|

دربی قبل از جام جهانی پرید؟!

هواداران استقلال و پرسپولیس برای دیدن دربی پایتخت باید به اندازه برگزاری یک جام‌جهانی بیشتر از موعد مقرر صبر کنند.

لینک کوتاه کپی شد

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد تغییروتحولات نیمکت تیم‌ملی و مدت زمان کم باقی‌مانده تا جام‌جهانی برنامه لیگ برتر را با تغییرات جدی مواجه خواهد کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360؛ اولین تغییر مهم برگزاری دربی پایتخت بعد از جام‌جهانی است. برگزاری بازی‌های در آخر هفته و ریکاوری در ابتدای هفته خواسته‌ای بود که کارلوس کی‌روش در حضور قبلی‌اش در فوتبال ایران داشت. قانونی که با بازگشت او به فوتبال ایران باز هم شاهد اجرای آن خواهیم بود. همچنین با خواسته کی‌روش، 16 بازیکن داخلی لیگ برتر باید زودتر در اختیار تیم ملی قرار بگیرند. با توجه به اینکه هم از یک‌سو احتمال برگزاری فشرده بازی‌ها وجود ندارد و از یک سو هم قرار است لیگ زودتر از موعد مقرر تعطیل شود. این 2 اتفاق در نهایت به تعویق دربی و برگزاری آن بعد از جام‌جهانی منجر خواهد شد. سهیل مهدی در این مورد گفت: «زمان دقیق دربی هنوز مشخص نیست و پیش‌نویس‌مان هم آماده نشده که براساس آن این تاریخ را اعلام کنیم. فعلا برنامه 3-2 ‌هفته از رقابت‌ها را اعلام می‌کنیم که تیم‌ها برای تهیه بلیت و سفرهای خود به یک افقی برسند و بعد از قطعی شدن برنامه با کی‌روش، بقیه هفته‌ها را اعلام می‌کنیم».

تعویق دربی، اتفاقی است که قطعا هواداران دو تیم را ناراحت خواهد کرد اما شاید برای مربیان دو تیم خیلی هم خبر بدی نباشد. به خصوص یحیی گل‌محمدی که این روزها از هر طرف که می‌رود خبر مصدومیت یکی از بازیکنانش را می‌شنود و قطعا در این شرایط علاقه‌ای به برگزاری بازی‌های زیادی ندارد. گل‌محمدی که کاپیتان تیمش، امید عالیشاه را قبل از شروع تعطیلات به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و حالا 2 مصدوم دیگر هم به آن اضافه شده است. احتمالا خبر مصدومیت شیخ دیاباته چیزی نیست که سرمربی پرسپولیس را غافلگیر کند. او به دلیل همین مسائل با جذب مهاجم سابق استقلال مخالف بود و حالا پیش‌بینی‌های او درست از آب درآمده است. سعید صادقی هم طبق گفته پزشک باشگاه پرسپولیس، با سوغات مصدومیت از اردوی تیم ملی برگشت. وحید امیری در عکس‌هایی که از تمرین تیم ملی دیده می‌شود پا به توپ شده است اما سرمربی پرسپولیس باید هر روز نگران مصدومیت مجدد او باشد. از آن‌سو علیرضا بیرانوند هم نگرانی‌هایی را ایجاد کرده بود که گویا مساله خیلی جدی نیست. برگزاری دربی بعد از جام‌جهانی به این معنی است که اگر اتفاق جدیدی روی ندهد، مصدومان پرسپولیس آماده خواهند شد و کمی از نگرانی‌های فعلی سرمربی قرمزها برای این بازی حساس کم خواهد شد. البته از آن‌سو نباید از احتمال اضافه شدن مصدومان بیشتر به این لیست هم گذشت.

در آن‌سو سا پینتو شاید به اندازه یحیی گل‌محمدی خوشحال نباشد. سرمربی پرتغالی استقلال با بازگشت محمد محبی و مهدی قایدی خوشحال بود که زوج طلایی این روزهایش به تمرین بازگشته‌اند و با حضور آن‌ها و دیگر خط‌خورده‌های استقلال با تمام قوا تیمش را برای بعد از تعطیلات آماده کند. استقلال اگر بتواند براساس برنامه‌ریزی سرمربی‌اش بعد از تعطیلات لیگ به آمادگی و هماهنگی کامل برسد، دوست ندارد تا شانس بازی در دربی در این شرایط را از دست بدهد. البته ریسک مصدومیت بازیکنان که برای پرسپولیس وجود داشت، برای بازیکنان آبی هم وجود دارد. با این‌حال بدون درنظر گرفتن این ریسک مشترک باید گفت که سرمربی پرسپولیس بیشتر می‌تواند از تعویق این بازی راضی باشد. اگرچه قطعا جام‌جهانی برای او که تیمش نماینده‌های بیشتری در این تورنمنت خواهد داشت با استرس و اضطراب خیلی بیشتری سپری خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها