|

به دنبال تاریخ‌سازی با کی روش؛ قفل صعود شکسته می شود؟!

کی‌روش سرمربی پرتغالی صبح امروز وارد تهران شد تا هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

با انتخاب کارلوس کی‌روش به جای دراگان اسکوچیچ حالا حداقل خیال‌مان از این بابت راحت است که تکلیف نیمکت تیم ملی برای حضور در جام جهانی کاملاً مشخص و یکسره شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ داستانی که از تیرماه شروع شد و مرتب قسمت‌های جدیدی از آن برای فوتبالدوستان پخش می‌شد، سرانجام با روی کار آمدن دوباره سرمربی اسبق ایران به پایان رسید و مهدی تاج مهم‌ترین وعده خود برای تیم ملی قبل از انتخابات را جامه عمل پوشاند؛ اتفاقی که اگرچه نباید آن را تا حد یک معجزه بزرگ کرد، ولی باید انصاف داشت و این واقعیت را پذیرفت که کی‌روش هم به لحاظ فنی و هم از نظر کاریزماتیک قوی‌تر از همکار کروات خود به حساب می‌آید.

خوان هفتم

کارلوس کی‌روش و تیم ملی ایران اصلاً برای همدیگر چهره‌های بیگانه‌ای تلقی نمی‌شوند. در دو دوره قبلی جام جهانی با همین مربی راهی برزیل و روسیه شدیم. ادواری که انصافاً تیم ملی نمایش بدی نداشت و بویژه در روسیه ۲۰۱۸ واقعاً آبروداری کردیم. کارلوس کی‌روش تاکنون ۶ بار تحت عنوان سرمربی ایران روی نیمکت ما در جام جهانی نشسته که حاصل آن یک پیروزی، دو تساوی و البته ۳ شکست بوده است. حالا از روز ۳۰ آبان جام جهانی قطر ۲۰۲۲ در حالی برای ایران آغاز می‌شود که در همان قدم اول باید به مصاف انگلیس برویم. 

جدالی که برای همکاری مشترک ایران و کی‌روش، یعنی حضور در خوان هفتم؛ خوانی که حتی کسب مساوی در آن برای فوتبال ایران یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود و انگلیسی‌ها را دچار یک فاجعه فوتبالی خواهد کرد.

 سومین پیروزی

فوتبال ایران در تمام ادوار حضورش در جام جهانی تاکنون فقط موفق به کسب دو پیروزی شده که از قضا هر دو به معنای واقعی کلمه تاریخ‌ساز بوده‌اند. پیروزی اول خرداد ماه سال ۱۳۷۷ در فرانسه به دست آمد و ایران در دیداری فراموش‌نشدنی توانست امریکا را با نتیجه دو بر یک شکست بدهد. 

به دنبال سومین پیروزی با سرآشپز پرتغالی/ کارلوس کی‌روش با ایران در خوان هفتم

این برتری در سایه هدایت جلال طالبی حاصل شد و بیست سال پس از آن با همین کارلوس کی‌روش توانستیم مراکش را با یک گل شکست بدهیم. حالا در حالی راهی قطر خواهیم شد که فوتبالدوستان دل‌شان می‌خواهد حداقل یکی از بازی‌های خودمان برابر انگلیس، ولز یا امریکا را با برتری پشت‌سر بگذاریم. کاری که البته دشوار است ولی اگر رخ بدهد کارلوس کی روش را به تنها سرمربی تاریخ تیم ملی مبدل خواهد کرد که توانسته ایران را در بیش از یک مسابقه جام جهانی به پیروزی برساند.

بهترین نتایج تاریخ

بدون شک کارلوس کی‌روش بهترین سرمربی تاریخ فوتبال جهان نیست اما فوتبال ما با او بهترین نتایج خود را در تمام ادوار جام‌های جهانی به دست آورده است. ایران در روسیه ۲۰۱۸ برای اولین مرتبه توانست ۴ امتیاز در گروه خود کسب کند و از این بابت کاملاً بهتر از سایر دوره‌های حضورش در این تورنمنت عمل کرد.

 البته تکرار چنین اتفاقی با توجه به تیم‌هایی که همگروه ما هستند، کار بسیار دشواری محسوب می‌شود، ولی امیدواریم فضای مثبتی که با روی کار آمدن مرد پرتغالی در تیم ملی ایجاد شده به کمک ما بیاید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها