|

تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر؛ استقلال 3 پرسپولیس 1

بهترین بازیکنان هفته ششم لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که استقلال بیشترین سهم را در این تیم دارد.

لینک کوتاه کپی شد

رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر در حالی با انجام هفت مسابقه و معوقه شدن دیدار ملوان انزلی و فولاد پیگیری شد و پایان یافت که استقلال در این هفته توانست نمایش فوق‌العاده‌ای برابر نساجی مازندران ارائه بدهد و با برتری مطلق و زدن سه گل یک عملکرد ایده‌آل برای تماشاگرانش داشته باشد و سه بازیکن‌اش هم به تیم منتخب برسند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ گل‌گهر با عبور از سد پیکان دو نماینده در جمع برترین‌های هفته دارد و نفت مسجدسلیمان با نمایش شایسته برابر پرسپولیس، ذوب‌آهن با مقاومت در زمین مس کرمان، آلومینیوم اراک با کسب یک امتیاز مهم در نقش‌جهان، تراکتور با برتری لحظه آخری مقابل صنعت نفت، مس رفسنجان با کسب نخستین پیروزی فصل و پرسپولیس با شکست نفت MIS هر کدام دارای یک بازیکن در تیم منتخب هفته ششم هستند که اسامی و شرح عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

دروازه بان 

محسن فروزان (گل گهر) 

گل گهر در بازی با پیکان در تهران با گل رضا شکاری به سه امتیاز حساس دست یافت. یکی از جدی ترین موقعیت های تیم پیکان برای به تساوی کشاندن بازی در ثانیه های پایانی رخ داد. جایی که شوت بازیکن تیم پیکان ابتدا به نوک انگشتان محسن فروزان خود و بعد به تیر دروازه. پیکان در یکی دو صحنه دیگر هم صاحب موقعیت شد که مدیریت خوب خط دفاعی تیم گل گهر از سوی محسن فروزان موجب شد تا گل گهر در نهایت با کسب سه امتیاز از میدان خارج شود. گل گهر اکنون تیم دوم جدول به حساب می آید و این یعنی که شاگردان امیر قلعه نویی مدعی قهرمانی هستند.

مدافعان 

 مجتبی مقتدایی(نفت مسجدسلیمان)

بازیکنی که پس از یک‌سال دوباره جایگاهش در ترکیب نفت مسجدسلیمان را به دست آورده، نمی‌خواهد آن را از دست بدهد و این هفته هم عملکردی برابر پرسپولیس ارائه کرد که شایسته رسیدن به تیم منتخب بود. مجتبی مقتدایی با دوندگی زیاد در سمت راست زمین و عملکرد کم‌اشتباه و کم‌نقص در خط دفاعی نفت مسجدسلیمان کاری کرد تا سرخ‌پوشان نتوانند روی یکی از تاکتیک‌های اصلی خود که نفوذ از سمت او بود، به نتیجه برسند و این بازیکن جزو بهترین‌های تیمش در روزی که شاید سزاوار باخت نبودند، لقب بگیرد.

 حامد نورمحمدی (ذوب آهن) 

حامد نورمحمدی مدافع باتجربه تیم ذوب آهن در کرمان و در بازی با مس 90 دقیقه خوب و بدون اشتباه را پشت سر گذاشت. او ضمن نمایش خوب در صحنه هایی که دخیل بود در رهبری خط دفاعی تیمش هم خوب عمل کرد تا این تیم هم چنان بدون شکست در مسابقات پیش رود. ذوب آهن با وجود نمایش خوب در فاز دفاعی در کسب امتیاز خیلی تیم موفقی نبوده است به این خاطر که در همه بازی ها به نتیجه مساوی دست پیدا کرده است در صورتی که پیروزی تنها در یکی از این بازی ها موجب می شد تا تیم 2 امتیاز بیشتر کسب کرده باشد. ذوب آهن با این خط دفاعی خوب می تواند هجومی تر بازی کند و امتیازات مهمی به دست بیاورد. 

سید محمداحسان حسینی(آلومینیوم اراک)

حضور دوباره در سمت چپ خط دفاعی تیم مهدی رحمتی و یک نمایش مطمئن کاری کرد تا سپاهان با وجود حضور وینگرهای تکنیکی و سرعتی در سمت راست زمین نتواند از جناح او نفوذ خطرناکی به سمت دروازه آلومینیوم داشته باشد. احسان حسینی در کنار اینکه بارها مانع از شکل‌گیری حملات طلایی‌پوشان شد و با تکل و قطع توپ از موقعیت‌ها جلوگیری می‌کرد، در نبردهایی هوایی نیز برتری داشت و یک نجات دروازه هم ثبت کرد تا روز خوب او در دیداری که نتوانست بخاطر مصدومیت تا پایان در زمین بماند، تکمیل شود و به تیم منتخب برسد.

هافبک ها 

رضا اسدی (تراکتور) 

چه کسی برای تراکتور گل زد و در چه دقیقه ای؟ درست در لحظاتی که داور آماده می شد در سوت خود به علامت پایان بازی بدمد رضا اسدی پاس ریکاردو آلوز را با یک ضربه بغل پا به گل سه امتیازی تراکتور تبدیل کرد. روی این گل رضا اسدی خیلی هوشمندانه عمل کرد چون با حرکت به موقع به عمق خط آفساید را شکست و در موقعیت قرار گرفت و ضربه اش نیز خیلی هوشمندانه بود و به نوعی می شود گفت توپ را به تور پاس داد. تراکتور حالا بعد از گذشت 6 هفته تبدیل به تیم بهتری شده است و خود را در جمع تیم های بالای جدول می بیند و بدون شک یکی از دلایلش گلزنی های رضا اسدی است. 

 آرش رضاوند (استقلال) 

آرش رضاوند حالا در میانه میدان استقلال به همان هافبک ایده آل تبدیل شده است. هافبکی که می جنگد و علاوه بر توپ گیری سعی می کند در طراحی حملات استقلال هم نقش پر رنگی داشته باشد. بدون شک اگر آرش این بازی خوب را در دیدارهای آتی استقلال ارایه دهد می تواند حتی خود را به عنوان یک مدعی جدی بازی در تیم ملی مطرح کند. استقلال در بازی با نساجی حملات متعددی را طراحی کرد و در این حملات نقش ها هافبک ها به خصوص آرش رضاوند قابل درک بود.آرش رضاوند با این نمایش خیالش را از بابت حضور در ترکیب ثابت استقلال راحت کرد. 

 سید مهدی حسینی(مس رفسنجان)

پس از پنج مسابقه که مس رفسنجان نتوانسته بود به برتری برسد و حملات پرشمارش تبدیل به گل نمی‌شد، شرایط در دیدار این هفته مقابل هوادار هم برای آنها به سختی پیش می‌رفت تا اینکه سید مهدی حسینی هافبک این تیم با یک شوت فنی دقیق از پشت محوطه به گوشه دروازه آنها را به گل رساند. این بازیکن با نمایش پرتلاش در خط میانی و نظم دادن به بازی تیمش، کاری کرد تا بازهم نمایش برتری نسبت به هوادار ارائه بدهند و با یک گل بازی خوب خود را تکمیل کند.

رضا شکاری (گل گهر) 

یک ضربه ایستگاهی به زیبایی هر چه تمامتر از سوی رضا شکاری دروازه تیم پیکان را باز کرد و همین یک ضربه برای پیروزی و کسب سه امتیاز از سوی گل گهر کافی بود. به نظر می رسد گل گهر از بازی پیکان در برابر استقلال به اندازه کافی درس آموخت و متوجه شد شاید نتواند در جریان بازی روی بازی ترکیبی به گل برسد و به همین دلیل روی به شوت از راه دور و ضربه ایستگاهی آورد و خیلی زود به گل رسید. البته پیکان هم برای جبران گل خورده شانس داشت. به خصوص در ثانیه های پایانی بازی که محسن فروزان به کمک تیر دروازه مانع از گلزنی پیکان شد و در نهایت بازی با نتیجه یک بر صفر به سود گل گهر به پایان رسید. 

مهاجمان 

 لوکادیو (پرسپولیس) 

پرسپولیس عجب مهاجمی بخدمت گرفته؛ مهاجمی که هر توپی را تبدیل به گل می کند. حتی در یک شرایط سخت. او در نوک خط حمله تیم پرسپولیس تنها منتظر توپ است تا آنرا تبدیل به گل کند. او این کار را در بازی با نفت مسجد سلیمان به خوبی انجام داد. در یک صحنه پاس پشت دفاع او را با دروازه بان نفت مسجد سلیمان تک به تک کرد و همین کافی بود تا برای تیم پنالتی بگیرد و موجب اخراج مدافع حریف و در نهایت گل برای تیم پرسپولیس شود. در ادامه روی سانتر؛ کنترل توپ و چرخش خوبی داشت و ضربه اش این بار هم به تور نشست تا در نهایت پرسپولیس دو بر یک برنده شود و کسب این سه امتیاز به معنی تداوم صدرنشینی پرسپولیس بود. 

 محمد محبی (استقلال)

دست کم بازی با نساجی نشان داد اصرار ساپینتو برای بخدمت گیری محمد محبی بی دلیل نبوده است. او در پست وینگر راست دروازه تیم نساجی را روی پاس مهدی قایدی باز کرد و در ادامه با تعویض پیمان بابایی به نوک خط حمله تیم رفت و تا پیش از آمدن سجاد شهباززاده تحرکش خط دفاعی تیم نساجی را آزار داد. موتور گلزنی محمد محبی در بازی با نساجی روشن شد و بدون شک با این اتفاق او در بازی های آتی استقلال با روحیه بهتری وارد زمین خواهد شد و تلاش خواهد کرد گل هایش را تکرار کند. او در فاز تهاجمی مهره موثری است و از همه مهمتر اینکه تلاش می کند درفاز دفاعی هم به تیمش کمک کند که این یک فاکتور خوب برای مهاجم بشمار می رود. 

 پیمان بابایی (استقلال) 

پیمان بابایی در بازی با نساجی دیگر بدشانسی نیاورد و این بار همه را دریبل کرد تا دروازه نسبتا خالی نساجی را باز کند. او با ضربه ای که به توپ زد عقده همه توپ هایی که گل نشده بود را خالی کرد. پرس پیمان بابایی و محمد محبی در این بازی خیلی خط دفاعی نساجی را آزار داد و مانع از این شد مدافعان تیم نساجی همانند دیدار پیشین یعنی مس کرمان بازیسازی کنند و همین موجب شد تا استقلال در جریان بازی بیشتر از نساجی صاحب توپ و میدان باشد و خیلی به حریف اجازه پیشروی و تدارک حمله را ندهد. پیمان بابایی حالا در خط حمله تیم استقلال مهره موثری است به این خاطر که هم در فاز تهاجمی خوب است و هم فاز دفاعی.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها