|

مدافع سابق پرسپولیس: شیخ به دربی برسد، خدا به استقلال رحم کند!

مدافع سابق تیم پرسپولیس در مورد شرایط شش هفته ابتدایی این تیم و همچنین وضعیت تیم ملی صحبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد
1

با شیث رضایی پیشکسوت و کاپیتان سابق پرسپولیس در خصوص شرایط این روزهای این تیم، صدرنشینی و اتفاقات مربوط به تیم ملی گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ پرسپولیس امسال چند تغییر در پست‌های مختلف داشته و برای اینکه نفرات جدید با هم هماهنگ شوند نیاز به زمان داشت و دیدیم که در دو بازی اخیر این وضعیت تا حد زیادی بهتر از قبل شده بود و مطمئن باشید این موضوع در ادامه بهتر هم خواهد شد و نفرات جدید مثل لوکادیا که دیرتر اضافه شدند با گذشت زمان هماهنگ‌تر می‌شوند و من به تیم امسال خیلی امیدوارم و فکر می‌کنم یکی از بهترین پرسپولیس‌های چند سال اخیر را امسال خواهیم دید.

وی در مورد اینکه چرا تا این میزان تغییرات در تیم ایجاد شد که برایش این همه زمان گذاشته شود، گفت: درست است که بازیکنان فصل گذشته پرسپولیس هم بازیکنان خوبی بودند و اکثر آنهایی که جدا شدند هم خرید های جدید این تیم بودند ولی خب یک وقت‌هایی یک مجموعه کنار هم نتیجه نمی‌دهند و کار عاقلانه در اینجا این است که تغییرات ایجاد شود و خودم با شناختی که از یحیی گل محمدی دارم می‌دانستم در یک سری پست ها تغییرات اساسی ایجاد خواهد شد. به نظرم استراتژی تیم در نقل و انتقالات مناسب بود و خریدهای خوبی هم با توجه به نقاط ضعف تیم انجام شده است و در همه پست ها شرایط بهتری نسبت به سال قبل داریم.

خدا به داد استقلال برسد؛ اگر دیاباته برای دربی آماده شود!/ گمشده پرسپولیس در خط حمله پیدا شد/ نمی توانم دلیل قهرمان نشدن پرسپولیس را بگویم!

پیشکسوت پرسپولیس در مورد وضعیت خط دفاع و دروازه این تیم هم توضیح داد: فصل قبل در مقاطعی خصوصاً در نیم فصل دوم شاهد شکنندگی در این ناحیه بودیم و گل های بدی دریافت کردیم. بازهم می‌گویم نفرات قبلی بازیکنان خوب و با کیفیتی وبدند ولی ساختار دفاعی تیم اشکالاتی داشت که با آن نفرات شکل نمی‌گرفت و شاید هرکدام از آنها در یک ساختار دیگر بازیکنان مناسبی بودند ولی کنار هم نتوانستند مجموعه کامل و بی نقصی را شکل دهند. امسال در کنار تغییر نفرات، تغییر ساختار در خط دفاعی را هم شاهد هستیم و این آمار و ارقام خوبی که به ثبت رسیده تا اینجای کار هم به خاطر همین موضوع است.

رضایی در مورد خط حمله و درخشش لوکادیا هم گفت: در خط حمله هم پرسپولیس نیاز به تقویت داشت و فصل قبل که مغانلو رفت و آل کثیر مصدوم شد با کمبود بازیکن در این پست مواجه بودیم و نیاز بود چند بازیکن با کیفیت جذب شود و لوکادیا هم نشان داده که یک مهاجم پا به توپ و چهارچوب شناس است و همان گمشده پرسپولیس محسوب می‌شود و فکر می‌کنم بهترین خرید خارجی چند سال اخیر فوتبال ایران است و اگر اتفاق خاصی مثل مصدومیت و مسائل این چنینی رخ ندهد با اختلاف آقای گل امسال خواهد شد.

وی در مورد شانس بالای پرسپولیس برای قهرمانی این فصل خاطرنشان کرد: پرسپولیس همیشه مدعی قهرمانی است و این را بارها گفته‌ام. فصل قبل هم که تیم آن همه مشکلات داشت به نظرم قهرمانی حق پرسپولیس بود ولی به دلایلی که نمی خواهم بازگو کنم این اتفاق رخ نداد. در حال حاضر هم همه شرایط قهرمانی وجود دارد. از کادرفنی خوب و با تجربه تا بازیکنان با کیفیت و عملکرد فنی خوب تیم در مسابقات و اگر با همین فرمان جلو بروند با اختلاف امتیاز بالا قهرمان می‌شوند.

خدا به داد استقلال برسد؛ اگر دیاباته برای دربی آماده شود!/ گمشده پرسپولیس در خط حمله پیدا شد/ نمی توانم دلیل قهرمان نشدن پرسپولیس را بگویم!

پیشکسوت پرسپولیس در مورد مصدومیت دیاباته هم گفت: واقعاً حیف شد و من منتظر بودم بی صبران تا زوج لوکادیا و دیاباته را ببینم و به نظرم زوج وحشتناکی در خط حمله تشکیل می‌دهند. شنیدم مصدومیتش زیاد جدی نیست و ۵-۶ هفته دیگر برمی‌گردد و امیدوارم آماده باشد و زودتر به بازی‌ها برسد. خدا را شکر دربی به بعد از جام جهانی موکول شده و فکر می‌کنم با این شرایط به دربی می‌رسد و اگر این اتفاق بیافتد خدا به داد استقلال برسد و باید از زوج دیاباته و لوکادیا در دربی بترسند.

رضایی در پایان با اشاره به تغییرات روی نیمکت تیم ملی و بازگشت کی‌روش هم عنوان کرد: اول باید بگویم رفتاری که با اسکوچیچ کردیم اوج بی انصافی بود ولی ما به این مسائل عادت داریم. همان رفتاری که با ایویچ و ویرا در دوره‌های قبلی انجام شد را با اسکوچیچ هم انجام دادیم. واقعاً اسکوچیچ بهترین نتایج را گرفته بود و نمی‌دانم دلیل برکناری‌اش چیست. در مورد کی‌روش هم باید بگویم خاطره خوشی از او نداریم و یادمان است که لجبازی اش با برانکو و پرسپولیسی‌ها چقدر به تیم ملی ضربه زد و نتیجه‌اش را هم دیدیم خصوصاً در بازی با ژاپن. به هر جهت برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم.

وی در مورد فهرست کی‌روش برای تیم ملی هم گفت: در این فهرست جای بازیکنانی از پرسپولیس خالی بود. به جز سعید صادقی که مصدوم شد می‌توانستند از اسماعیلی فر هم دعوت کنند چرا که عملکرد فوق العاده‌ای داشته است و نمی‌دانم چرا از او دعوت نشد و امیدوارم برای فهرست نهایی تجدید نظر کنند.

خدا به داد استقلال برسد؛ اگر دیاباته برای دربی آماده شود!/ گمشده پرسپولیس در خط حمله پیدا شد/ نمی توانم دلیل قهرمان نشدن پرسپولیس را بگویم!

پیشکسوت پرسپولیس در رابطه با اینکه تیم ملی در جام جهانی می‌تواند موفق شود یا نه هم توضیح داد: به نظرم حالا که کی‌روش آمده و در این مقطع تغییرات انجام شده باید نتیجه‌اش را ببینیم و به دور بعد صعود کنیم یا حداقل اینکه نتایجی که می‌گیریم بهتر از دوره های قبلی باشد وگرنه این تغییرات در این مقطع توجیهی ندارد. هرچند که در ۸ سال حضور کی‌روش در ایران او را دیدیم و نه در جام جهانی موفقیت آنچنانی به دست آورد و نه در دو جام ملت‌ها که در ایران بود توانست کاری انجام بدهد. بازهم آرزوی موفقیت برای تیم ملی دارم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها