|

واکنش جالب دیوید تیلور به جدال با حسن یزدانی

قطعا جذاب ترین نبرد مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان، دیدار حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی است.

لینک کوتاه کپی شد

همان‌قدر که حسن یزدانی برای بردن دیوید تیلور در رقابت‌های صربستان بی‌تابی می‌کند، تیلور هم انگیزه دارد تا برابر حسن به برتری برسد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرارو؛ این کشتی‌گیر آمریکایی که همیشه با احترام از حسن یزدانی یاد کرده، بعد از برتری مقابل رقیب ایرانی‌اش در المپیک، در رقابت‌های جهانی سال گذشته، شکست سنگینی خورد. اختلاف آن‌قدری بود که همین حالا کارشناسان آمریکایی شانس قهرمانی را به حسن یزدانی بدهند، ولی تیلور رقیبی نیست که به این سادگی‌ها تسلیم شود.

او ابتدا از مدال طلایش در المپیک و برتری برابر یزدانی در آن مسابقه حساس می‌گوید: «درباره المپیک بخواهم بگویم مثل رسیدن به یک قله است. تلاش زیادی کردم تا به موفقیت رسیدم. شما در اوج دنیا قرار می‌گیرید که فوق‌العاده است. الان شاید آسان به نظر برسد، تمرین آسان به نظر برسد، ولی وقتی برگردید و به عقب نگاه کنید، می‌فهمید اصلا آسان نیست. در آن زمان خیلی زمان و انرژی از من گرفته شد. بعد از المپیک، رقابت‌های جهانی نروژ را داشتم که خیلی خودم نبودم و عواملی بودند که روی عملکرد من تأثیر داشتند. من تا دیدار فینال کاملا مسلط بودم، نه‌تن‌ها در روش کشتی‌گرفتن بلکه احساسی و فکری. در دیدار نهایی یزدانی بسیار انگیزه داشت؛ چراکه هفت هفته پیش فینال المپیک را باخته بود. او یک برنامه مبارزه یکدستی داشت. برای من ناراحت‌کننده بود، ولی کسب قهرمانی در المپیک و نقره جهانی در زمان کوتاه اتفاق خیلی بزرگی است که رخ داد، ولی از نظر ذهنی یا شاید هم تمرینی آن‌قدر شرایط خوبی نداشتم که بتوانم در هر دو رویداد طلا بگیرم».

تیلور درباره حسن یزدانی هم می‌گوید: «یزدانی همیشه بهترین رقیب و کشتی‌گیر در بهترین تورنمنت‌ها در زندگی من بوده است. برای رسیدن به اوج و طلا باید بهترین‌ها را ببرید و من از اینکه چنین ورزشکاران و کشتی‌گیران با استعداد و توانمندی سر راه من هستند خیلی خوشحالم. گاهی خسته می‌شوید و شرایط برای شما سخت می‌شود، اما وقتی به این افراد فکر می‌کنید انگیزه می‌گیرید. او هم مثل من خیلی انگیزه دارد و تلاش می‌کند. در المپیک توکیو می‌خواست اولین کشتی‌گیر ایرانی شود که دو طلای المپیک کسب می‌کند. مطمئن هستم در بلگراد نیز با صد درصد توان ظاهر می‌شود و باید من بتوانم در همان سطح او باشم. قطعا مبارزه ما در بلگراد هم خیلی نزدیک و حساس خواهد شد. من در کشتی به هر چیزی که رسیدم او هم رسیده است و من مجبورم برای رقابت با او در بهترین شرایط خودم باشم».

حسن و دیوید تیلور از امروز و از ساعت ۱۳ به وقت تهران، کارشان را در مرحله مقدماتی شروع می‌کنند و در صورت صعود دو آزادکار به فینال رقابت‌ها، فردا، جمعه، برای پنجمین بار مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند تا حساس‌ترین کشتی سال را رقم بزنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها