|

استقلالِ ساپینتو بهترین زمان ممکن برد!

استقلال در بازی با نساجی یک بازی سراسر هجومی انجام داد و توانست در بهترین زمان سه امتیاز را کسب کند.

لینک کوتاه کپی شد

مدافع عنوان در لیگ بیست‌ودوم شروع پر فراز و نشیبی داشت و آبی‌پوشان پایتخت که نسبت به فصل گذشته تغییر و تحولات پرشماری در ترکیب خود داشتند و هم‌چنین حضور ریکاردو سا پینتو به جای فرهاد مجیدی، نتوانستند شروع خوبی را در فصل جدید لیگ برتر بزنند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ شاگردان سا پینتو در بازی اول مقابل سپاهان شکست خوردند اما در ادامه موفق شدند از سد ملوان بندرانزلی و مس کرمان بگذرند اما استقلالی‌ها با 2 تساوی پیاپی برابر نفت مسجدسلیمان و پیکان ناموفق در رسیدن به صدر جدول بودند تا قهرمانِ لیگ بیست‌ودوم در حسرت صدرنشینی در فصل جدید لیگ برتر باشد. 2 تساوی پیاپی و ناکامی در رسیدن به گل، باعث انتقاد برخی هواداران و پیشکسوتان استقلال از سرمربی پرتغالی استقلال شد.

آبی‌ها شب گذشته با انگیزه کسب پیروزی در خانه و رفتن به استقبال تعطیلات فیفادی مقابل نساجی صف‌آرایی کردند و شاگردان ریکاردو سا پینتو با نمایشی تهاجمی توانستند جبران‌مافات کنند و با برد پرگل 3 بر یک جایگاه خود در بین تیم‌های مدعی در فصل جدید لیگ برتر را تثبیت کرده و به گلایه‌ها، با ارائه یک نمایش تهاجمی و زیبا پاسخ بدهند. 

احیای «رضاوند»؛ هدیه سرمربی پرتغالی به استقلالی‌ها

آرش رضاوند یکی از بازیکنان حاضر در ترکیب اصلی استقلال برای مسابقه دیشب برابر نساجی مازندران بود. رضاوند در ابتدای فصل اصرار زیادی به جدایی از استقلال و پیوستن به فولاد داشت اما ریکاردو سا پینتو از مدیران استقلال خواست تا قرارداد هافبک تیمش را تمدید کنند و در نهایت با پافشاری‌های سا پینتو، رضاوند استقلالی ماند. آن‌هم در شرایطی که با توجه به عملکرد فصل گذشته او، هواداران استقلال نیز چندان از ادامه همکاری آبی‌ها با آرش رضاوند خرسند نبودند.

رضاوند اما در لیگ بیست‌ودوم توانسته معادلات را تغییر بدهد و نمایش‌های خوبی را از خود به اجرا در آورده است. اوج درخشش هافبک 28 ساله استقلال شب گذشته در مصاف با نساجی بود، جایی‌که آرش رضاوند توانست عنوان برترین بازیکن استقلال را در شب پیروزی 3 گله شاگردان سا پینتو به‌دست آورد و سازنده گل اول تیمش نیز بود تا هافبک آبی‌ها به روند درخشان خود در لیگ بیست‌ودوم ادامه بدهد و جایگاه او در نزد هواداران استقلال نیز تغییر کند و سا پینتو موفق شده باشد از هافبک ناکام فصل گذشته آبی‌ها، یک ستاره موفق در فصل جدید لیگ برتر بسازد.

طلسم‌شکنی ستاره مورد علاقه «سا پینتو»

محمد محبی بی‌شک مهره‌ای کلیدی در ترکیب آبی‌پوشان پایتخت در دوران ریکاردو سا پینتو است. وینگر 23 ساله‌ای که به صورت قرضی از سانتاکلارا به استقلال پیوسته اما از 2 روز بعد از حضورش در جمع بازیکنان استقلال به ترکیب اصلی این تیم راه پیدا کرد و از هفته دوم تاکنون همواره عضوی از ترکیب اصلی استقلال بوده است.

محبی که در هفته‌های گذشته پرجنب‌وجوش در ترکیب آبی‌پوشان پایتخت حضور یافته بود اما ناکام در گلزنی بود، شب گذشته با همکاری مهدی قایدی توانست روند ناکامی‌های خود در گلزنی را قطع کند و روی کار تیمی زیبا، توپ را به تور دروازه نساجی دوخت تا ستاره مورد علاقه ریکاردو سا پینتو اولین‌گل خود در بازگشت دوباره‌اش به لیگ ایران به‌ثمر برساند و هواداران استقلال را نیز به ادامه فصل امیدوار سازد. 

موتور خط حمله استقلال روشن شد

استقلالی‌ها در 5 هفته ابتدایی فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران توانسته بودند به 4 گل دست پیدا کنند اما 2 نکته منفی در کارنامه شاگردان سا پینتو به چشم می‌خورد. 195 دقیقه متوالی عدم گلزنی و هم‌چنین ناکامی مهاجمان آبی‌پوش در باز کردن دروازه رقبا. طلسمی که شب گذشته در مصاف با نساجی شکسته شد و پیمان بابایی توانست پاسخ اعتماد ریکاردو سا پینتو را بدهد و خیلی زود دروازه شاگردان حمید مطهری را فرو ریخت.

بابایی بعد از نیمکت‌نشینی در هفته‌های نخست، حالا جایگاه ثابتی در ترکیب استقلال به‌دست آورده، با یک حرکت دیدنی از سد علیرضا حقیقی دروازه‌بان نساجی عبور کرد و در مقابل مدافعان قائمشهری، توپ را وارد دروازه حریف کرد تا اولین‌گل مهاجمان استقلال در فصل جدید لیگ برتر به‌ثبت برسد و باید دید با طلسم‌شکنی انجام شده، آیا روند گلزنی مهاجمان آبی‌پوش در ادامه لیگ بیست‌ودوم ادامه خواهد داشت یا خیر.

رکورد ویژه برای آبی‌ها؛ امیدوارترین تیمِ فصل!

ریکاردو سا پینتو از نخستین روزهای حضورش در فوتبال ایران، وعده فوتبال تهاجمی را به هواداران استقلال داد و سرانجام سرمربی پرتغالی آبی‌ها شب گذشته توانست وعده خود را عملی کند. آبی‌ها که 195 دقیقه ناکام در گلزنی بودند، از لحظات ابتدایی تقابل نساجی روی دروازه حریف قائمشهری خود یورش بودند و در دقیقه 4 به گل اول رسیدند تا خیلی زود طلسم گل‌نزدن‌های آبی‌پوشان پایتخت شکسته شود.

استقلالی‌ها بعد از رسیدن به گل اول، عقب ننشسته و با حملاتی پردامنه روی دروازه نساجی به دنبال رسیدن به گل‌های بعدی بودند. نمایش تهاجمی شاگردان سا پینتو باعث شد تا آبی‌ها 28 شوت به سوی دروازه حریف روانه کنند که 9 شوت آن‌ها در چارچوب دروازه علیرضا حقیقی بود و براساس آمار متریکا، رکورد بیشترین امیدگل در یک بازی (از لیگ نوزدهم که امیدگل محاسبه می‌شود) شکسته شد.

آبی‌ها به اولین تیم تاریخ لیگ برتر تبدیل شدند که توانسته امید گل بیش از 4 را به‌ثبت برساند و شاگردان ریکاردو سا پینتو با نمایشی فوق‌تهاجمی موفق شدند امید گل 4.58 از خود به جای بگذارند تا وعده فوتبال تهاجمی از سرمربی پرتغالی استقلال به بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی شده باشد.

«سا پینتو» سربازان را به خط می‌کند؟

استقلال در شرایطی توانست با ارائه یک نمایش تهاجمی و زیبا از سد نساجی بگذرد که آبی‌‌پوشان پایتخت ناکام در ثبت کلین‌شیت بودند و در دقایق پایانی مسابقه دروازه شاگردان سا پینتو باز شد تا بعد از 3 مسابقه پیاپی، حسینی ناکام در ثبت کلین‌شیت باشد. خط دفاعی استقلال به مانند دیدارهای گذشته با زوج عارف غلامی و رافائل سیلوا به میدان آمد اما تعلل غلامی و البته پاس اشتباه و آرام حسین حسینی باعث شد تا داور مسابقه خطای مدافع استقلال را اعلام کند و نساجی از روی ضربه پنالتی به گل برسد.

حسین مرادمند و سیاوش یزدانی، زوج موفق فصل گذشته استقلال هنوز در لیگ بیست‌ودوم فرصت بازی پیدا نکرده‌اند و شاید تعطیلات فیفادی فرصت مناسبی برای آماده‌سازی کامل این 2 ستاره استقلال باشد و دور از ذهن نیست که با توجه به مشکلات خط دفاعی استقلال، ریکاردو سا پینتو در آرایش خط دفاعی تیمش بعد از تعطیلات فیفادی، تغییراتی را اعمال کند و احتمال حضور مرادمند یا یزدانی در ترکیب آبی‌پوشان پایتخت وجود دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها