|

برنامه و نتایج مسابقات کشتی قهرمانی جهان شنبه 19 شهریور

چهار کشتی گیر فرنگی کار کشورمان در اولین روز مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان روی تشک خواهند رفت.

لینک کوتاه کپی شد

رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان از ساعت 13 امروز و با برگزاری مسابقات چهار وزن 55، 72، 77 و 87 کیلوگرم در بلگراد صربستان آغاز خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ شاگردان محمد بنا که سال گذشته علی رغم کسب 4 مدال طلا، از نظر تیمی پشت سر روسیه قرار گرفتند و نایب قهرمان جهان شدند، امسال و در غیاب روس ها به دنبال این هستند تا بتوانند دومین قهرمانی تیمی ایران را 8 سال پس از قهرمانی سال 2014 در تاشکند ازبکستان به دست آورند.

امروز و در روز نخست این رقابت ها، چهار نماینده ایران یعنی پویا دادمرز، محمدرضا مختاری، محمدعلی گرایی و ناصر علیزاده به رقابت با حریفان خود خواهند پرداخت که از این بین، گرایی در اسلو مدال برنز کسب کرد و مختاری با شکست در دیدار رده بندی به عنوان پنجم رسید اما دادمرز و علیزاده نخستین حضور خود در رقابت های جهانی را تجربه می کنند. در ادامه این مطلب، اتفاقات مهم روز نخست را به صورت لحظه به لحظه برای شما مخابره خواهیم کرد.

پوشش زنده خبری

19 شهریور 1401 ساعت 16:11

87کیلوگرم:

* در مرحله یک چهارم نهایی وزن ۸۷ کیلوگرم، ناصر علیزاده به مصاف قهرمان امسال اروپا یعنی تورپال بیسلطانوف از دانمارک رفت که ابتدا در خاک قرار گرفت اما مقاومت کرد و امتیازی نداد. در وقت دوم، علیزاده هم نتوانست از فرصت خاک استفاده کند و امتیازی نگرفت اما این کشتی گیر روسی الاصل در ادامه توانست پای نماینده کشورمان را از تشک خارج کند تا علیزاده ۲ بر ۱ شکست خورده و مانند رامین طاهری، اسیر این کشتی گیر دانمارکی شود.

19 شهریور 1401 ساعت 15:43

77کیلوگرم:

* کاپیتان گرایی هم باخت. بعد از شکست مختاری، محمدعلی گرایی هم نمایش ناامید کننده ای برابر رقیب کره ای داشت. کاپیتان باتجربه تیم ملی کشتی فرنگی در وزن 77 کیلوگرم برای رسیدن به یک چهارم نهایی، مقابل کیم از کره جنوبی قرار گرفت. با اخطاری که داوران به گرایی دادند او در خاک نشست و یک بارانداز هم شد تا 3 بر صفر عقب بیفتد. در تایم دوم داوران به کیم اخطار دادند و همه امیدوار بودند گرایی امتیازات از دست رفته را جبران کند، اما او کاری از پیش نبرد و چلنج مربیان هم یک امتیاز به حساب کیم واریز کرد. تلاش لحظات پایانی گرایی هم بی فایده بود و او بار دیگر در خاک فرنگی کار کره ای نشست تا 6 بر یک شکست بخورد و در انتظار فینالیست شدن رقیبش برای رسیدن به مدال برنز باشد.

19 شهریور 1401 ساعت 15:30

55کیلوگرم:

* کامبک دادمرز برای رسیدن به یک چهارم پایانی‌. پویا دادمرز در نخستین کشتی خود در مقابل اکرم اوزترک ترکیه ای و نفر سوم ۲۰۱۸ جهان قرار گرفت که در همان ابتدای کار خاک شد و بعد از آن هم با اخطار کم کاری دوباره در خاک نشست و دو امتیاز دیگر هم از دست داد تا نتیجه ۵ بر صفر شود‌.  دادمرز در وقت دوم و در حالت خاک یک فیتوی ۲ امتیازی  اجرا کرد و در ادامه نیز توانست با بیرون کردن حریف از تشک ۳ امتیاز دیگر کسب کند و با پیروزی ۶ بر ۵ راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

19 شهریور 1401 ساعت 15:15

72کیلوگرم:

* علی ارسلان در دومین دیدار خود روبرت فریتش از مجارستان با نتیجه ۷ بر ۳ شکست داد تا این کشتی گیر ایرانی الاصل تیم صربستان به مرحله یک چهارم پایانی وزن ۷۲ کیلوگرم راه پیدا کند.

19 شهریور 1401 ساعت 15:10

* نخستین باخت ایران ثبت شد. محمدرضا مختاری در نخستین دیدار خود در وزن ۷۲ کیلوگرم برابر ابراهیم غانم از فرانسه قرار گرفت و پس از اینکه در وقت نخست بر روی خاک مقاومت کرد و امتیازی به حریف خود نداد، در وقت دوم توانست در حالت خاک حریف را بارانداز کند اما هنگام اجرای سالتو بارانداز خودش در خاک قرار گرفت. نماینده کشورمان در ثانیه های پایانی خاک شد و پس از آن هم ۳ امتیاز دیگر از دست داد تا در نهایت با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب این حریف فرانسوی شود و منتطر حضور او در دیدار فینال بماند.

19 شهریور 1401 ساعت 15:02

87کیلوگرم:

* تورپال بیسلطانوف دانمارکی که سال گذاشته رامین طاهری را حذف کرده بود، تشوشا از کنگو را ۸ بر صفر شکست داد تا در مرحله یک چهارم نهایی وزن ۸۷ کیلوگرم در مقابل ناصر علیزاده قرار بگیرد.

19 شهریور 1401 ساعت 14:58

87کیلوگرم:

* علیزاده گام دوم را هم محکم برداشت. در وزن ۸۷ کیلوگرم و در تکرار فینال ۲۰۲۱ آسیا، ناصر علیزاده مقابل آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان قرار گرفت که ابتدا در خاک حریف قرار گرفت که با کنده کشی حریف به روی پل رفت و دو امتیاز از دست داد تا وقت نخست را با شکست ۳ بر صفر به پایان برساند. در وقت دوم نیز پس از اینکه حریف با اخطار داوران در خاک علیزاده نشست، نماینده کشورمان دو بارانداز را به اجرا گذاشت تا این مسابقه را با نتیجه ۵ بر ۳ به سود خود به پایان برساند و راهی دور بعد شود.

19 شهریور 1401 ساعت 14:38

77کیلوگرم:

* در وزن ۷۷ کیلوگرم، کیم هیون وو از کره جنوبی به سختی و با نتیجه ۱ بر ۱ از سد جانی بور از فرانسه گذشت تا این قهرمان جهان و المپیک، حریف بعدی محمدعلی گرایی در این وزن باشد.

19 شهریور 1401 ساعت 14:38

77کیلوگرم:

* کاپیتان با پیروزی آغاز کرد. محمدعلی گرایی در نخستین مسابقه خود در وزن ۷۷ کیلوگرم به مصاف آنتونیو کامنیاسویچ از کرواسی رفت و پس از اینکه با اخطار داوران حریف در خاک او نشست، یکی از سالتو باراندازهای خود را اجرا کرد و ۴ امتیاز دریافت کرد. گرایی در وقت دوم با اخطار داوران در خاک حریف قرار گرفت که بارانداز شد و در ادامه نیز بر روی اجرای سالتوی حریف، از تشک بیرون رفت و یک امتیاز دیگر نیز از دست داد. گرایی در نهایت موفق شد این کشتی را ۵ بر ۴ به سود خود خاتمه دهد.

19 شهریور 1401 ساعت 14:14

77کیلوگرم:

* نتایج عجیب وزن ۷۷ کیلوگرم کماکان ادامه دارد و نایب قهرمان سال گذشته و سید نخست این وزن یعنی سنان سلیمانوف آذربایجانی با نتیجه ۸ بر ۷ مقابل ادریس ایبائف آلمانی و قهرمان سال گذشته امیدهای جهان شکست خورد تا نخستین شگفتی بزرگ امروز رقم بخورد.

19 شهریور 1401 ساعت 13:56

72کیلوگرم:

* علی ارسلان، کشتی گیر ایرانی الاصل تیم صربستان، در نخستین مسابقه خود در وزن ۷۲ کیلوگرم، آندری کولیک از اوکراین را با نتیجه ۱۱ بر ۲ شکست داد و راهی دور بعد شد.

19 شهریور 1401 ساعت 13:56

72کیلوگرم:

* در وزن ۷۲ کیلوگرم، ابراهیم غانم فرانسوی با نتیجه ۸ بر صفر از سد یاکوب بیلز از جمهوری چک عبور کرد تا در دور بعدی در مقابل محمدرضا مختاری قرار بگیرد‌.

19 شهریور 1401 ساعت 13:49

87 کیلوگرم:

* آتابک عزیزبکوف قرقیزستانی که در فینال قهرمانی آسیا مغلوب ناصر علیزاده شد، رونیسون براندائو از برزیل را ضربه فنی کرد تا حریف علیزاده در دور بعدی وزن ۸۷ کیلوگرم باشد.

19 شهریور 1401 ساعت 13:46

87 کیلوگرم:

* علیزاده اولین برد ایران را به دست آورد‌. ناصر علیزاده در نخستین دیدار خود در وزن ۸۷ کیلوگرم به مصاف میرکو مینگوزی از ایتالیا رفت که پس از اینکه حریف اخطار گرفت و در خاک او نشست، دو بارانداز اجرا کرد و ۴ امتیاز دیگر نیز گرفت تا وقت اول را با برتری ۵ بر صفر به پایان برساند. در وقت دوم پس از اینکه علیزاده در خاک حریف قرار گرفت، یک سالتو بارانداز خورد تا نتیجه ۵ بر ۵ شود. نماینده کشورمان در ادامه توانست حریف را به بیرون ببرد تا در نهایت با برتری ۶ بر ۵ راهی دور بعد شود.

19 شهریور 1401 ساعت 13:31

72 کیلوگرم:

* قهرمان جهان شکست خورد. مالخاس آمویان ارمنستانی که سال گذشته در وزن ۷۲ کیلوگرم قهرمان شده بود، امسال به یک وزن بالاتر یعنی وزن ۷۷ کیلوگرم آمده و در تنها دیدار دور اول این وزن مقابل زولتان لوای از مجارستان قرار گرفت و با نتیجه ۳ بر ۳ شکست خورد تا نخستین نتیجه مهم رقابت ها رقم بخورد.

19 شهریور 1401 ساعت 12:53

*در وزن 82 کیلوگرم که 25 نفر حضور دارند، پژمان پشتام بعد از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف برنده مبارزه میان کارپت چالیان از ارمنستان و فیلیپ ساسیچ از کرواسی می رود.

19 شهریور 1401 ساعت 12:52

* در وزن 77 کیلوگرم که با حضور 33 نفر برگزار می شود، محمدعلی گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف آنتونیو کامنیاسیویچ از کرواسی می رود. وی در صورت پیروزی بر این حریف در دور سوم با برنده دیدار میان جانی بور از فرانسه و کیم هیون وو از کره جنوبی مبارزه خواهد کرد.

19 شهریور 1401 ساعت 12:51

72 کیلوگرم:

* در وزن 72 کیلوگرم که 25 نفر حضور دارند، محمدرضا مختاری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با برنده مبارزه میان جاکوب بیلز از چک و ابراهیم غانم از فرانسه کشتی می گیرد.

19 شهریور 1401 ساعت 12:50

55 کیلوگرم:

* در وزن 55 کیلوگرم که 18 نفر حضور دارند، پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف اکرم اوزترک از ترکیه می رود و در صورت گذر از این حریف در دور سوم به مصاف برنده دیدار میان ندیالکو پتروف از بلغارستان و امانگالی بکبولاتوف از قزاقستان می رود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها