|

تغییرات در یوونتوس آغاز شد؟!

شکست خانگی 2-1 یوونتوس برابر بنفیکا، دومین شکست متوالی این تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بود.

لینک کوتاه کپی شد

این نتایج منفی باعث شده صعود یوونتوس به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا در خطر قرار گیرد و هواداران بیانکونری به کلی از سرمربی تیم خود قطع امید کرده‌اند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ با وجود تاکید الگری روی امنیت شغلی‌اش، از ایتالیا خبر می‌رسد جای پای سرمربی یوونتوس آن‌قدرها هم محکم نیست. جووانی گواردالا، کارشناس اسکای ایتالیا خبر داده پس از باخت یوونتوس مقابل بنفیکا، تنش‌های بالایی میان مکس الگری و مدیران ارشد یوونتوس ایجاد شده است. یووه در حالی مقابل بنفیکا شکست خورد که الگری پس از تساوی ناامیدکننده مقابل بنفیکا گفته بود باید واقع‌بین بود زیرا بازی خانگی مقابل بنفیکا مهم‌ترین بازی یوونتوس است. دلیل نگرانی مدیران یووه، فروکش کردن میل تهاجمی و جنگندگی بازیکنان تنها پس از بیست دقیقه از بازی است. با وجود این نگرانی‌ها به نظر نمی‌رسد الگری در ساعات آینده اخراج شود اما همین زمزمه‌های اولیه نشان می‌دهد احتمال قطع همکاری یوونتوس با سرمربی پردرآمدش وجود دارد.

در صورت اخراج الگری، چه کسانی می‌توانند جانشین او شوند؟

اختصاصی طرفداری: هواداران یوونتوس دوست دارند همین امروز مکس الگری از هدایت این باشگاه برکنار شود و نام‌هایی چون توماس توخل، زین الدین زیدان و یا حداقل مائوریسیو پوچتینو را روی نیمکت تیم‌شان ببینند اما استخدام چنین مربیانی برای یوونتوس بسیار سخت است. اگر الگری تا پایان ماه سپتامبر از یوونتوس اخراج شود و تا پایان مدت قراردادش هیچ تیمی نگیرد، اخراج او برای یوونتوس مجموعا 48 میلیون یورو هزینه خواهد داشت! او دست‌مزد ناخالص 18 میلیون یورویی از یوونتوس دریافت می‌کند که این رقم پس از کسر مالیات به 9 میلیون یورو می‌رسد. این یعنی تا زمان پایان قرارداد در ژوئن 2024، یوونتوس باید 48 میلیون یورو برای دست‌مزد الگری در نظر بگیرد. پرداخت این غرامت سنگین باعث می‌شود همکاری با سرمربیان پردرآمدی چون توماس توخل و زین الدین زیدان بسیار سخت باشد. علاوه‌براین می‌دانیم یوونتوس همیشه مایل به همکاری با سرمربیان ایتالیایی است. روبرتو دزربی و دومنیکو تدسکو دو سرمربی جوان و ارزان‌قیمتی هستند که همین حالا تیم ندارند و می‌توانند در دسترس باشند.

روبرتو دزربی، سرمربی ایتالیایی پیشین ساسولو و شاختار دونتسک که در پی جنگ ادامه‌دار اوکراین از هدایت شاختار کناره‌گیری کرد، یک گزینه جوان با ایده‌های تهاجمی و جاه‌طلبانه است که از کار در تیم‌های بزرگ ایتالیایی استقبال می‌کند. این سرمربی 43 ساله که با جو سری آ کاملا آشنا است، به جوان‌ها میدان می‌دهد و در مقایسه با الگری دست‌مزد بسیار کم‌تری می‌گیرد. در ساسولوی او بود که مانوئل لوکاتلی بهترین عملکرد را به نمایش می‌گذاشت.

دومنیکو تدسکوی 37 ساله نیز یک سرمربی ایتالیایی-آلمانی است که سابقه کار به عنوان سرمربی شالکه، اسپارتاک مسکو و لایپزیش را دارد. او می‌تواند به عنوان گزینه‌ای تا پایان فصل یا حتی سرمربی موقت، راه‌حل جالبی برای یووه باشد. تدسکو با وجود کسب نتایج ضعیف و اخراج از لایپزیش در این فصل، در فصل گذشته که یک تیم میانه جدولی را تحویل گرفت، در نهایت موفق شد سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و دی‌اف‌بی پوکال، اولین جام تاریخ لایپزیش را کسب کند. او در سال اول حضورش در اسپارتاک مسکو و شالکه هم بسیار خوب کار کرده بود و هم‌چون دزربی، مناسب رشد جوان‌ها است. 

روبرتو مانچینی، دیگر نامی است که از دو گزینه بالایی مطمئن‌تر است اما دست‌مزد بالاتری می‌گیرد و هم اکنون در تیم ملی ایتالیا شاغل است. پس از ناکامی ایتالیا در صعود به جام جهانی 2022، آینده مانچینی در آتزوری در هاله‌ای از ابهام بود و مطمئننا این سرمربی باتجربه از بازگشت به فوتبال باشگاهی استقبال خواهد کرد. طی سال‌های اخیر نام مانچینی پیرامون نیمکت یووه مطرح شده بود اما همکاری با او کمی سخت به نظر می‌رسد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها