|

لیونل مسی به اوج برگشته؛ انگیزه جام جهانی

لیونل مسی، ستاره پاری سن ژرمن، بار دیگر به روزهای اوجش برگشته و فوتبال فرانسه را محو تماشای درخشش خود کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

مسی به یکی از مهره‌های کلیدی پی اس جی در فصل جاری تبدیل شده و عملکرد درخشانش تحسین بسیاری را برای او به دنبال داشته است. 

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ کیلیان امباپه هفت گل در رقابت‌های لیگ فرانسه و دو گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است. نیمار هم موفق شده است هشت بار در لیگ فرانسه دروازه حریفان را باز کند. این گل‌ها بدون شک نقش مهمی در کسب پیروزی‌های پی اس جی داشته‌اند. 

از سوی دیگر، مسی این فصل تنها سه گل در جریان پیروزی 0-5 برابر کلرمون و 1-7 برابر لیل به ثمر رسانده است اما اگر درخشش این بازیکن نبود، شاید خبری از گلزنی‌های متعدد در خط حمله پی اس جی هم نبود. 

فوتبال فرانسه حالا به خوبی متوجه شده است که چرا این بازیکن آرژانتینی یکی از بهترین بازیکنان دنیا است. روزنامه لو پاریزین در روز شنبه به تحلیل آخرین بازی پی اس جی پرداخت و از تیتر «بازگشت مسی جذاب» برای توصیف عملکرد این بازیکن استفاده کرد. 

نبوغ این ستاره آرژانتینی که پاس گل‌هایی ارسال می‌کند که هر کس توان ارسال آنها را ندارد باعث شد که نیمار بتواند گل پیروزی بخش تیمش در دیدار این هفته را به ثمر برساند و سه امتیاز را برای تیم کریستوف گالتیه به ارمغان بیاورد. 

حالا همه در فرانسه و پی اس جی می‌دانند که مسی همیشه در حال انجام چه کاری است، او در واقع نگاهی به فوتبال دارد که هیچکس دیگری از آن برخوردار نیست. این بازیکن پاسوری درجه یک است که تا به حال در سال 2022 جز پنج بازیکن برتر لیگ‌های اروپایی در این زمینه قرار دارد. مسی در مجموع 17 پاس گل ارسال کرده است که هیچ بازیکن دیگری حتی به او نزدیک هم نیست. عثمان دمبله از بارسلونا با 13 و کوین دی بروینه از منچسترسیتی با 11 پاس گل در رده‌های بعدی قرار دارند. 

داده‌های مربوط به پاس گل رکورد جدیدی برای او به حساب نمی‌آیند و او پیش از این در سال‌های 2011، 2018 و 2020 نیز درخشش خودش در این زمینه را در بارسلونا به نمایش گذاشته بود. 

با این حال، این تنها آمار ترسناک این بازیکن نیست. مسی در حال حاضر بهترین دریبل‌زن در پنج لیگ معتبر اروپایی است. او از ابتدای فصل 23-2022 تا به حال 30 دریبل موفق داشته تا نشان دهد که چرا یکی از بهترین بازیکنان دنیای فوتبال است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها