|

کدام فوتبالیست‌ ها در 2022 بیشترین درآمد را دارند؟!

تمدید قرارداد امباپه با پاری‌سن‌ژرمن اتفاق مهمی در تاریخ فوتبال است و این ستاره جوان در سال 2022 تبدیل به پردرآمدترین بازیکن جهان شد.

لینک کوتاه کپی شد

با انتشار آخرین لیست از حقوق ستاره‌های فوتبال، مشخص شد که کیلیان امباپه ستاره جوان پاری‌سن‌ژرمن در این لیست بالاتر از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی قرار گرفته است، چرا که این بازیکن ۲۳ ساله که قرار بود راهی رئال‌مادرید شود، امسال قراردادی با باشگاهش امضا کرد که حدود ۵۰۰ میلیون پوند در طی ۳ سال به او سود می‎‌رساند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ قرارداد جدید کیلیان امباپه با باشگاه پاری‌سن‌ژرمن او را تا سال ۲۰۲۵ در پارک‌دوپرنس نگه می‌دارد. این قرارداد فقط یک قرارداد جدید و عادی نیست و باعث شه امباپه تبدیل به پردرآمدترین فوتبالیست جهان شود. علاوه بر ۹۱ میلیون پوند در سالی که به‌عنوان حقوق پاریسی‌ها به امباپه می‌دهند، این مهاجم حدود ۱۷٫۳ میلیون پوند طبق بندهایی از طریق اسپانسرها دریافت خواهد کرد.

کیلیان در حال حاضر قراردادهایی با برخی از برندهای بزرگ و مشهور دنیا از جمله نایکی، اوبلو، الکترونیک آرتس، اوکلی و کریستین دیور دارد. رشد چشمگیر امباپه در موناکو باعث شد به سرعت در جهان مشهور شود و او را همین پیشرفتش به یکی از پرطرفدارترین بازیکنان اروپا تبدیل کرد. پی‌اس‌جی در سال ۲۰۱۸ با مبلغ هنگفت ۱۶۶ میلیون پوند به خدمت گرفت و از آن زمان تا کنون، امباپه در ۲۲۵ بازی برای پاریسی‌ها ۱۸۱ گل زده است.

لیست پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان
لیست پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان

رونالدو، مسی و نیمار

کریستیانو رونالدو که سال‌ها در صدر پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان بود، حالا در رده دوم بعد از کیلیان امباپه قرار گرفته. مهاجم باتجربه منچستریونایتد که نام و آوازه‌اش سال‌ها قبل از ستاره پی‌اس‌جی مطرح شده بود در ۳۷ سالگی هم حدود ۵۲ میلیون پوند در سال از طریق اسپانسرها دریافتی دارد. در واقع حمایت‌های مالی نایکی، هربالایف و تگ‌هوئر این سود را به فوق‌ستاره پرتغالی می‌رساند. از طرفی دستمزد سالیانه رونالدو ۴۵٫۹ میلیون پوند در سال است که او را تبدیل به پردرآمدترین بازیکن لیگ برتر انگلیس کرده.

لیونل مسی هم بعد از امباپه و رونالدو در رده سوم قرار گرفته. برنده ۷ جایزه توپ‌طلا سالیانه ۹۵٫۳ میلیون پوند حقوق می‌گیرد که کمی کمتر از رقیب همیشگی‌اش رونالدو است. اختلافی که هست به نظر می‌رسد بابت درآمدشان از اسپانسرها باشد. مسی درآمد کمتری از اسپانسرها دارد ولی حقوقش تقریباً به اندازه رونالدو است.

نیمار دیگر بازیکن پاری‌سن‌ژرمن هم که سال ۲۰۱۷ از بارسلونا راهی این تیم شد، تابستان گذشته قرارداد جدیدی با باشگاه فرانسوی امضا کرد. ستاره برزیلی در سال ۷۸٫۹ میلیون پوند درآمد دارد که مبلغ قابل توجهی است.

مسی - نیمار - امباپه

قرارداد جدید صلاح

محمد صلاح ستاره مصری لیورپول درآمد خوبی دارد، ولی با اختلاف قابل توجهی نسبت به امباپه، رونالدو، مسی و نیمار در رده پنجم جای گرفته است. صلاح که تابستان تا آستانه ترک آنفیلد هم پیش رفت، قرارداد جدیدی بست و با دو برابر شدن حقوقش راضی شد در لیورپول بماند. او حالا سالیانه ۳۴٫۲ میلیون پوند حقوق دریافت می‌کند که بالاترین دریافتی در باشگاهش و دومین دریافتی در لیگ برتر است.

ادن آزار هافبک سابق چلسی و فعلی رئال‌مادرید بیشترین سود را نسبت به دقایق بازی‌اش دارد. او که در بسیاری از دیدارها مصدوم بوده، در مجموع درآمدی بالغ بر ۲۷٫۱ میلیون پوند در سال دارد. آزار فصل قبل تنها در ۲۳ بازی به میدان رفت و در این بازی‌ها هم فقط یک گل زد. او با ستاره‌ای که در چلسی بود فاصله زیادی دارد.

تمدید قرارداد محمد صلاح با لیورپول در سال 2022

مهمان غیرمنتظره

تصور این که آندرس اینیستا اسطوره بارسلونا هنوز درآمدی دارد که بین ۱۰ بازیکن بالای لیست قرار گرفته، سخت است. او که در ۳۸ سالگی پیراهن ویسل‌کوبه را می‌پوشد، برای هر فصل بازی در ترکیب تیم ژاپنی ۲۶ میلیون پوند می‌گیرد. اینیستا سال ۲۰۱۸ از بارسا خداحافظی کرد و راهی ژاپن شد.

رحیم استرلینگ و کوین دبروینه ستاره‌های پیشین و فعلی منچسترسیتی هم هشتم و نهم هستند. استرلینگ که تابستان از سیتی راهی چلسی شد در سال حقوقی بالغ بر ۲۵٫۵ میلیون پوند دریافت می‌کند. دبروینه هم که ستاره درخشان اتحاد است حقوق ۲۵٫۱ میلیون پوند در سال را دارد.

آخرین نفر در لیست ۱۰ نفره، آنتوان گریزمن است. بازیکن فرانسوی که هنوز هم بازیکن قرضی بارسلونا در اتلتیکومادرید است، درآمد سالیانه ۲۳٫۸ میلیون پوندی دارد. او ۴٫۸ میلیون پوند از این درآمد را از طریق اسپانسرها دریافت می‌کند.

کدام فوتبالیست‌ها در سال ۲۰۲۲ بیشترین درآمد را دارند؟/ رونالدو و مسی پایین‌تر از فوق‌ستاره نوظهور

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها