|

استقلال به چند دلیل مدعی قهرمانی است!

پیشکسوت استقلال به تحلیل شرایط فنی این تیم در بازی هفته ششم لیگ برتر مقابل نساجی پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

بهتاش فریبا در مورد پیروزی 3 بر یک استقلال مقابل نساجی مازندران در هفته ششم لیگ برتر اظهار داشت: شرایط این بازی طوری پیش رفت که هم خیلی زود گل زدیم و هم کارهای تاکتیکی زیادی در آن انجام شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از آفتاب؛ وی ادامه داد: علاوه بر سه گل، می‌توانم بگویم هر کدام از مهاجمان دو سه شانس عالی را از دست دادند. موقعیت‌های شوتزنی زیادی داشتیم و ارسال‌های خوبی انجام شد. پرس تیم خیلی خوب بود.

پیشرفت فنی استقلال مشخص است

وی افزود: بازی کیفیت بالایی داشت. نساجی هم تیم دست و پا بسته‌ای نیست. تیمی دونده است اما بازیکنان استقلال به خوبی از پرس آن‌ها خارج می‌شدند. چون بازیکنانی در زمین قرارداده شده بودند که می‌توانستند به راحتی از حریف مستقیم خودشان عبور کنند. یکی از راه‌های شکستن پرس حریف و نفوذ به فضاها همین کار است. من پیشرفت فنی را در استقلال دیده بودم. بازی با پیکان هم موقعیت‌های زیادی داشتیم اما تبدیل به گل نشد. با اینحال هنوز باید در زدن ضربات آخر کار بیشتری روی بازیکنان انجام شود.

رضاوند همه کار کرد

پیشکسوت استقلال با اشاره به شناخت ساپینتو از بازیکنان تیم، عنوان کرد: شناخت او بهتر شده و تقریبا به ترکیب خوبی رسیده، تعویض‌های خوبی انجام می‌شود چون بازیکنان خوبی روی نیمکت حضور دارند و فاصله زیادی با بازیکنان درون زمین ندارند. بازیکنانی را داریم که رفته رفته شرایط به شرایط بهتری رسیده‌اند مثل آرش رضاوند که عملکرد خیلی خوبی داشت و همه کار کرد. شوتزنی، حمل توپ، توپ گیری و پاس خوب داشت. ضمن اینکه بازیکنانی مانند شهباززاده و میرزایی را روی نیمکت داریم که ساپینتو تلاش می کند آن‌ها را از نظر روحی برگرداند.

طبیعی است که آقای لیگ به دنبال گل زدن باشد

وی تصریح کرد: شهباززاده خیلی خوب بازی کرد اما توپ‌هایش گل نشد. بازیکنی آقای گل لیگ بوده طبیعتا دنبال گل زدن است. هم بابایی و هم سجاد نیاز به گل زدن دارند. سجاد هم اگر پایش به گل باز شود از نظر روحی به شرایط خیلی بهتری می‌رسد و می‌تواند بیشتر به تیم کمک کند. او بازیکن قابلی است و معمولی نیست. احتیاج دارد از نظر روحی برگردد. به همین خاطر ساپینتو به او بازی می‌دهد. موقعیت‌هایی را هم خودش برای خودش درست کرد.

کارایی میرزایی در سمت راست بیشتر است

فریبا گفت: میرزایی هم بازیکنی سرعتی است. اگر سمت راست بازی کند کارایی بیشتری خواهد داشت. او هم دو سه موقعیت به دست آورد که یک را هم خودش برای خودش ایجاد کرد. شوا خیلی خوبی هم از پشت محوطه جریمه نساجی زد که حیف شد. در کل نفرات خیلی خوبی در تیم حضو دارند. الان در خط دفاعی سیاوش یزدانی و مردادمند را داریم که هنوز از آن‌ها استفاده نشده است.

خط هافبک به ثبات نزدیک شده

پیشکسوت استقلال افزود: از نظر نفری کمبودی وجود ندارد. خوشبختانه خط هافبک هم در حال رسیدن به هماهنگی لازم است و تقریبا ترکیب ثابتی در این منطقه ایجاد شده است. در خط حمله ارسلان مطهری هم می‌تواند به گلزنی تیم بیشتر کمک کند. من به این تیم امیدوار هستم. قبلا هم گفته‌ام. با این بازی امیدواری بیشتری پیدا کردیم. هرچند که بعد از تعطیلات بازی سختی مقابل گل گهر و پس از آن با فولاد داریم. کلا بازی آسان وجود ندارد اما از این به بعد شرایط سخت‌تر می‌شود. الان فاصله نگران کننده‌ای با صدر جدول نداریم.

کارشناس فوتبال ادامه داد: این جدول عوض می‌شود و نباید الان را دید. شک نکنید سپاهان هم به روزهای خوب خودش بر می‌گردد. آن‌ها تیم تکمیلی دارند. من فکر نمی‌کردم سپاهان از نظر نتیجه گیری دچار افت شود اما بازی با آلومینیوم را دیدم، موقعیت‌های زیادی داشتند که تبدیل به گل نشد. امسال کار بسیار سخت است و می‌توانم بگویم به جهت کیفی از بهترین سال‌های لیگ ما خواهد بود. الان تراکتور در حال برگشت به جدول است. گل گهر تیم خوب و سرحالی دارد. ذوب آهن شرایط خوبی دارد. با این شرایط قطعا هفته‌های آخر تکلیف قهرمان مشخص می‌شود.

کیفیت بیشتر با بازی زمینی

وی در مورد اینکه اسقلال مقابل نساجی بیشتر روی زمین بازی کرد و این مساله باعث شد مهاجمان تیم موقعیت‌های بیشتری به دست بیاورند، گفت: قطعا اگر استقلال روی زمین بازی کند کیفیت بیشتری خواهد داشت. بازیکنانی در تیم هستند که حمل توپ خیلی خوبی دارند. تمام تیم‌های بزرگ دنیا از بازیکنانی استفاده می‌کنند که این ویژگی را دارند و می‌توانند یک یا دو بازیکن روبرو را به راحتی از پیش رو بردارند. در واقع سرعت حمل توپ‌ آن‌ها بالا است.

چرا استقلال در پرس نساجی اسیر نشد؟

پیشکسوت استقلال با اشاره به شرایط این تیم افزود: ما هم نفراتی مانند محبی، قائدی، رضاوند، مهدی‌پور، یامگا، جعفر سلمانی و جلالی را داریم که می‌توانند به راحتی از یار روبرو عبور کنند. اگر می‌بینید مقابل نساجی خط حمله بیشتر صاحب موقعیت شد به خاطر این بود که خط هافبک توانست از پرس حریف عبور کند. در این شرایط فضاهای بیشتری نصیب مهاجمان می‌شود. حُسن دیگر استقلال این بود که توسعه و تنوع بیشتری در حملات داشت. از روی هوا، پاس عمقی، پاس عرضی، ارسال و تک به تک، موقعیت داشتیم. بعنی راه‌های رسیدن به دروازه حریف را زیاد کردیم. به این صورت کار راحت‌تر می‌شود.

فریبا در خصوص اینکه آیا می‌توان به ارائه بازی‌های روان توسط استقلال در مسابقات آینده هم امیدوار بود، گفت: قطعا همینطور است. البته بازی‌های بسیار سختی پیش رو داریم ولی به این استقلال خوشبین هستم که بتواند چنین نمایشی را مقابل حریفانش داشته باشد.

حرکت آجورلو به موقع بود

وی در مورد حمایت مصطفی آجورلو از کادرفنی استقلال، اظهار داشت: او حرکت بسیار به موقع و درستی انجام داد. حضور در اردوی تیم و صحبت با بازیکنان و کادرفنی باعث دلگرمی همه شد و نشان داد که پشت همه ایستاده است. با شناختی که از او دارم، می‌دانم تا آخر پشت کادرفنی تیمش می‌ایستد. این را قبلا هم ثابت کرده است. این مساله خیلی کمک کرد تا تیم با آرامش بیشتری مقابل نساجی حاضر شود. همیشه وقتی نتایج دلخواه نیستند، گروه‌های مختلف بلافاصله دست به کار می‌شوند. اسکوچیچ را به جای ساپینتو را آوردند یا دنبال مربی دیگری بودند اما با شناختی که از آجورلو دارم می‌دانم از دقیقه 90هم بگذرد حامی تیم خواهد بود. همین حمایت‌ها باعث شد سال گذشته قهرمان شویم و امسال هم ان‌شاالله این اتفاق بیفتد.

داوران نباید چند شغله باشند

پیشکسوت استقلال در مورد مسائل داوری این تیم در هر 6 هفته گذشته مسابقات لیگ برتر عنوان کرد: بازهم مقابل نساجی یک پنالتی نگرفتند. برای تیم‌های دیگر هم پنالتی نگرفتند. تیم‌های دیگر هم گل آفساید یا خطا زدند. این مسائل هست. تیمی نیست که از داوری راضی باشد. هر مربی که صحبت می‌کند از داوری حرف می‌زند. شرایط به گونه‌ای است برنده یا بازنده از داوری می نالند! تا VAR نباشد چیزی درست نمی‌شود. اگر VAR‌ بود خطای روی بابایی معلوم می‌شد، آفسیاد معلوم می‌شد، پنالتی معلوم می‌شد و...

وی افزود: استقلال از بازی اول این گرفتاری را داشت. مقابل سپاهان پنالتی روی رمضانی را نگرفتند و از انجا شروع شد. در بازی‌های بعدی گل سالم را رد کردند، پنالتی نگرفتند، آفساید نگرفتند و.. حداقل در بازی با پیکان اگر پنالتی اعلام می‌شد یک برد داشتیم. به هرحال سوت زده را نمی‌توان برگشت داد. امیدوارم سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال شرایط خوبی را برای داوران ایجاد کنند. داوران تامین نیستند. شغل دوم و سوم دارند و فرصتی نیست تا خودشان را بهتر آماده کنند تا به صحنه‌ها نزدیک باشند. همان تستی که می‌دهند همان است. آن‌ها هم زندگی دارند. حقوقشان نسبت به همه جای دنیا خیلی کم است.

حقوق داوران خنده دار است

پیشکسوت استقلال باید شرایطی ایجاد شود که داوران دو شغله یا چند شغله نباشند. با این پولی که در فوتبال جابه‌جا می شود، حقوق داوران خنده دار است. باید برای آن‌ها اسپانسر بگیرند، به شرایطشان برسند تا برای ارتقای خودشان فرصت پیدا کنند و وقت بگذارند. من هم باشم وقتی اجاره خانه دارم، زن و بچه دارم و... ببینم پولم نمی‌رسد نمی‌روم هفته‌ای سه روز اضافه تمرین کنم. می‌روم چند جای دیگر کار می‌کنم بتوانم خرج زندگی را دربیاورم. این واقعیت‌های زندگی است. برای بهتر شدن داوری دو راه داریم. اول اینکه VAR‌ را بیاروند و دوم اینکه شرایط مالی داوران بهتر شود تا بتوانند روی کارشان تمرکز کنند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها