|

برنامه محرمانه کی‌روش به سازمان لیگ رسید!

با توجه به جلسه مسئولان سازمان لیگ با کی‌روش احتمالا تغییراتی در برنامه لیگ برتر به وجود می آید.

لینک کوتاه کپی شد

اگرچه سهیل مهدی رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ در گذشته بارها اعلام کرده بود مسابقات لیگ برتر را تا قبل از جام جهانی به نیم فصل خواهد رساند اما حالا با توجه به برنامه هایی که کارلوس کی‌روش در نظر گرفته احتمالا این برنامه دچار تغییر خواهد شد و شاهد تعطیلی لیگ برتر در مقاطعی خواهیم بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ به همین خاطر کی‌روش امروز جلسه ای با مسئولان سازمان لیگ داشت و درخواست هایی را مطرح کرد.

سهیل مهدی رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ در این باره به تسنیم گفته است:‌« کی‌روش برنامه تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2022 قطر که بر اساس نظر سرمربی قبلی تیم ملی بود را، دید. ایشان دغدغه‌هایی دارد، چون تیم‌های حاضر در جام جهانی یک هفته بیشتر برای آماده‌سازی فرصت ندارند. همیشه این فرصت 20 روزه بود و امسال یک هفته بوده و حالت ویژه‌ای برای تیم‌های حاضر در جام جهانی است. کی‌روش صحبتی مبنی بر تغییر برنامه لیگ نداشت اما نحوه آماده‌سازی، برگزاری تمرینات و انتخاب ارنج اصلی برای او چالش‌برانگیز بود.»

و ادامه داد: «کی‌روش پیشنهادی ارائه کرد و ما هم مواردی داشتیم که در میان گذاشتیم. یکی دو پلن اولیه دیده شد و قرار است سازمان لیگ مناسبت‌ها، ایام‌ها و ... را که تداخلی با برنامه لیگ نداشته باشد، برای تیم ملی در نظر بگیرد. سعی می‌کنیم لیگ را به برنامه‌های تیم ملی نزدیک کنیم. ایشان (کی‌روش) منصفانه نگاه گرد و به بحث لیگ نگاه ویژه‌ای داشت. سازمان لیگ با حضور منصور قنبرزاده و رضا کشوری‌فرد نشان داد برای برنامه‌های تیم ملی و سرمربی آن احترام ویژه‌ای قابل است. خط قرمز ما تیم ملی است که بتواند پرتوان در جام جهانی شرکت کند. برای اینکه برنامه‌های مدنظر پیاده شود، نیاز به دو، سه روز مطالعه است. فردا و پس فردا برنامه دو هفته از مسابقات لیگ که پس از پایان اردوی تیم ملی برگزار می‌شود را، به باشگاه‌ها اعلام می‌کنیم تا برای برنامه‌ریزی و سفرهای‌شان تدارک لازم را دیده و در جریان باشند، مابقی هفته‌ها را می‌توانیم با در زمان دیگر و با برنامه‌ جدید ابلاغ کنیم.»

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به این پرسش که آیا کی‌روش درخواست اردوی جدید با حضور ملی‌پوشان لیگ برتری داده، بیان کرد:‌«بحث اردو مطرح نیست، چون لژیونرها را در اختیار ندارند. بیشتر بحث همگرایی و هم راستا شدن  بازیکنان داخلی بود که در برنامه پیش رو، هرازگاهی در اختیار تیم ملی قرار بگیرند. تمام تلاش‌مان را کردیم که تا قبل از شروع جام جهانی، نیم فصل اول را به اتمام برسانیم ولی هفته هفتم دستخوش لیست سرمربی قبلی تیم ملی شد و این هفته را از دست دادیم. به این نتیجه رسیدیم که اگر قرار است نیم فصل اول تا شروع جام جهانی به پایان نرسد، دیگر باشگاه‌ها را تحت فشار قرار ندهیم.»

مهدی افزود: «کی‌روش صادقانه گفت حتی حاضر است برنامه محرمانه تیم ملی را به ما بدهد که سازمان لیگ برنامه‌ریزی کند. تعامل خوبی با سرمربی تیم ملی داشتیم، چون می‌دانیم سال سختی داریم و تیم ملی باید آماده بازی با سه تیم خوب در جام جهانی شود که برای ما ایرانی‌ها اهمیت زیادی دارد. کی‌روش صراحتا خواستار برگزاری اردو نشد، بلکه فرصت‌ها را مطرح کرد. ما قبل از جلسه دو پلن داشتیم و در کنار برنامه‌های کی‌روش قرار دادیم تا با حضور مربیان تیم‌هایی که ملی‌پوش دارند، به هدف مشترک برسیم. مثلث سازمان لیگ، تیم ملی و مربیان لیگ که دارای ملی‌پوش هستند باید کمک کنند و به نتیجه برسند، در غیر این صورت کار سخت می‌شود.»

او در پایان گفت: «وقتی هفته هفتم را از دست دادیم دیگر فرقی ندارد لیگ تا شروع جام جهانی در هفته چهاردهم به پایان برسد یا دوازدهم. قصد داشتیم نیم فصل اول را به پایان برسانیم و وارد نقل‌وانتقالات زمستانی شویم و نیم فصل دوم را پس از جام جهانی برگزار کنیم اما با شرایطی که پیش آمد، نمی‌توانیم زودتر به پایان برسانیم، بنابراین فشار گذاشتن روی باشگاه‌ها برای برگزاری بازی‌ها به صورت فشرده بی‌خود بود و می‌خواهیم با رسیدن به پلن مشترک، لیگ را با فاصله برگزار کرده و برنامه‌های تیم ملی را نیز بگنجانیم.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها