|

نفت مسجدسلیمان- پرسپولیس؛ نکات مهم بازی

هفته ششم لیگ برتر روز شنبه 9 شهریور با انجام 8 مسابقه پیگیری خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

پس از برگزاری این هفته، طبق برنامه قبلی ، اولین وقفه در لیگ به دلیل اردوی تیم ملی ایجاد خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ در یکی از این دیدارها از ساعت ۲۰:۰۰ در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان، نفت میزبان پرسپولیس است. به بهانه این تقابل، ۱۱ نکته مهم این مسابقه مرور شده است.

1- پرسپولیس با ۱۱ امتیاز صدرنشین لیگ است و با پیروزی در این مسابقه می‌خواهد با خیال راحت به تعطیلات برود. پرسپولیس با شکست در این دیدار ممکن است به رده ششم سقوط کند.

2- نفت با رضا مهاجری در این دوره فراتر از حد انتظار ظاهر شده، این تیم با ۸ امتیاز پنجم است. پیروزی در این دیدار می‌تواند حتی این تیم را صدرنشین لیگ کند. باخت نفت مسجدسلیمان ممکن است به قیمت قرار گرفتن در رتبه دهم تمام شود.

3- پرسپولیس در این فصل به ۳ پیروزی و ۲ تساوی دست یافته است. این تیم با ۳ پیروزی متوالی پا به این دیدار می‌گذارد. نفت مسجدسلیمان هم ۲ برد، ۲ تساوی و یک شکست داشته است.

4- بر اساس آمار «متریکا»، پرسپولیس بهترین تیم لیگ در زمینه فوتبال مالکانه است و در رده نخست مالکیت توپ، پاس و دقت پاس قرار دارد. نفت مسجدسلیمان هم با ارائه فوتبال تهاجمی بیشترین متوسط شوت و شوت در چارچوب را در هر بازی در لیگ امسال دارد. نفت با ۷ گل زده صاحب بهترین خط حمله لیگ است. پرسپولیس هم با یک گل خورده بهترین خط دفاع را دارد.

5- نفت مسجدسلیمان در ۳ تقابل اخیر برابر پرسپولیس مغلوب شده است. این تیم با ۴ کلین‌شیت برابر پرسپولیس مقابل هیچ تیمی بیشتر از این موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش نشده است. علیرضا بیرانوند تنها یک گل از نفت مسجدسلیمان دریافت کرده و بین تیم‌هایی که بیش از ۴ بار با آنها دیدار داشته بهترین آمار را دارد.

6- رضا مهاجری که روزهای خوبی را در نفت مسجدسلیمان پشت سر می‌گذارد، بدترین کارنامه خود را مقابل پرسپولیس به جای گذاشته است. این مربی با ۶ باخت بیش از هر تیمی به پرسپولیس باخته و تاکنون موفق به پیروزی برابر این تیم نشده است.

7- مهدی عبدی، رضا اسدی و علی علیپور با ۲ گل بهترین گلزنان تقابل این دو تیم هستند که در این بین تنها مهدی عبدی در صورت حضور در این مسابقه شانس بهتر کردن آمار خود را دارد.

8- سعید صادقی هافبک خوش نقش پرسپولیس با نمره 7.09 بهترین بازیکن این تیم است. در نفت مسجدسلیمان هم پیمان رنجبری با نمره 7.11 بهترین بازیکن این تیم و پنجمین بازیکن برتر لیگ است. این بازیکن با ۳ گل آقای گل لیگ است. در ترکیب پرسپولیس سعید صادقی و یورگن لوکادیا با ۲ گل بهترین آمار را دارند.

9- امید عالیشاه با توجه به آسیب‌دیدگی در بازی گذشته، غایب قطعی پرسپولیس در این مسابقه خواهد بود. شیخ دیاباته هم همچنان شرایط حضور در این بازی را ندارد و در این مسابقه غایب است. وحید امیری هم که از ابتدای فصل دچار مصدومیت بوده در این دیدار حاضر نیست.

10- احمد گوهری، امیر روستایی، رضا دهقانی، سامان نریمان جهان و میثم نقی‌زاده بازیکنان مشترک دو تیم هستند. در ترکیب پرسپولیس، سعید صادقی، علی نعمتی و میلاد سرلک در پدیده شاگرد رضا مهاجری بوده‌اند. رضا دهقانی و میثم نقی‌زاده هم در پرسپولیس سابقه همکاری با گل‌محمدی را دارند.

11- رضا مهدوی داور این مسابقه خواهد بود. این بازی سومین قضاوت این داور در این فصل است. آخرین قضاوت این داور برای پرسپولیس در بازی نیمه‌کاره و جنجالی با تراکتور بود. این داور یک بار در لیگ نوزدهم بازی این ۲ تیم را قضاوت کرد که به پیروزی و قهرمانی پرسپولیس انجامید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی