|

دو ستاره بارسلونا به دنبال سه‌گانه‌

بارسلونا در تاریخ خود تنها یک مرتبه در یک فصل هم فاتح لالیگا شده و هم عناوین پی‌چی‌چی و زامورا به بازیکنانش رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

هفته از لالیگا گذشته و رئال مادرید صدرنشین رقابت‌هاست.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ با این حال عنوان بهترین گلزن(ال‌پی‌چی‌چی) و بهترین دروازه بان(زامورا) فعلا در اختیار روبرت لواندوفسکی و مارک آندره تراشتگن از بارسلونا ت. بارسا تا به اینجای فصل 18 گل زده که و تنها یک گل دریافت کرده است. لواندوفسکی با دو گلی که برابر الچه به ثمر رساند، هشت گله شد و بالاتر از بورخا ایگلسیاس(6 گل) و یاگو آسپاس(پنج گل) قرار گرفت. تراشتگن نیز تنها یک گل دریافت کرده و بالاتر از خرونیمو رویی(ویارئال)، در صدر فهرست زامورا قرار دارد.

هدف اصلی بارسلونا بدون شک فتح لالیگاست و جوایز فردی در درجه دوم اهمیت قرار دارند. از سال 2018(با لیونل مسی و تراشتگن) سابقه نداشت که مهاجم و دروازه‌بان بارسا در یک مقطع از فصل، صدرنشین جدول ال‌پی‌چی‌چی و زامورا باشند. بارسلونا در تاریخ خود تنها یک بار در یک فصل هم فاتح لالیگا شده و هم عناوین ال‌پی‌چی‌چی و زامورا به بازیکنانش رسیده است. فصل 10-2009 با مربیگری پپ گواردیولا، بارسا قهرمان لالیگا شد و عناوین بهترین گلزن و بهترین دروازه‌بان نیز به لیونل مسی و ویکتور والدس رسید. 

در سال 2012 نیز این دو عنوان به مسی و والدس رسید اما رئال بود که قهرمان لالیگا شد. آخرین بار که دروازه بان بارسا عنوان زامورا را کسب کرد، سال 2015 بود و کلودیو براوو به این جایزه رسید. تراشتگن چند بار به این عنوان نزدیک بوده ولی هرگز به آن دست پیدا نکرده است. هنوز در ابتدای فصل هستیم و باید دید بارسا برای دومین بار در تاریخش، به یک سه‌گانه ویژه در لالیگا خواهد رسید یا خیر.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها