|

یشکسوت استقلال خطاب به ساپینتو: اندازه سن و سالت مدرک مربیگری دارم!

پیشکسوت استقلال: ساپینتو حق توهین به قدیمی‌های استقلال را ندارد. اگر منظور حرف های او، من هستم خیلی شفاف بگوید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛  حسن روشن پیشکسوت استقلال که هفته گذشته مدعی شده بود در صورت بازگشت کی روش به تیم ملی ایران، فدراسیون فوتبال را به آتش می کشد، این بار بدون توجه به این ادعای عجیب، مصاحبه ای درباره استقلال و ساپینتو انجام داد که در زیر می خوانید:

تساوی مقابل پیکان در ورزشگاه آزادی، نظرتان چیست؟

هر چند ایراداتی در نحوه چیدمان بازیکنان استقلال وجود داشت اما نمایش خوبی را مقابل پیکان به اجرا گذاشت. بازیکنان زحمت خود را در زمین مسابقه کشیدند، تلاش کردند اما این تلاش‌ها منجر به پیروزی نشد چراکه ایراداتی در کار بود.

این ایراداتی که از آن حرف زدید، چی بود؟

ساپینتو در استفاده از بازیکنان استقلال در پست‌های مناسب با مشکل روبه‌روست. چرا یامگا که نزدیک به دروازه حریفان باید بازی کند در دفاع راست به کار گرفته می‌شود؟ مهدی قایدی جایش آن منطقه از زمین نیست و به یک بازیکن بیکار تبدیل شده بود. ارسلان مطهری اگر خوب است که به نظرم خوب است، چرا دیر به بازی می‌آید؟ وقتی شما دو بازیکن دارید که می‌توانند در محوطه جریمه رقبا با استفاده از تکنیک، خلاقیت، هوششان خطرناک باشند اشتباه بزرگی است که در پست دیگری بازی کنند و...

و چی؟

همه مربیان دنیا بهترین نفرات خود را از دقیقه اول در ترکیب قرار می‌دهند اما ایشان این کار را انجام نمی‌دهد. وقتی شما سه تعویض همزمان انجام می‌دهید یعنی اشتباه کرده‌اید.

این تیم از لحاظ مهره با کمبود روبرو نیست.

وقتی ساپینتو اردو و بازی دوستانه برگزار کرده است به طور حتم از ضعف تیم با خبر شده و همان موقع می‌توانست دستور به جذب بازیکن جدید بدهد. استقلال بازیکنان خوبی در ترکیب خود دارد، بازیکنان این تیم از نفرات شاخص فوتبال ایران هستند، با داشتن چنین تیمی چیدمان مهم است.

آقای ساپینتو! اگر منظورت من هستم شفاف حرف بزن؛ وگرنه.../ مدرک مربیگری ات را بیاور تا مدارکم را رو کنم

شما منتقد ریکاردو ساپینتو هستید؟

منتقد رفتارهای او هستم، دوست دارم هر مربی که روی نیمکت استقلال می‌نشیند، موفق باشد. جوانی‌ام را در استقلال پشت سر گذاشتم، من تیمی را که بهترین روزهایم را در آن سپری کردم دوست دارم. استقلال برایم روزهای خاطره‌انگیزی را رقم زده است، روزهایی که فراموش شدنی نیست و موفقیت استقلال یعنی برای من شادی. اگر حرفی می‌زنم  دلم می‌سوزد، استقلال موفق نشود اولین نفری که ناراحت می‌شود من هستم، مردم در کوچه و خیابان؛ من و پیشکسوتان را می‌بینند و در خصوص تیم سوال می‌کنند.

نظر شما درباره حرف‌هایی که ساپینتو در نشست مطبوعاتی پیش از بازی با پیکان بر زبان آورد چیست.

حرف من این است که ساپینتو به جای اینکه بخواهد ادا درآورد و رفتارهای غیر واقعی را از خود نشان دهد تمرکزش را روی استقلال بگذارد. اینکه او در بازی با ملوان به برانکارد لگد میزند درست نیست. از قول من برایش این جملات را بنویسید.

بفرمایید.

او حق اینکه بخواهد به قدیمی‌های استقلال توهین کند را ندارد، اگر منظور ساپینتو من هستم با من حرف بزند و اسم بیاورد وگرنه حق اینکه بخواهد از پیشکسوتان و بازیکنان قدیمی نام ببرد را ندارد. او با هر کسی می‌خواهد حرف بزند اسم بیاورد. از من ناراحت است خیلی واضح بگوید حسن روشن. بخشی از این رفتار به مدیریت باشگاه استقلال ارتباط دارد، آنها نباید اجازه دهند که ساپینتو به پیشکسوتان توهین کند، تازه یک چیز دیگر...

چه چیزی؟

او مدرک مربیگری چی دارد؟ مدرکش را بیاورد من هم بیاورم، من خودم را بازنشسته کردم وگرنه به اندازه سن او مدرک دارم، او باید از پیشکسوتان کمک روحی و روانی بگیرد. اینکه این طوری حرف بزند و رفتار کند جایی در باشگاه استقلال ندارد، باشگاه استقلال باشگاهی با شخصیت است و این رفتارها را قبول نمی‌کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها