|

کی روش و چالش انتخاب ترکیب 11 نفره؛ ترکیب لژیونرها و ستاره های لیگ؟!

کی روش لیست نهایی تیم ملی برای برگزاری دو دیدار تدارکاتی مقابل سنگال و اروگوئه را اعلام کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پس از جنجال های بسیار کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی ایران در جام جهانی 2022 انتخاب شد تا برای سومین بار این سرمربی پرتغالی سکان دار تیم ملی کشورمان در قطر باشد.

کی‌روش روز جمعه لیست نهایی تیم ملی را برای برگزاری دو بازی دوستانه برابر اروگوئه و سنگال اعلام کرد. در این مطلب به بررسی ترکیب احتمالی تیم ملی در این دو بازی تدارکاتی که در راه آماده سازی ملی پوشان برای حضور پرقدرت در جام جهانی بسیار اهمیت دارد می پردازیم.

خط دروازه

بیرانوند با بازگشت به لیگ برتر و فرار از نیمکت نشینی در اروپا، بار دیگر با درخشش در پرسپولیس و برگشت به روزهای اوجش، قطعا گزینه اول کی‌روش درون دروازه شده است. از نکات مثبتی که بیرانوند را از دیگر دروازه بان های تیم ملی متمایز می کند، تجربه حضور در میادین بین‌المللی است.

گلر فیکس تیم ملی در جام جهانی 2018 و همچنین جام ملت های آسیا قطعا با کوله باری از تجربه می تواند خیال سرمربی پرتغالی را راحت کند.

حسینی بیرانوند

سیدحسین حسینی هم از شانس خوبی برای حضور در لیست نهایی تیم ملی برخوردار است. بهترین دروازه بان لیگ 21 و رکورددار کلین شیت در لیگ برتر. امیر عابدزاده این روزها درخشش سابق را ندارد اما همچنان به تیم ملی دعوت می شود. پیام نیازمند هم بار دیگر به ایران برگشته تا بتواند مهره فیکس یک تیم شود و شانس خود را برای حضور در قطر حفظ کند.

خط دفاعی

در پست دفاع راست 3 بازیکن به تیم ملی دعوت شده اند. صالح حردانی، رامین رضاییان و صادق محرمی. همه می دانیم رامین رضاییان ستاره مورد علاقه کی روش است. این بازیکن در جام جهانی 2018 روسیه در هر 3 بازی ایران در ترکیب اصلی حضور داشته و همین دلیل بسیار خوبی است تا شانس او را برای حضور در دفاع راست از همه بیشتر بدانیم.

صادق محرمی هم این روزها به مهره تاثیرگذار تیم دیناموزاگرب تبدیل شده و بازی کردن در لیگ قهرمانان اروپا و سطح بالای آن می تواند تاثیر خوبی روی کی روش بگذارد. صالح حردانی برای حضور در قطر کار بسیار سختی را پیش روی خود دارد. رقابت با رضاییان و محرمی سخت به نظر می رسد، اما وقتی اسم او در لیست دو بازی تدارکاتی پیش رو قرار گرفته، قطعا توانسته نظر کی‌روش را جلب کند.

در پست دفاع میانی رقابت شدیدی بین بازیکنان لژیونر و لیگ برتری شکل گرفته است. مرتضی پورعلی گنجی که این روزها در پرسپولیس می درخشد و مهره تاثیرگذار در خط دفاعی این تیم به شمار می رود، شانس بسیار زیادی برای قرار گرفتن در ترکیب 11 نفره تیم ملی دارد. این ستاره بازیکن محبوب کی روش است و در جام جهانی 2018 در هر 3 بازی از ابتدا در ترکیب تیم ملی حضور داشت.

کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده که هیچکس فکر نمی کرد دعوت شود، از شانس تقریبا یکسانی برای قرارگرفتن در ترکیب اصلی برخوردار هستند، اما مجید حسینی که در دو بازی برابر پرتغال و اسپانیا در کنار پورعلی گنجی بازی کرده، احتمالا انتخاب دیگر کی‌روش باشد.

13970505110904573148679514

در دفاع چپ هم رقابت خوبی بین 3 بازیکن شکل گرفته است. امید نورافکن، میلاد محمدی و ابوالفضل جلالی در لیست نهایی کی روش حضور دارند. پیش بینی می شود میلاد محمدی انتخاب اول سرمربی پرتغالی باشد. نکته مهم این است اگر مانند جام جهانی روسیه کی‌روش بخواهد از حاج صفی در این پست استفاده کند، قطعا یکی از این بازیکنان از لیست نهایی خط می خورد. با توجه به این که سن حاج صفی بالا رفته بعید به نظر می رسد کی روش از او در پست پر تحرک دفاع چپ استفاده کند.

خط میانی

اگر کی‌روش بخواهد از سیستم 4231 در تیم ملی استفاده کند، سعید عزت اللهی و امید ابراهیمی مانند جام جهانی 2018 دو هافبک دفاعی تیم ملی هستند. در این پست پیش بینی می شود حاج صفی هم بتواند کنار سعید در ترکیب قرار بگیرد. میلاد سرلک و احمد نوراللهی دیگر بازیکنانی هستند که باید تمام تلاش خود را برای قرار گرفتن در لیست نهایی تیم ملی انجام دهند. روزبه چشمی بازیکن مورد علاقه کی‌روش اگر در استقلال به روزهای خوبش برگردد، شانس زیادی برای این پست دارد.

 3 نفر تشکیل دهنده بخش هجومی خط میانی در سیستم 4231 می توانند بازیکنان مختلفی باشند. با توجه به سیستم انتخابی و حریفان. در بال راست جهانبخش، انصاری فرد و قلی زاده به ترتیب شانس حضور در ترکیب را دارند.

162442

در بال چپ اگر وحید امیری شرایط مناسبی داشته باشد شانس اول است. مهدی طارمی هم توانایی بازی در این پست را دارد. هرچند بعید است او در پستی جز مهاجم نوک استفاده شود. ترابی گزینه بعدی کی روش می تواند باشد. متاسفانه صیادمنش دچار مصدومیت بدی شده اما اگر به جام جهانی برسد شاید گزینه اول کادر فنی تیم ملی کسی جز او نباشد.

بازیکنانی که می توانند پشت مهاجم بازی کنند و نقش مهاجم سایه و یا هافبک هجومی را داشته باشند چند ستاره هستند. مهدی طارمی، سامان قدوس و جهان بخش.

مهاجم

اگر تیم ملی از یک مهاجم استفاده کند که با توجه به نوع بازی دفاعی کی‌روش احتمال آن زیاد است، سردار آزمون در کنار مهدی طارمی دو گزینه اول کادر فنی هستند. همانگونه که گفته شد مهدی طارمی می تواند در چند پست بازی کند، اما چیزی که مشخص است احتمالا سردار و طارمی همزمان در سیستم کی‌روش در زمین حضور خواهند داشت.

4712964

دو بازی مقابل دو تیم قدرتمند سنگال و اروگوئه تا حدودی کی‌روش را به ترکیب مورد نظرش می رساند. سرمربی کشورمان با توجه به حضور هشت ساله اش در ایران شناخت خوبی از بازیکنان دارد که می تواند روند آماده سازی تیم ملی را سریع تر کند.

ترکیب احتمالی تیم ملی (سیستم 4231)

بیرانوند

رضاییان، پورعلی گنجی، حسینی، محمدی

ابراهیمی، عزت اللهی

جهانبخش، طارمی، امیری

آزمون

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها