنگین خواهد بود. او هم مثل شجاع جزو بازیکنانی است که تضمین حضور در ترکیب اصلی تیم ملی را از دست داده است.

لیگ برتری‌ها

اسکوچیچ در سال‌های اخیر، بازیکنان زیادی از لیگ برتر به تیم ملی دعوت کرد. هر چند بیشتر آن‌ها، فقط در اردوها حضور داشتند. همین هم باعث شد بسیاری از لژیونرها برای دیده شدن دوباره، به ایران برگردند. کی‌روش، قبلا هم نشان داده علاقه ویژه‌ای به لژیونرها دارد. بازیکنانی مثل میلاد سرلک، عارف غلامی، صالح حردانی، عارف آقاسی، مهدی مهدی‌پور و ابوالفضل جلالی که در لیست آخر اسکوچیچ بودند، کار سخت‌تری برای رسیدن به اردوی ایران خواهند داشت. در بین لژیونرها هم، علی قلی‌زاده بازیکنی بود که زمان اسکوچیچ شانس بازی زیادی داشت اما بعید است کی‌روش، قصد دست زدن به مثلث طارمی، جهانبخش و آزمون را داشته باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها