|

در مسابقات کشتی قهرمانی جهان شانس قهرمان ایران بیشتر است یا آمریکا؟

در 4 وزن نخست ایران و آمریکانشان دادند که شانیس اول قهرمانی هستند و آمریکا سه و ایران دو فینالیست دارد و البته یک شانس هم برای برنز

لینک کوتاه کپی شد

مسابقات 4 وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان با راهیابی نمایندگان ایران به 2 فینال و 1 رده بندی همراه بود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ورزش سه، روز نخست از رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان با برگزاری رقابت های 4 وزن 70، 79، 86 و 125 کیلوگرم به پایان رسید که محمد نخودی و حسن یزدانی به دیدار فینال راه پیدا کردند و امیرحسین زارع نیز راهی دیدار رده بندی شد. آمریکایی ها نیز 3 کشتی گیر به فینال فرستادند و کشورهای ژاپن، مغولستان و ترکیه نیز هرکدام در رقابت های فردا یک فینالیست خواهند داشت.

در وزن 70 کیلوگرم که امیرمحمد یزدانی به دلیل اضافه وزن به سر وزن نرسید و خیلی زود از دور رقابت ها کنار رفت، زین آلن رترفورد آمریکایی فراتر از حد انتظار ظاهر شد و با نتیجه 7 بر صفر از سد زورابی یاکوبیشویلی گرجستانی و قهرمان 2017 جهان عبور کرد و راهی فینال شد. در سمت مقابل نیز تایشی ناریکونی ژاپنی در تکرار فینال قهرمانی آسیا و در یک کشتی جذاب، با نتیجه 11 بر 10 ارنظر اکمت علیف قرقیزستانی و نایب قهرمان سال گذشته جهان را شکست داد و به فینال رسید.

فینال سال گذشته وزن 79 کیلوگرم بین جردن باروز آمریکایی و محمد نخودی در رقابت های امسال نیز تکرار خواهد شد و این دو کشتی گیر برای دومین سال متوالی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. محمد نخودی 21 ساله پس از سه پیروزی متوالی، در مقابل واسیل میخایلوف اوکراینی قرار گرفت و در یک کشتی جذاب توانست حریف خود را با نتیجه 5 بر 4 شکست داده و به فینال راه پیدا کند. جردن باروز نیز برای اینکه به ششمین طلای جهانی خود دست پیدا کند، علی پاشا عمرپاشائف بلغارستانی را 9 بر 2 از پیش روی برداشت و دیدار نهایی رسید.

به مانند وزن 79 کیلوگرم، در وزن 86 کیلوگرم نیز فینال سال گذشته جهان در صربستان تکرار خواهد شد. حسن یزدانی موفق شد تا با سه پیروزی مقتدرانه 10 بر صفر که آخرین مورد آن برابر بوریس ماکوئف اسلواک و نایب قهرمان سال 2017 جهان بود، به فینال راه پیدا کند تا ضمن قطعی کردن هشتمین مدال جهانی و المپیک خود، به نخستین فرد 8 مداله کشتی ایران تبدیل شود. در سوی دیگر نیز دیوید تیلور آمریکایی بدون از دست دادن امتیاز و با سه پیروزی قاطع به دیدار پایانی رسید تا فردا شب شاهد پنجمین دیدار رو در روی این دو کشتی گیر در بلگراد باشیم.

در وزن 125 کیلوگرم اما همه معادلات بر هم ریخت و دو فینالیست سال گذشته یعنی امیرحسین زارع و گنو پتریاشویلی با نتیجه مشابه 4 بر 2 در مرحله نیمه نهایی شکست خوردند و به دیدار رده بندی راه پیدا کردند. نماینده کشورمان که تا لحظات پایانی با نتیجه 2 بر 1 از حریف پیش بود و آن یک امتیاز را هم به دلیل اخطار 30 ثانیه از دست بود، در ثانیه های پایانی کشتی اقدام به زیرگیری کرد و در حالی که به نظر می رسید حریف را خاک کرده است، خودش در خاک حریف قرار گرفت تا کشتی برده را با یک اشتباه از دست بدهد و اعتراض مربیان ایران مبنی بر خاک شدن آکگول نیز ثمری نداشت تا این مبارزه با نتیجه 4 بر 2 به سود قهرمان ترکیه ای جهان و المپیک به پایان برسد. اما شگفتی اصلی این وزن جایی بود که دیگر نفر سوم سال گذشته جهان یعنی لخاگواگرل مونختور مغولستانی توانست انتقام شکست سال گذشته را از پتریاشویلی بگیرد و با پیروزی 4 بر2، برای نخستین بار راهی فینال شود.

برنامه دیدارهای فینال این 4 وزن به این صورت است:

70کیلوگرم///

زین آلن رترفورد از آمریکا – تایشی ناریکونی از ژاپن

79کیلوگرم///

محمد نخودی از ایران – جردن باروز از آمریکا

86کیلوگرم///

حسن یزدانی از ایران – دیوید تیلور از آمریکا

125کیلوگرم///

لخاگواگرل مونختور از مغولستان – طاها آکگول از ترکیه

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها